Gå til innhold

Ender's Game blir spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chair Entertainment er dannet av designerene bak "Advent Rising" som Card også hjalp med å lage. Spillet floppet, så det overrasker meg aldeles ikke om dette her også lider samme skjebne. Faktisk blir jeg snarere overrasket om det ikke gjør det.

 

EDIT:

 

Hey, forresten, gammel -- men:

 

20040218h.gif

Endret av Leks
Lenke til kommentar

Likte bøkene da jeg leste dem for mange år siden, men er veldig usikker på hvor bra det kan bli å overføre denne historien til spill.. :-/

Selv om vi liker å tro at vi er smarte, så hadde jeg alltid følelsen at barna i Ender's Game var supersmart. Sannsynligvis vil ett spill basert på Ender's Game bøkene bli altfor vanskelig, dersom de er tro til historien.

 

Hvis dem absolutt skal lage spill av rom-krig-bøker burde dem velgt ut en bok som hadde mye mere fokus på selve krigen, og politikken, istedenfor en bok som handler nesten bare om simulasjon, trening, og privatlivet til en liten gruppe mennesker før krigen, før helt på slutten hvor det skjer litt forskjellige ting.

 

Honour Harrington-serien av David Weber ville jeg valgt om jeg fikk bestemme, det er den helt klart beste Sci/fi bok-serien, med fokus på krig, politikk, og alt mulig annet som er kuult og lese om.

Spessielt fra bok 3 og utover tar det virkelig av, og dette er en bok-serie hvor dem endelig ikke klarer å avbryte krigen i siste liten, her sprenger de atombomber, det er ikke overkjørsel av 'skurkene', som virker ekte og heltene kan også dø.

Og du vet aldri hva som skjer på neste side. Dette er en bok som handler mere om krigen, og skurkene i historien virker menneskelige og forståelige.

 

Har nesten null tro på at dem klarer å overføre historien fra Enders Game bøkene, Orsson Scott Card har fått ut veldig mye ut av ett ganske uinteressant univers, synes jeg.

Klarer ikke forestille meg at noen spill-selskaper kan klare det samme i spillformat, hvor dem begrenser seg til Enders Game universet, men blir veldig intressant å se dem forsøke. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...