Gå til innhold

Snart påtvinges IE7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Finnes det noen gode argumenter for å ikke erstatte IE6 med IE7? Ser IT gutte på jobben her ikke har rullet ut IE7 enda, men vet ikke helt hvorfor...

Er en del sider og programmer som ikke liker IE7, så da er det mye lettere med IE6.

Lenke til kommentar
Finnes det noen gode argumenter for å ikke erstatte IE6 med IE7? Ser IT gutte på jobben her ikke har rullet ut IE7 enda, men vet ikke helt hvorfor...

Er en del sider og programmer som ikke liker IE7, så da er det mye lettere med IE6.

Trodde IE6 var rimelig sær, men det stemmer nok at bedriften har fått spesialtilpasset endel programmer etc til IE6, så det er nok kanskje årsaken...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det er nok ikke så mye trøbbel nå lengre, men det var hvertfall litt med en del applikasjoner. F.eks Citrix som kjører Office-pakken i nettleseren.

Men vet ikke så mye om det da det er de litt lengre opp i systemet som styrer WSUS-serveren.

Lenke til kommentar
Finnes det noen gode argumenter for å ikke erstatte IE6 med IE7? Ser IT gutte på jobben her ikke har rullet ut IE7 enda, men vet ikke helt hvorfor...

Er en del sider og programmer som ikke liker IE7, så da er det mye lettere med IE6.

Jasså..

Er det dette hva dere på Byåsen sier til dere selv for å få sove godt om nettene?

 

Gah, treg post. Ble forstyrret.

Men Citrix fungerer da utmerket i IE7. :)

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Finnes det noen gode argumenter for å ikke erstatte IE6 med IE7? Ser IT gutte på jobben her ikke har rullet ut IE7 enda, men vet ikke helt hvorfor...

 

Jeg har et knallgodt argument.

IE7 funker rett og slett ikke på PC-en min. når jeg starter IE7, lastes programmet for så å avsluttes umiddelbart, helt av seg selv.

IE6 funker bra, men firefox funker enda bedre.

Lenke til kommentar

Det finnes en god grunn, og det er at hundrevis og sikkert tusenvis av norske bedrifter har utviklet intranettapplikasjoner som er veldig tett integrert mellom en spesifikk versjon av IE og spesifikke versjoner av andre Microsoft-applikasjoner.

 

Disse intranettapplikasjonene er ofte tilpasset en spesifikk kunde og ofte veldig forretningskritiske - noe de er avhengig av hver dag, hele dagen.

 

Å da bare anta at en oppgradering av Office eller Internet Explorer kommer til å medføre nøyaktig lik bruk av all funksjonalitet og ikke minst plugins som allerede eksisterer og er i bruk i eldre versjoner, kan da raskt vise seg å være både naivt og dyrt. Plutselig virker ikke bindingene mellom kunderegisteret og systemene folk i support eller salg bruker...

 

Slike ting bør virkelig testes før alle fem eller femti klientmaskinene blir oppdatert en natt.

Lenke til kommentar
Finnes det noen gode argumenter for å ikke erstatte IE6 med IE7? Ser IT gutte på jobben her ikke har rullet ut IE7 enda, men vet ikke helt hvorfor...

Selv har jeg en eldre maksin med windows XP SP2, som ennå kjører IE6. Årsaken er at jeg da kan bruke den for testing når jeg lager websider og lignende. På maskinen jeg bruker til daglig har jeg selvsagt IE7 :)

Lenke til kommentar

Jeg syns det er helt feil at de kan "tvinge" folk til å oppdatere til IE7.

 

Akkurat som jeg syns det var feil av de å "tvinge" folk over på SP2.

 

I stede skulle de lagt det opp slik at du selv må gjøre det beviste valget av å laste ned og installere det.

 

Men de pga de tusener, om ikke millioner, av menneskerher i verden, som ikke klarer å oppdatere maskinen sin om de ikke før det påtvunget, så gjør de det heller på dette viset.

 

Kunne de heller ikke ha påtvunget en "oppdatering" som spør om man vil installere oppdateringen, med valgene Ja, Nei, Last ned men ikke installer og spør senere?

Lenke til kommentar
Jeg syns det er helt feil at de kan "tvinge" folk til å oppdatere til IE7.

 

Akkurat som jeg syns det var feil av de å "tvinge" folk over på SP2.

De tvinger da ingen. Jeg kjører SP1 på min maskin ...

(Ikke at det er mitt valg, men ...)

 

Forskjellen er vel denne:

- Før måtte du aktivt velge om du ville ha IE7 på maskinen din

- Nå må du aktivt velge om du ikke vil ha IE7 på maskinen din.

 

Hvis du har slått på Automatic Updates så har du implisitt valgt å installere alt Microsoft mener er godt for deg, dvs. du har sagt fra deg muligheten til å si nei til IE7.

Lenke til kommentar

Man får jo bare laste ned skiten siden det er så integrert i Windows.

For egen del bruker jeg kun IE-motoren i Firefox når jeg er nødt pga non-standard websider.

Synes EU skulle gått mye hardere på Microsoft for å få de til å skille nettleser og OS.

 

Heldigvis har MS sagt de vil følge webstandard for HTML & CSS i IE8... http://www.digi.no/php/art.php?id=501150 Hvorfor kunne de ikke gjort det før?

Lenke til kommentar

At Microsoft (i dette tilfellet) tvinger folk til å legge inn IE7, med mindre de aktivt gjør noe for å hindre det er forkastelig. De bør gi brukeren et valg om vedkommende vil bruke IE7 (og gjerne forklare fordelene). Greit nok at de fleste vil nok takke ja til IE7, men det er likevel å "overkjøre" kundene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...