Gå til innhold

Anmeldelse av Soldier of Fortune: Payback


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd spillet selv og anmeldelsen stemmer godt med slik jeg hadde forestilt meg spillet, men en ting jeg stusset litt på er sytinga om indikatorer og diverse på det ene og det andre. Sist jeg sjekket hadde ikke soldater i felten indikatorer for å vise hvor granater og slikt lander, så jeg synes i alle fall det blir litt feil å trekke spillet fordi man ikke klarer å overleve uten all mulig slags hjelpedingser.

Lenke til kommentar

Kniser litt over at anmelderen synes spillet er så grusomt vanskelig. Er ikke så fryktelig komplisert å bare seg se litt rundt i stedet for å vente på den tåpelige "AMAGADS GRANAT HER!!!!!"-indikatoren som magisk dukker opp i synsfeltet ditt fom. CoD2.

 

Ellers er jo spillet for øvrig ... Ganske dårlig. De fikk liksom ikke til volden helt, og da forsvinner mye av hensikten. Altså, de fikk den til, kroppsdeler fløt fritt osv., men det var enda mer overdrevet enn før. Det blir litt overkill når det bare er en benstump igjen av hodet fordi man blir truffet av et skudd fra en eller annen assault rifle på 50 meters hold.

 

Scenarioet begynner å bli oppbrukt (jeg kan da ikke være den eneste som er lei av å skyte sinte menn bevæpnet med skjegg, turban og bestefars AK47 - eller de evinnelige nordkoreanerne?), og det var bare et fåtall av onelinerne til gromgutten som fikk meg til å trekke på smilebåndet; høydepunktet her var vel "Weak American! If I was in your position I wouldn't hesitate to put a bullet in my head!" "... Good point." Jeg innrømmer at jeg flirte litt da. Kontrollene føltes litt arkaiske - hvorfor får jeg ikke lov til å lene meg rundt hjørner?

På pluss-siden var spillet uforholdsmessig pent å se på i forhold til specs på en av PC-ene jeg prøvde det på. Synes ikke lastetidene var så horrible, heller. Og det har jo fremdeles den litt koselige, harry b-filmfølelsen. Det er ikke grandiost, og prøver heller ikke å være det (håper jeg).

 

Alt i alt er jeg enig med karakteren, det er et typisk dårlig og rushet spill, laget primært for å melke et navn. Grunnlaget deres for karakteren var derimot mer sviktende.

Lenke til kommentar
Synes personlig at hithindicators og annet pøh er meget irriterende i FPS spill.

Både de og HUD burde ha tatt vekk.

"Hit indicators" er jo greit nok da. For om du blir skutt så vet du jo hvor du ble skutt. Og om du vet hvor du ble skutt, så er det ikke så vanskelig å tenke seg hvor skuddet kom fra :p

Lenke til kommentar
Hoho... der fikk SoF som det fortjente. Er ikke uten grunn spillet ble avinnstallert og slettet et kvarter etter nedlastingen :p

SoF fikk som fortjent? sier du din lille Pirat? :p

Ja, nedlaster spill før jeg kjøper dem, så jeg vet om spillet enten er himmelsk eller stinkende buffelshit.. som det var i dette tilfelle. Kjøpte 5 spill og 6 filmer i fjor, så jeg er ikke den største piraten ;)

Lenke til kommentar

Forbausa at noen klarer og spille det spillet i de 5-6 timen det tar og kjøre gjennom det

 

jeg fikk det på min PC etter at ein venn kom fra statene for en stund siden

Han fikk det for cirka 70Kr

kom hjem la det på bordet og sa jeg skulle prøve det beste FPS spillet i 2007

(Han ga meg og Deux ex lenge før det kom til Norge har faktisk enda boksen ahh minner)

 

greit så jeg installerer det og starter det opp

Nå er jeg ein gammal fan of SOf og Sof2 så jeg var litt spent

Etter 10 mins var jeg godt på vei til og avinstallere spillet

 

Jeg tar det faktisk som mobbing og hive et så u-ferdigt spill i fjese mitt

Det her spillet er ikke ein gang forbi alpha stage

Kikket på hoved sida da jeg fikk det

som var maks 2 dager etter det kom ut i USA

Forumet flommet over av folk som lurte på hva i hekkan det hadde skaffa seg

 

nei det spillet må nesten vinne noe for og være så dårlig og enda få lov til og bli solgt som spill

 

Skuffet jeg? ja liker jo Sof greie spill bare trist at det her sikkert var det som stengte ned den her serien

Lenke til kommentar
Synes personlig at hithindicators og annet pøh er meget irriterende i FPS spill.

Både de og HUD burde ha tatt vekk.

"Hit indicators" er jo greit nok da. For om du blir skutt så vet du jo hvor du ble skutt. Og om du vet hvor du ble skutt, så er det ikke så vanskelig å tenke seg hvor skuddet kom fra :p

 

Om du tenker i forhold til realisme tror jeg ikke hvor en blir skutt fra er det første en tenker på. Mer, ouch, au, blør jeg? Dør jeg? Sanitet!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Soldiers of Fortune: Payback kan samanliknast med mitt første byggverk av LEGO-klossar. Det er kanskje litt skrøpelig oppbygd og er heller ikkje lagt altfor mykje arbeid i, men det heng saman – så vidt.
Herlig!
Lenke til kommentar
Om du tenker i forhold til realisme tror jeg ikke hvor en blir skutt fra er det første en tenker på. Mer, ouch, au, blør jeg? Dør jeg? Sanitet!!

Jeg vill ikke ropt etter sanitet om jeg var helt alene :p Det er bare borkasta tid. Ville nok heller prøvd å drepe han som skjøt meg, gitt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...