Gå til innhold

Skype som spionprogram?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med mindre de er flinkere til å skjule sine spor enn de andre på markedet som lager spionprogramvare så vil vel dette fort blir oppdaget av antivirus etc som enhver terrorist har installert på sin PC.

 

Ikke bare vil man da miste overvåkningen av skype, men man vil også ha advart fienden om at de er under oppsikt. Men dette er sikkert noe de har tatt med i beregningen.

 

Jeg lurer på når denne spionprogramvaren blir lekket ut til Hvermansen. Det er jo nok av folk som gjerne spionerer på naboens samtaler om de får muligheten.

Lenke til kommentar

Eierne av Skype er vel ikke så glad for at programvaren deres blir synonym med at "den har svakheter". Lurer på hvordan de vil forholde seg til dette. Det skal bli spennende å se om "folk flest" får med seg denne nyheten, og om hvordan de forholder seg til det.

 

Vil vi kunne komme til å se flukt fra å bruke Skype?

Lenke til kommentar
Er vel bare for de kriminelle å skifte over til et annet VoIP-program?

Eller hva om de løper til butikker som Clas Ohlson og kjøper seg en Ethernetbasert Skype-telefon. En slik som en kobler direkte til ruteren, sånn at PC-en ikke behøves å innvolveres.

 

Riktignok begrenser det Skype-bruken noe, fordi de er ikke akkurat geniale til å chat'e med. Samtalene over slike er likevel super. Kanskje Skype allerede er tvungne til å åpne for myndighetene for i det hele tatt å kunne slippe inn og ut av det offentlige telefon-nettverket. En kan fint ha Skype-klient til Skype-klient samtale mellom 2 slike "Ethernet Skype-telefoner", og da går jo ikke trafikken til det offentlige telefon-nettet, men derimot blir trafikken værende på internett.

 

Dessuten har vi jo mobiltelefonene med WLAN-støtte, som en også kan få til Skype-kommunikasjon med.

Endret av G
Lenke til kommentar

20k for politiet i Norge er vel ikke mer enn et par timer i grøfta med lasern. :p

 

Jeg må si jeg missliker all form for personovervåkning / spaning.

Men jeg tenker at når denne "nyheten" er verdenskjent så har allerede Bin Laden & Co pønsket ut en bedre måte å holde kontakten på. Og det tyske politiet betaler 3,500 € for noe som er ubrukelig til annet en Skype.

 

Forresten, var det 3,500 € pr. måned pr. pc programmet er instalert på i tillegg til engangsavgiften på 2,500 €?.

 

Eller var det bare 3,500 € for ubegrenset antall lisenser?.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...