Gå til innhold

Sniktitt: MacBook Air


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg skal ikke nekte for at den ser lekker ut.

 

Tror de nå har startet konkuranser for virkelig små laptopper, så det er nok ikke lenge før vi ser andre produsenter i samme størrelse, men lavere pris.

Det finnes allerede, litt tykkere og andre kompromisser riktignok. Det Apple er flinke til er å lansere produktene sine med brask og bram og gjøre siste touch på design og løsninger før de lanserer, slik at folk tror de ser en verdenssensasjon. Macbook Air ser meget hendig ut, men noen voldsom nyvinning er det ikke.

Lenke til kommentar
Tastaturet på Pro-modellen føles mye bedre å bruke over lengre tid.
Lengre tid ja, den var litt morsom.

Hehe, jeg humret litt av det jeg også. Regner med han ikke fikk bruke den så veldig mange minuttene.

 

Min konklusjon: Stilig, men alt for dyr og mangelfull i forhold til konkurrerende maskiner. Utseendet har en for høy pris både i kroner og begrensninger. Jeg estimerte i går at tilsvarende maskiner med annet utseende koster omtrent 5000 kr mindre. Prisen for utseendet er altså i størrelseorden 5000 kr. Skal man se stilig ut så får man f.eks mye pene klær for 5000 kr. (uten at de konkurrerende PCene ser avskyelige ut heller)

Lenke til kommentar
jeg skal ikke nekte for at den ser lekker ut.

 

Tror de nå har startet konkuranser for virkelig små laptopper, så det er nok ikke lenge før vi ser andre produsenter i samme størrelse, men lavere pris.

Det finnes allerede, litt tykkere og andre kompromisser riktignok. Det Apple er flinke til er å lansere produktene sine med brask og bram og gjøre siste touch på design og løsninger før de lanserer, slik at folk tror de ser en verdenssensasjon. Macbook Air ser meget hendig ut, men noen voldsom nyvinning er det ikke.

Ja, det er jo selvfølgelig en konkuranse der allerede, men det som har vært begrensningen for hvor små laptoppene kan være, har vært størrelsen på komponentene som trengs.

 

Så kommer apple med Intel prossesorer som er 60% mindre enn vanlig, laget spesielt for macbook air.

 

Jeg kan se for meg tusener av ingenører rundt i verden som i det øyeblikket hadde tanken "herregud, hvorfor tenkte ikke jeg på det" gående gjennom hodet.

 

Nå kommer mange andre produsenter til å forespørre disse intel prossesorene, og mange kommer til å gå til produsenter av andre komponenter, for å få senket størrelsene på de og.

Lenke til kommentar
Tastaturet på Pro-modellen føles mye bedre å bruke over lengre tid.
Lengre tid ja, den var litt morsom.

Hehe, jeg humret litt av det jeg også. Regner med han ikke fikk bruke den så veldig mange minuttene.

 

Var kanskje utydelig, men prøvde altså å få frem at dette ikke er en ny type tastatur, dermed uttalte jeg meg basert på MacBook-tastaturet vs. MacBook Pro-tastaturet.

Lenke til kommentar
Ja, det er jo selvfølgelig en konkuranse der allerede, men det som har vært begrensningen for hvor små laptoppene kan være, har vært størrelsen på komponentene som trengs.

 

Så kommer apple med Intel prossesorer som er 60% mindre enn vanlig, laget spesielt for macbook air.

 

Jeg kan se for meg tusener av ingenører rundt i verden som i det øyeblikket hadde tanken "herregud, hvorfor tenkte ikke jeg på det" gående gjennom hodet.

 

Nå kommer mange andre produsenter til å forespørre disse intel prossesorene, og mange kommer til å gå til produsenter av andre komponenter, for å få senket størrelsene på de og.

 

Ah, derfor du ikke bruker Intel sin ULV-cpu. De vil være sære? :p

Lenke til kommentar
Macbook Air ser meget hendig ut, men noen voldsom nyvinning er det ikke.

Nei det er det vel ingen som har sagt heller, det er bare en liten laptop som ser bra ut. At man betaler 8000 for designet kan sikkert diskuteres men markedet er der og det er nesten ingen andre som lager slike ting heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...