Gå til innhold

8800M i SLI for bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer til å kjøpe ny bærebar-PC i år, den skal ha 8800M-skjermkort. Muligens ikke i SLI. Men det er viktig for meg at den er stille når jeg ikke spiller. Har lest at vi kan ha intigrert grafikk som jobber når vi ikke spiller (det bråker vel ikke?) så kan heller skjermkortet slå seg på når vi skal spille.

Lenke til kommentar

Har gått og ventet utålmodig på nytt angående 8800M nå siden den ble lansert før jul i fjor, men nå synes jeg jaggu det begynner å bli på tide å få bærbare med disse GPU'ene ut i butikken. *hrmf*

Lenke til kommentar
får nesten håpe at pcene får ett dritt skjermkort i tillegg som aktiveres når det ikke er bruk noe særlig kraft.

Dette er jo faktisk blitt gjort, Hybrid SLI heter det nok, Alternering mellom dedikert og integret skjermkort. Hadde kanskje vært en idé å hive det inn på disse derimot, tror nok ikke ulempen blir så stor. Derimot må vel disse maskinene veie et tonn?

Lenke til kommentar

For litt over 2 uker siden fikk jeg tilsendt M1730 systemet fra dell. Systemet var fullspekket med den ypperste hardwaren dell hadde å tilby (dual 8700, intel extreme, 4gig ram, raid0 osv)og kostet rundt 34K. Systemet høres sikkert helt fantastisk ut. hvertfall for veldig mange.

Problemene startet etter jeg prøvde å starte opp udyret. Den ene blåskjermen etter den andre dukket opp (og dette var bare i oppstarten). Maskinen kjører crysis på medium-setting omtrentlig uten problemer (eneste problemet der er at den går i window-mode titt og ofte). Når du kommer de delene av spillet som er mer krevende nytter det ikke å spille crysis med noen lunde anstendige settings. Maskinen presterte også svært skuffende på flere andre "DX10-spill".

Endret av Hjemdal
Lenke til kommentar

Dual 8600M mener du. Det er et rimelig langt steg opp fra 8600 SLI til 8800 SLI. En kompis av meg kjøpte også denne maskinen fullspekket for en stund siden. Han ble rimelig skuffet. Han trodde han hadde kjøpt et skikkelig beist, men så kunne den ikke hamle opp med hans stasjonære som var spekket litt lavere, men med et single 8800 GTS kort. Og Dell'en var jo mange tusen dyrere enn hans stasjonære. Så han angret kjøpet for å vente på nettopp denne oppgraderingen. Denne gangen bør Dell'en vise hva den er god for. Får håpe Dell norge ikke er så altfor sent etter.

 

/espenah

Lenke til kommentar

Håper virkelig at det snart kommer noen brukbare (les: ikke M1730 - elendig design) bærbare med enkel 8800 GPU.

 

Er lei av at selskaper lanserer såååååå raske bærbare, for så å informere diskret om at den bare har 8600-kort. Blæh, XPS M170-en min fra to år siden (7800 GTX) er jo raskere på spill.

 

 

8800-kort burde da ikke bruke spesielt mer strøm enn mitt 7800GTX - hvorfor er alle (err, de få) maskinene du ser i utlandet med det kortet så sinnsvakt tykke?

Lenke til kommentar
Over 60 watt TDP på bare skjermkort, forstår meg ikke helt på folk som kjøper dette.

 

jo nemlig sånt som meg som ikke gidder å dra på en hel beist av en stasjoner vist jeg vil bort til en kamerat å spille litt eller når jeg reiset hjem til foreldrene mine i helgene. osv litt stress å drasse på en blod overklokket vannkjølt pc over alt liksom. når du kan få en laptop som klare å gjøre en grei jobb selv om den vege litt mer enn en vanlig.... lappis

Lenke til kommentar
For litt over 2 uker siden fikk jeg tilsendt M1730 systemet fra dell. Systemet var fullspekket med den ypperste hardwaren dell hadde å tilby (dual 88, intel extreme, 4gig ram, raid0 osv)og kostet rundt 34K. Systemet høres sikkert helt fantastisk ut. hvertfall for veldig mange.

Problemene startet etter jeg prøvde å starte opp udyret. Den ene blåskjermen etter den andre dukket opp (og dette var bare i oppstarten). Maskinen kjører crysis på medium-setting omtrentlig uten problemer (eneste problemet der er at den går i window-mode titt og ofte). Når du kommer de delene av spillet som er mer krevende nytter det ikke å spille crysis med noen lunde anstendige settings. Maskinen presterte også svært skuffende på flere andre "DX10-spill".

Du hadde nok 2x8700m. 8800m skal gi 49% mer ytelse i 3Dmark06, og det er himla mye forskjell.

Lenke til kommentar
For litt over 2 uker siden fikk jeg tilsendt M1730 systemet fra dell. Systemet var fullspekket med den ypperste hardwaren dell hadde å tilby (dual 88, intel extreme, 4gig ram, raid0 osv)og kostet rundt 34K. Systemet høres sikkert helt fantastisk ut. hvertfall for veldig mange.

Problemene startet etter jeg prøvde å starte opp udyret. Den ene blåskjermen etter den andre dukket opp (og dette var bare i oppstarten). Maskinen kjører crysis på medium-setting omtrentlig uten problemer (eneste problemet der er at den går i window-mode titt og ofte). Når du kommer de delene av spillet som er mer krevende nytter det ikke å spille crysis med noen lunde anstendige settings. Maskinen presterte også svært skuffende på flere andre "DX10-spill".

Du hadde nok 2x8700m. 8800m skal gi 49% mer ytelse i 3Dmark06, og det er himla mye forskjell.

 

Rettelse, Dual 2x8700:P beklager feilen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...