Gå til innhold

Anmeldelse av Pokémon Battle Revolution


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå, ikke si det. Jeg begynte med Pokemon Blue på gameboy, og har spilt hvert eneste pokemon spill siden da (altså, hovedspillene, og ikke spin-off som dette).

Er enige i at det er for småtroll, men da er jeg et lite småtroll. Og en ting er sikkert. Du vet hva du får.

Personlig har jeg ikke noe imot at de lager flere pokemon spill. Det var tillogmed bra at de ga ut en rerelase av det første spillet. Nå er jo selvfølgelig ikke disse spillene rettet mot oss, vi som har allerede spilt dem (skjønt jeg spilte det likevel for retro følelsen da), men mot de som aldri har spilt pokemon før. Og det er jo hele tiden en generasjon som ikke har spilt Pokemon før. Og hvorfor skulle de da måtte spille Pokemon med elendig grafikk på en gammel Gameboy?

Bare fint at de lager nye spill. Husk, ikke alle som er i samme båt som deg.

 

(Nå skal det sies at på Ruby, som er det siste, kom jeg aldri lengre enn til lvl 50 på den høyeste pokemonen min før jeg ga det bort da... :mellow: )

Endret av Fluesoppen
Lenke til kommentar

Pokemon-serien har tydeligvis falmet. Voicingen på animéen i USA er byttet ut med tulligner om forgjeves prøver å etterligne de originale, Pearl lånte jeg av en kompis. Kom meg til ligaen, slo den i ett forsøk og ga det tilbake. Sapphire klokket ritkignok et par hundre timer, men det var gjentatte restarts etter ligaen. Gull var bra, riktignok. Masse pokemons og herlig enkel grafikk.

 

Og gjett hva, nå kommer armageddon for real! ELLEVTE! 11! EN-EN!!! Ellevte pokemon-filmen er på vei. Dobbeltarmageddon: Områdene i filmen er bassert på områdene rundt Sognefjorden og Bergen...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
I skyggen av Super Mario Galaxy slippes Pokémon-brigaden løs på Wii i et frontalangrep som får D-dagen til å virke veloverveid.

Hvorfor skal alltid D-dagen bli dratt inn i artikler? Å si at den ikke var veloverveid blir for dumt. Det lå utrolig mye planlegging bak invasjonen. Mange kjenner den sikkert kun fra saving private Ryan og diverse spill, men da får man heller la være å uttale seg for mye, spesielt i offentlig tilgjengelige artikler.

Lenke til kommentar
At noen i det hele tatt har forhåpninger om Pokemon er litt trist :p

Er uansett ikke sikker på om tester er i riktig aldersgruppe for å teste spillet, pokemon har alltid vært for småtroll, og kommer "alltid" til å være det :)

 

Pokémon Diamond var et av fjorårets beste spill imho. Battle Revolution må være et av de dårligste.

 

 

I skyggen av Super Mario Galaxy slippes Pokémon-brigaden løs på Wii i et frontalangrep som får D-dagen til å virke veloverveid.

Hvorfor skal alltid D-dagen bli dratt inn i artikler? Å si at den ikke var veloverveid blir for dumt. Det lå utrolig mye planlegging bak invasjonen. Mange kjenner den sikkert kun fra saving private Ryan og diverse spill, men da får man heller la være å uttale seg for mye, spesielt i offentlig tilgjengelige artikler.

 

Jeg beklager hvis jeg har krenket noen. Du har rett i at det er et billig og historieløst språklig bilde som ikke henger helt på greip. Jeg mente ikke å si at D-dagen ikke var godt planlagt, men ser at det kan oppfattes slik. Stor-strategisk kan merittene til Operasjon Overlord selvfølgelig kritiseres, men innenfor sine egne rammer var den en suksess. Enhver likhet blir dermed overfladisk. ;)

Lenke til kommentar

Sånn jeg har forstått det, er det ikke et dårlig spill. Det er et oppussett spill, ikke spesielt velykket, men fremdeles et "ålræit" spill. Spillbart, med underholdningsverdi for de som ikke har spilt de første spillene. Altså.. Jeg vil tro at det er en forbedring fra de første spillene, men ikke spesielt stor. Og det at et spill ikke er nyvinnende, må de si at det får bunnkarakter? Mange som kommer til å ha glede av dette spillet.

Lenke til kommentar
Jeg beklager hvis jeg har krenket noen. Du har rett i at det er et billig og historieløst språklig bilde som ikke henger helt på greip. Jeg mente ikke å si at D-dagen ikke var godt planlagt, men ser at det kan oppfattes slik. Stor-strategisk kan merittene til Operasjon Overlord selvfølgelig kritiseres, men innenfor sine egne rammer var den en suksess. Enhver likhet blir dermed overfladisk. ;)

Tok det ikke personlig, men virket som du var en av dem som har sett saving private ryan og har konkludert med at dette var en utelukkende mislykket operasjon. Men du har tydeligvis litt bedre grep på historien enn det. D-dagen var mye mer omfattende enn det som skjedde på Omaha beach, selv om det er dette vi stort sett får høre om, siden det var der det var verst.

 

Om man leser snittet om D-dagen med en anelse humor, blir det faktisk ganske morsomt - det er selvsagt ingen som skriver noe sånt, dønn seriøst. Ellers var artikkelen herlig å lese, aldri sett så mange morsome begrep og setninger. Poenget var dog klart, ikke kjøpt spillet! :)

Selvsagt leste jeg det ikke dønn seriøst. Trodde ikke han mente det var en direkte kobling mellom invasjonen og et pokemon-spill. Men det ga inntrykk av uvitenhet

Lenke til kommentar
Hva var det forresten som redder spillet fra bånnkarakter?

 

Det er ikke et ødelagt spill, bare forferdelig unødvendig. Som Fluesoppen er inne på kan man godt forsvare en noe høyere karakter basert på underholdningsverdien, men som et selvstendig og interaktivt produkt er det ikke interessant i det hele tatt. At det har betraktelig mindre innhold enn de tidligere spillene i serien hjelper selvfølgelig heller ikke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...