Gå til innhold

Pentax K200D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hvorfor er Scandinavian Photo så fryktelig billige på pentax?

Altså: K200d til 6295 med linse, (JP selger til 6999)

K10d med linse; 6495.. (JP: 7499)

 

K200d blir sikkert et veldig bra kamera, men hva er det som skjer med prissetting, nå er faktisk k10d og k200d så nærme hverandre i pris at de er direkte konkurrenter. I og med at k200d skal være entry-level kan de vel ikke selge det med så liten margi til k10d, eller?

Hvordan vil dette gå utover salget til disse modellene? K10d er mye raskere ser det ut som, ellers er de nokså like, hvorfor kjøpe k200d da?

Lenke til kommentar
K200d blir sikkert et veldig bra kamera, men hva er det som skjer med prissetting, nå er faktisk k10d og k200d så nærme hverandre i pris at de er direkte konkurrenter. I og med at k200d skal være entry-level kan de vel ikke selge det med så liten margi til k10d, eller?
K10D skal ut, så det som er igjen på lager rundt omkring vil ikke bli fylt opp så vidt jeg vet.

 

Når det gjelder Scandinavian Photo er jeg ikke sikker, men de handler så vidt jeg vet fra Sverige, også til den norske butikken. Dermed får de andre priser enn de norske butikkene, og det kan virke som Fovi tar seg godt betalt i Norge. Også i USA er Pentax svært gunstig, gunstigere enn andre merker...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...