Gå til innhold

AMDs toppkort testet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er høyst intr. Endelig kommer ATI tilbake og knuser all motstand. Selv om det må 2 GPU'er til, så er det ingen tvil om at dette er et godt kjøp. For ca 3k kan man få ytelse man ellers ville måtte betale noe mer for.

 

Samtidig som at egenskapene til 3870 er bevart. Med det mener jeg HW dekoding av HD materiale og generelt god ytelse til en lav pris.

 

Spørsmålet er bare om de som har en budsjett PC har nok kraft i PSU til å oppgradere til et slikt kort. Er det ikke sånn at 3870 er ytelseskrevende, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Må ikke glemme å nevne konge på X2, de har enno til gode med å kom med en singel GPU løsning så slår øver et år gammelt kort i fra nvidia.

 

Vet ikke hva som er problemet med det. Å skalere i parallell er ofte mye mer effektivt enn å skalere i ren hastighet. Eller sverger du til svært høy monolyd til daglig?

Lenke til kommentar
Dette er høyst intr. Endelig kommer ATI tilbake og knuser all motstand. Selv om det må 2 GPU'er til, så er det ingen tvil om at dette er et godt kjøp. For ca 3k kan man få ytelse man ellers ville måtte betale noe mer for.

 

Samtidig som at egenskapene til 3870 er bevart. Med det mener jeg HW dekoding av HD materiale og generelt god ytelse til en lav pris.

 

Spørsmålet er bare om de som har en budsjett PC har nok kraft i PSU til å oppgradere til et slikt kort. Er det ikke sånn at 3870 er ytelseskrevende, eller tar jeg feil?

 

Knuser var vell å ta litt hardt i ;)

 

Om du er en "gamer" så kan jo 2x 8800GT i SLi være aktuelt.

Ca samme pris, stort sett litt bedre ytelse.

 

Men uansett, hva gir egentlig 3870x2 deg i forhold til 1x HD 3870 / 1x 8800GT?

Du har grei ytelse i nesten alle spill, uten om Crysis og noen andre spill med DX10 på maks.

Men de spillene ser ikke ut til å bli stort bedre selv med 1x 3870X2.

 

Er nesten bedre å investere litt i 1x HD 3870 / 1x 8800GT, som gir deg nesten det samme i praksis som 3870X2.

Og heller håpe på at neste generasjon AMD / ATI og nvidia skjermkort faktisk kan gjøre noe med den labre DX10 ytelsen

Lenke til kommentar
Svært dårlig ytelse i Crysis dessverre. Mest sannsynelig grunnet dårlig optimaliserte drivere.

ati har aldri vært flinke på å optimalisere drivere for ytelse rett etter et nylansert produkt. men dette pleier å komme seg etter hvert, så tror ikke dette er noe problem. :)

 

mens syns vi nermer oss tilbake til 3dfx voodoo tidene nå, men flere og flere GPUer pr kort, og liten ytelsesøkning pr gpu. håper bare ikke vi møter veggen med det første, for til slutt er det ikke plass til flre GPUer på kortene, og da Må de begynne å konstruere kjernene på nytt for høyere ytelse.

Lenke til kommentar
Dette er høyst intr. Endelig kommer ATI tilbake og knuser all motstand. Selv om det må 2 GPU'er til, så er det ingen tvil om at dette er et godt kjøp. For ca 3k kan man få ytelse man ellers ville måtte betale noe mer for.

 

Samtidig som at egenskapene til 3870 er bevart. Med det mener jeg HW dekoding av HD materiale og generelt god ytelse til en lav pris.

 

Spørsmålet er bare om de som har en budsjett PC har nok kraft i PSU til å oppgradere til et slikt kort. Er det ikke sånn at 3870 er ytelseskrevende, eller tar jeg feil?

 

Knuser var vell å ta litt hardt i ;)

 

Om du er en "gamer" så kan jo 2x 8800GT i SLi være aktuelt. Ca samme pris, stort sett litt bedre ytelse.

 

Du glemmer da at du må ha et Nvidia chipset som 680i eller 780i, og så vondt er det vel ingen som vil seg selv. For referanser er det bare å ta en titt på EVGA sitt forum og/eller diverse tråder over på forumet til XS. Ikke mye lovord å hente der...

 

Da blir evt. ett 9800 GX2 langt mer interessant ettersom også dette kortet kan kjøre på et hvert Intel chipset, det være seg 975, 965, P35, X38 evt. X48.

Lenke til kommentar
Vil dette behøve PCI-E 2 for å fungere skikkelig?

tviler på det, da PCI-e 16x fremdeles har veldig høy båndbredde. de har mer å gå på fremdeles. blir som med AGP 8x. den kom ut og ble tatt i bruk i Lang tid før vi faktisk fikk kort som klarte å utnytte hastigheten til 8x porten. stort sett laget de vel kort for 8x bare pga det så bedre ut på papiret og spesifikasjonene, og jeg tror det samme gjelder for PCI-e enn så lenge. men tør ikke å love noe da, jeg kan jo ta feil. men tviler å at det blir noen som helst ytelsesøkning ved å bruke PCI-e 2.

Lenke til kommentar

Driverene for dette kortet er nok veldig dårlige enda, så mer ytelse i spill som mangler vil nok komme og bedre i di som allerede er.

 

MEN jeg hadde ikke tørt og kjøpt et nå enda, man vet jo aldri for det kan jo bli et flopp kort der man må "gamble" om ytelsen virke eller ikke i det spillet man har.

 

 

Så det er nok for tidligt enda til og avgjør skjebnen for dette kortet enda så jeg venter enda før jeg selv oppgraderer mitt x1950 512 mb pro kort.

 

Har planer for et godt kort for AOC når dette kommer, så blir spennde og se kommende kort fremover

Lenke til kommentar

Dommen er klar? HW.no pleide å være nøytrale, men etter 3xxx kom på banen synes jeg det har forandret seg mye.

Kortet kommer jo dårligere ut enn 8800GT sli i nesten samtlige spill tester. Hadde dette vært Nvidia så ville det vært presisert hvor latterlig lite 3Dmark har å si på faktisk spillytelse.

Indikerer og marginalt er å underdrive godt.

Fordelen med at det bare er ett kort er jo grei... men da bør vel ulempen med at det er digert nevnes?


Selv satt jeg å ventet på dette kortet for en tid tilbake siden, håper driverne kan forbedres.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Ja, nvidia har gjort et helt idiotisk valg når de ikke gav Intel fri SLI lisens.

Tenkt på alle som kanskje hadde vurdert GeForce skjermkort, til og med SLI om P35 / X38 / X48 hadde støttet det.

 

Nå er det sikkert mange som ikke skaffer seg ett GeForce kort i det hele tatt,

på grunn av mangelen for SLI muligheter senere.

 

Kan ikke skjønne annet enn at nvidia taper store penger på det.

Og personlig velger jeg heller Intel brikkesett og AMD / ATI skjermkort,

fremfor ustabile og varme nForce brikkesett.

 

nForce2 var bra i sin tid, etter det har det gått heller dårlig med nvidia og hovedkort syntes jeg.

Ikke spesielt fornøyd med mitt nForce680i kort.

 

 

Da sitter du jo bare igjen med en SLI mulighet.

Intel Skulltrail

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...