Gå til innhold

Mindre laser for Blu-ray


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De forespeiler seg å benytte den på 2,5" spillere i bærbare...

 

Hæh, har de tenkt til å produsere mini Blu-Ray spillere med søte, små BR-plater?

Egentlig på tide i så fall, dagens CD plater tar alt for stor plass for bærbare maskiner, men det spørs nå om det vil være noe marked for det.

Lenke til kommentar
Dette er veldig positivt.

 

Med dette håper jeg de kan tjene penger på PS3, evt minske utgiftene pr konsoll solgt!

 

Blir spennende å se når vi kommer til å se et reelt priskutt på BD-spillere, og når produsente begynner å ta dette i bruk. Så fort som mulig kanksje?

 

Tror det er en stund til vi ser priskutt igjen hos BD. Når de får billigere komponenter så kan de snart begynne å tjene penger.

 

Leste at Sony hadde fått ned prisen pr produserte PS3 fra 800 til 400 dollar. Når da 40 GB utgaven koster $399 normalt, inkludert påslag fra utsalgsted, så er det fortsatt en del igjen før Sony tjener på den. Så det er ikke rart at spillene er dyre. Siden det er der de tjener inn pengene.

 

Men uansett så er ikke BD spillere dyre i dag. Man kan importere spillerene selv, og de vil ferdig momset, og klare til henting på posten kun koste 2500-3500,- for de bedre spillene (ikke High End). Og da får man også mulighet til å kjøpe billige filmer, siden man også må importere disse pga sonesperring.

Lenke til kommentar

Litt misforståelser her:

 

Det er ikke platene som blir mindre, men selve blålaserenheten i avleseren. Platene og standarden er fortsatt den samme.

 

De fleste dvdrom/cdspiller/dvdspillere har skuffer med en fordypning, så man kan fint bruke plater av mindre standard. Man får jo både cd/dvd brenneplater som er fysisk mindre, så vil tro dette kommer som et tillegg til vanlig blu-ray. De mindre platene har dog mindre lagringsplass (naturlig nok)

Lenke til kommentar

Kan ikke helt se hvordan HD-DVD kan komme seg ut av denne knipa. Ivhertfall ikke etter at warner dro. Det går nedover, og jeg kan ikke se hva som plutselig skulle snudd det.

 

Nå er det vel ikke hva jeg som person tror, men egentlig hva nettstedene tror. Mange har allerede innsett at HD-DVD har tapt, og du har jo også disse hysteri-ryktene om folk som selger sine HD-DVD spillere/leverer dem tilbake.

 

Så ja, HD-DVD er døende. Dog finnes det jo mirakler her i verden, og det hender jo en gang i mellom at en såret og døende overlever. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Litt misforståelser her:

 

Det er ikke platene som blir mindre, men selve blålaserenheten i avleseren. Platene og standarden er fortsatt den samme.

 

De fleste dvdrom/cdspiller/dvdspillere har skuffer med en fordypning, så man kan fint bruke plater av mindre standard. Man får jo både cd/dvd brenneplater som er fysisk mindre, så vil tro dette kommer som et tillegg til vanlig blu-ray. De mindre platene har dog mindre lagringsplass (naturlig nok)

 

Du ahr helt rett

Leste feil

Lenke til kommentar

For meg ser det ihvertfall ut som HD DVD har tapt, for selv om det ikke skulle være så gale som media påstår etter Warners boikotting av HD DVD, virker det som mannen i gata nå føler seg trygg på å velge blu-ray i stedet. Har lest at folk har tatt i bruk angreretten på sine nyinnkjøpte HD DVD spillere også, etter alt hysteriet om Warner i HD leiren. Etter Warner gikk blu, ble på en måte formatkrigen uoffisielt over. Og selv med priskutt på HD DVD avspillere, tviler jeg på at mange nå vil gå til innkjøp av disse.

 

Det er vel bare et tidsspørsmål før formatkrigen offisielt er over. Jo raskere, jo bedre.

Lenke til kommentar
Er det slik å forstå at HD-DVD kun har 2x(9MB/s) spillere, mens Blu-Ray har opptill 6x (27MB/s) hastighet?

 

Edit: I forhold til DVD som har oppimot 16x (21MB/s, så høres jo det ekstremt lavt ut)

 

 

HD DVD leverer 30 MB pr sekund, mens BD leverer opp til 50 MB pr sekund. DVD leverer kun 10. Dette er hva de greier å levere av bitrate på platen.

 

Du tenker nok brenning, og da er det naturlig at det eldste formatet har ett forsprang.

 

I avlesing i vanlige avspillere så er ikke x gangen noe å tenke på. Det er kun i PC verden, og ved avlesing av data.

 

Ved ren film avspilling (som disse formatene brukes til for det meste) så trengs ikke høyere hastighet enn 1x.

Lenke til kommentar
Er det slik å forstå at HD-DVD kun har 2x(9MB/s) spillere, mens Blu-Ray har opptill 6x (27MB/s) hastighet?

 

Edit: I forhold til DVD som har oppimot 16x (21MB/s, så høres jo det ekstremt lavt ut)

 

 

HD DVD leverer 30 MB pr sekund, mens BD leverer opp til 50 MB pr sekund. DVD leverer kun 10. Dette er hva de greier å levere av bitrate på platen.

 

Du tenker nok brenning, og da er det naturlig at det eldste formatet har ett forsprang.

 

I avlesing i vanlige avspillere så er ikke x gangen noe å tenke på. Det er kun i PC verden, og ved avlesing av data.

 

Ved ren film avspilling (som disse formatene brukes til for det meste) så trengs ikke høyere hastighet enn 1x.

Ikke i følge Wikipedia.

Det er vel samme om det er skriving eller lesing. 1x er vel 1x uansett.

Og 1x = 4,5MB/s =36Mb/s ?

Ihvertfall ifølge Wikiepdia.

 

For etter hva jeg har sett så har BD hittil hatt maks 6x på lesing ivhertfal. (og 2x brenning)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Selv er jeg forundret over hvor ekstremt mye jeg fikk for 400,- for en Phillips slimline DVD stue spiller på Maxi/ICA matbutikken. Den kunne jo spille alt utenom disse nye "rare platene". Divx/Xvid++ med HD oppløsning fra alle brennbare DVD plater osv fikset den.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...