Gå til innhold

Paint Shop Pro på salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg elsker Paint Shop Pro og selv om jeg etter hvert har gått over til Photoshop for bildebehandling, har jeg hatt Paint Shop Pro på hjemme-PC-en siden versjon 4. Programmet er mye lettere å kjøre og det er ofte enklere å fabrikere ting, dvs. jobbe med vektorer, fonter og former.

 

Full støtte for Photoshop plugins, stort sett de samme filformatene og ellers de samme verktøyene gjør Paint Shop Pro til en god toer hakk i helene på Photoshop.

Lenke til kommentar

For lovlydige hjemmebrukere (....) så er Paint shop et glimrende program. Prisen er jo nå tross alt omtrent 80-90% billigere enn Photoshop !!!

Har selv også brukt Paint Shop fra 4.0 versjonen i 1997 og har brukt programmet lenge (selvsagt med nyere versjoner).

Ganske ny versjon av Paint Shop er jo også med i visse pakker med minnekort til kamera.

 

Programmet er en god konkurrent til Photoshop, og særlig prisen er meget god.

Photoshop har alltid hatt en altfor drøy pris etter min mening. Dem har jo PS Elements da.

 

Prismessig ligger jo Elements og Paint Shop likt, jeg har ikke grunnlag for å si hvem som er "best" av disse. Tipper Paint shop har større bredde av funksjonalitet?

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Jeg bruker selv Paint Shop Pro, og har brukt det i mange år.

Synes det er et godt alternativ til Photoshop, til en mye mer fornuftig pris. Paint Shop Pro har mer enn nok funksjoner for meg...

 

Kommer nok til å benytte meg av dette tilbudet for å oppgradere fra versjon X til X2

Lenke til kommentar
Ganske ny versjon av Paint Shop er jo også med i visse pakker med minnekort til kamera.

 

Uhm, plankeby, det lyder godt nok spændende! Kunne du ikke komme med et mere specifikt tip? Så kunne jeg da hurtigt finde på at købe et nyt kort!

 

...tak!

Lexar tilbyr dette med på sine kort. Dog versjon eldre enn nevnt i artikkel. Komplett med mange flere tilbyr akkurat dette kortet.

 

Se også: https://prisguiden.no/fritekst_sok.php?p...mp;search=S%F8k for beste pris.

 

Kjenner ikke til forskjeller i funksjoner i X/X2.

Lenke til kommentar

Paint Shop Pro Photo er et genialt program med enkelt og intuitivt brukergrensesnitt. Har brukt Photoshop litt også, men synes det er uoversiktlig i bruk og får stort sett ingenting gjort.

 

Irriterer meg at akam er stille som i graven når det gjelder Paint Shop Pro Photo, til tross for direkte henvendelser...

 

Edit, ser nå at den ligger ute på akam også, men i "hardwareversjon", altså fortsatt ingenting fra akamredaksjonen.

 

Kjenner ikke til forskjeller i funksjoner i X/X2.

PDF-link fra artikkelen.

Endret av Oceanborn
Lenke til kommentar

Gimp kan være ett greit gratis alternativ, litt med forbehold om behov/brukernivå. Av de diskusjonene jeg har sett om Gimp vs Photoshop og hva som er "best" og slikt, så har ingen benektet at Gimp er ett bra program, spørsmålet har alltid vært rundt om Gimp kan erstatte Photoshop proffsjonelt o.l

Så hvis man er en enkel bruker som meg, så bør Gimp klare å oppfylle de fleste behov, og man kan spare noen kr.

 

Gimp er tilgjengelig på flere platformer, bl.a Windows, Linux og Mac.

Lenke til kommentar

hm, den linken går jo til UK siden, kan vi kjøpe derfra? Og vi skal vel ikke betale VAT? Kan vi kjøpe fra UK kan vi vel liksågodt kjøpe fra US til $90, det skulle bli 490 NOK. Eller må vi velge Europe sidene? Kjøpte noe software for en stund siden og når CD-en kom i posten mener jeg å huske at jeg fikk toll i tillegg...

Lenke til kommentar
hm, den linken går jo til UK siden, kan vi kjøpe derfra? Og vi skal vel ikke betale VAT? Kan vi kjøpe fra UK kan vi vel liksågodt kjøpe fra US til $90, det skulle bli 490 NOK. Eller må vi velge Europe sidene? Kjøpte noe software for en stund siden og når CD-en kom i posten mener jeg å huske at jeg fikk toll i tillegg...

Du mener vel moms, men det er jo bare å laste ned så klarer ikke posten å stoppe det. Jeg trenger ikke CDen, kan heller brenne meg en om det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar
Ganske ny versjon av Paint Shop er jo også med i visse pakker med minnekort til kamera.

 

Uhm, plankeby, det lyder godt nok spændende! Kunne du ikke komme med et mere specifikt tip? Så kunne jeg da hurtigt finde på at købe et nyt kort!

 

...tak!

 

Ja, Lexar har en slik pakke, som allerede nevnt. Det er jo versjon X, som var i 2006. Det mente jeg som gangske nytt.

Lenke til kommentar
Ganske ny versjon av Paint Shop er jo også med i visse pakker med minnekort til kamera.

 

Uhm, plankeby, det lyder godt nok spændende! Kunne du ikke komme med et mere specifikt tip? Så kunne jeg da hurtigt finde på at købe et nyt kort!

 

...tak!

 

Ja, Lexar har en slik pakke, som allerede nevnt. Det er jo versjon X, som var i 2006. Det mente jeg som gangske nytt.

 

Mange tak - er bestilt! Den næst-billigste butik i produktguiden ville heldigvis gerne levere i Danmark.

 

Jeg købte version 9, som jeg stadig bruger ved siden af GIMP, og har prøvet version X i en 30-dages trial version sidste år, og jeg var meget glad for den. Så når den kan fås næsten-gratis er der jo ikke meget at betænke sig på. Et ekstra 2GB kort kan man vel alltid bruge...

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Corel Paint Sho Pro Photo X2 til alle, jeg har brukt Psp i flere år, og spesielt fra X til X2 er det mange forbedringer, spesielt raskere program, raw støtte mm. Har også hatt Photoshop innimellom men havner likevel tilbake til Psp.

Hvor går grensen til et profft program?

Adobe er god men ingen "gud eller religion" slik det kom fram i en annonse de hadde for et semninar:

post-135672-1200924404.gif

Lenke til kommentar

Jeg brukte psp i mange år, programmet er OK til små bilder, men da jeg begynte å arbeide med større bilder møtte jeg veggen skikkelig. Det gikk svært tregt og krashet ofte. Jeg anskaffet derfor Photoshop og det er en drøm å bruke i forhold til psp (men har et vell av funksjoner og trolig derfor en noe høy brukerterskel).

Endret av ivahel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...