Gå til innhold

Vanskelig marked på Wii?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tredjepartsspill selger dårlig på Wii, mener to profilerte japanske utviklere.

 

Les mer

 

En uprofilert norsk forumbruker hevder at om man forholder seg til den kjensgjerning at 9/10-tredjepartsspill til Wii er møkk, som har en forholdsvis høy korrelasjon til det dårlige salget av tredjepartsspill på konsollen, er ikke dette egentlig noen revolusjonerende nyhet.

Lenke til kommentar

Finnes vel noen få bra spill: Zack and Wiki, Mario Galaxy og Paper Mario, Metroid Prime, Zelda og Wario Ware.

 

Kommende stoooor spill i 2008:

 

SSB Brawl

No more heroes

Mario Kart

 

Hmmmm, ja det er mine 9 grunner til å eie Wii (pluss at jeg har de PS3 og XBOX 360 , slik at jeg har alle 3 konsoller). Syntes maskinen er den mest skuffende av Nintendo noen gang. Før mislikte jeg PS 2 for at det var for mange elendige spill. Ser ut til at Wii kommer til å ta over den plassen snart. Sitter igjen med horder av PS2 kloner med en elendig kontroll mekanisme.

Lenke til kommentar

ALLE Sudas spill, være seg på Wii eller PS2 eller GameCube, har solgt forferdelig. Selvfølgelig vil han da finne en unnskyldning. Og det er også en grunn til at Clover Studios ble lagt ned av Capcom for å si det sånn.

 

Uansett, ja det er mye dritt på Wii; og de tredjepartsspillene som har litt arbeid lagt inn selger ikke så altfor ille (RE4 Wii, RE:UC, DQ:S, Mario & Sonic, osv osv).

Lenke til kommentar

Ser fram til Okami! Men ellers er eg einig med dei andre her, det er altfor mange møkkaspel til Wii. Nintendo er så dyktige å lage kvalitetsspel at dei utkonkurerer alle andre.

 

Når eg ser på min spelsamling på Wii så har eg 5 Nintendo spel og eit tredjepartsspel...Rayman. Eit spel som eg synes er eit møkkaspel og som eg angrer på at eg kjøpte. Nintendospela er derimot ganske kjekke, men det er nokre dårlege titler frå Nintendo innimellom og. F.eks Mario Party 8 var skikkeleg skuffandes, det same gjaldt det Mario Fotball greiene. Desse har eg ikkje kjøpt men prøvd hos ein kompis.

Lenke til kommentar

Skulle ønske at 3dje parts utviklere faktisk tok seg tid å kvalitets teste spillene de gir ut på Wii, men det ser jo ut som de kun er interesert i å tjene "lette" penger og da får man dette.

 

Så utviklerne av 3dje parts spill burde heller ta seg selv i nakken og utvikle litt mer kvalitetsgode spill fremfor å spy ut dritt på dritt.

Lenke til kommentar

Vel, det skal vel også sies at Suda 51 og Clover Studios har laget særdeles gode spill, som for eksempel Killer7/No More Heroes og Okami/Godhand, som alle fikk ganske gode kritikker (ihvertfall over middels) da de kom ut.

 

Problemet med disse er nok heller at de ikke appellerer så mye til den gjennomsnittlige bruker som for eksempel Wii Fit eller Wii Sports m.m. og hvis utviklere først og fremst er ute etter økonomisk suksess, så får de følge opp med lignende, eller ta for seg et emne mannen i gata vil like (se for eksempel Fifa eller Madden-serien, som selger som hakka møkk).

 

Skal de derimot lage spill som de selv liker, slik som Suda51 og Clover liker, så må de regne med at salgstallene ikke blir de helt store, selv om spilljournalistene liker det de ser.

 

Personlig liker jeg typen spill som Suda51 og Clover lager, men er samtidig klar over at det ikke er så altfor mange der ute som ville kjøpt disse spillene hvis de bare så dem i spillhylla en dag. Det er bare trist at utviklerne klager på dette...

Lenke til kommentar

Kanskje folk heller vil ha multiplatformtitlene med tradisjonell kontroller?

 

Jeg tror heller ikke at markedet Nintendo har siktet seg inn på(casual gamers)er de som kjøper flest spill. Dessuten er det veldig mange spill for de aller minste, og de er vel heller ikke de som har mest penger til spill?

 

For å stille folket på forumet her et spørsmål. Av dere som har Wii og enten ps3 eller 360, hvor mange spill har dere kjøpt til Wii som også er tilgjengelige på den andre konsollen du har?

Lenke til kommentar

Storkoser meg med det eldre RE4 i Wii utgave, ellers er det vel Nintendo sine egne spill det går i. Men det er så langt mer enn godt nok for vår familie, kombinert med Virtual Console. Skjønner godt at det blir tynt for de som velger å spille fremfor å gå ut og kjenne frisk luft, men Wii'en fungerer godt nok om man har et noe begrenset forhold til spillkonsoll. Mario og Lego Star Wars oppholder ungene mer enn nok foreløpig i hvert fall, sammen med det eldre Mario Kart for N64. Regner med det blir kamp om tv'en når Mario Kart til Wii kommer ut.

 

Rent personlig skulle jeg gjerne hatt fler spill a la RE4, er artig å ha en kontroll hvor man kan sikte inn og plaffe ned. Men jeg har jo knapt anledning til å spille, så for meg tar det jo en lang evighet før jeg er ferdig med et spill. Er blitt så gammel nostalgiker at jeg bare fyrer opp Larry på pc'en om jeg skulle få abstinenser.

 

Det jeg merker meg er at Wii'en ble solgt i bøtter og spann i mine "omgivelser". Så og si alle ungene i eldstegutten sin klasse fikk seg Wii, før var det bare min guttunge som hadde den.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...