Gå til innhold

Førsteinntrykk av Pirates of the Burning Sea


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Hva drivere der å skrive artikler så sent på kvelden for? Er jo sengetid nå. :)

 

Ellers, fin artikkel. Skumleste bare gjennom, så har ikke noe å trekke på. Skal lese bedre gjennom i morgen, når jeg er våken. Uansett, gleder meg til spillet, finnes for lite piratspill på markedet.

 

"A pirate I was ment to be" :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Bra omtale :)

 

Min erfaring fra Beta var veldig todelt.

1- Den landbaserte delen med fekting osv, var rett og slett elendig, men nødvendig

for å "levle" Kjedelige omgivelser, enda kjedeligere kampsystem, og de samme oppdragene.

 

2- Sjøkamp, bra gjennomført, men igjen preget av at et åpent hav ser mye likt ut som

100 sjømil lengre sør.. Det ser temmelig pent ut, er taktisk og i passe tempo.

 

problemet er at når det blir såpass likt på sjøen, så må avbrekkene (landkampene) være

en god aveksling, og ikke et irritasjonsmoment. Nå høres jeg negativ ut, og er vel det, men

jeg ble så skuffet over at en så god ide har designfeil som er så grove. Hadde håpet på

EVE med trebein og papegøye på skulderen

Økonomien er god, og vil fungere på sikt som EVE. Koste meg, irriterte meg,

og venter i alle fall noen måneder før jeg prøver meg utpå havet igjen.

Kommer til å følge med, men ikke altfor optimistisk.

Lenke til kommentar

Dette er et et online spill eg faktisk kunne tenkt meg å prøve...alle vil vel være pirat :)

 

men eg er virkelig lei av at omtrent alle online spill som kommer ut nå for tiden blir sammenliknet med WoW...

WoW har en stor fan-base and that's about it - det er ikke nyskapende, eller fint, eller spesielt bra...

Lenke til kommentar

Jeg tror månedsprisen var 15 dollar.

 

Har spilt siden den første åpne betaen nå og jeg må si at dette er et knall spill. Har for det meste spilt PvE, men jeg gleder meg til å komme igang med litt PvP også etterhver. Sverdkamp er som artikkelforfatteren sier temmelig kjedelig og lite polert, men jeg har tro på at dette kommer til å bli bedre etterhver. Sjøslagene er ofte spennende og varierte, spesielt dersom man driver med litt NPC-jakt i åpen sjø. Fiendenes AI kan overraske deg om du ikke følger med og da må du betale kraftig, men på den andre siden så er allierte AI'er dumme som sauer og seiler gjerne i veien, i deg, i fienden eller på land.. :(

 

Alt i alt så er det en fornøyelig opplevelse. Jeg vil på det sterkeste anbefalle å bli medlem i en society, da spillet blir en god del mere sosialt med en gang..

Lenke til kommentar

Tenkte på et Pirate MMO for en haugh av år siden og gledelig å se at det endelig er kommet et som er verdt oppmerksomhet. Ser bra kult ut å gleder meg til å prøve det!

 

Er ivrig Pirat spiller[Monkey Island series, Sid Meiers Pirates] og regner med at dette ikke blir noe unntak;D

 

Det faktum at det har en player run economy med crafting gjør det bare enda mer spennende^_^

Lenke til kommentar

Har de løst server problemene de hadde i open beta? Jeg hadde iværtfall en god del problemer med lag i byene. Gikk jo greit når jeg var ute på quest da alt foregår i en instance, men ellers var det en smule irriterende.

Spillet virket helt greit, men som anmelderen og flere her bemerker, så er sverd kampene helt håpløse.

Lenke til kommentar
star wars online? er det noe nytt jeg ikke har hørt om, eller har du røyka sokkene dine?

 

Snakker nok om star wars galaxies, tror ikke det slo ann noe spesielt her i norge.

 

EDIT:

 

Angående PotBS, noen som vet om man mister skipet sitt når det blir skutt sønder og sammen?

Og hvordan fungerer dette med å stjele skip, høres ut som en artig fature hvis man er pirat.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar
Angående PotBS, noen som vet om man mister skipet sitt når det blir skutt sønder og sammen?

Og hvordan fungerer dette med å stjele skip, høres ut som en artig fature hvis man er pirat.

 

Så vidt jeg har lest så har skipet dit såkalt durabilty, og du mister 1 poeng hver gang det synker som følge av combat. Du kan "repaire" durability ved å bruke et ship deed av samme type skip, så lenge den har minst 1 i dur. KOmmer du ned i 0 så er skipet useless og kan ikke brukes lengre...

 

Nå skal det sies at hvis du mister starterkipet ditt som følge av dur loss, så får du nytt gratis:) Greit for å ekspriementere med:)

 

Ang pirates, så er de den eneste klassen og faction som kan "ta over" andre skip...men ja...du kan effektift plyndre og stjele andre skip som du kan selge, eller scrappe:)

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...