Gå til innhold

Google Maps får værinformasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor må vi være så google-fiksert? Er ikke gruppetenking kjedelig?

 

Hvorfor ikke heller skrive litt om de detaljerte værrapportene/-kartene man får på yr.no ? Det er en norsk side som er temmelig unik i europeisk sammenheng. Den fikk attpåtil Rosing-prisen for beste nett-tjeneste 2007, samt Språkprisen (i hovedsak for deres tilrettelagte og nettilpassede fagspråk).

 

Spør du meg så er yr.no hundre ganger mer interessant enn Googles lille fis/kartutvidelse. Artikler som denne minner meg en del om kjedelig kjendis-nytt.

 

YR.NO

 

Er det bare jeg som lider pga for mye uinteressant "kjendisnytt" i IT-verdenen?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke heller skrive litt om de detaljerte værrapportene/-kartene man får på yr.no ? Det er en norsk side som er temmelig unik i europeisk sammenheng. Den fikk attpåtil Rosing-prisen for beste nett-tjeneste 2007, samt Språkprisen (i hovedsak for deres tilrettelagte og nettilpassede fagspråk).
Flott side, ingen tvil om det. Men personlig lurer jeg på hvor mye penger som har gått inn i denne tjenesten - hele poenget med siden er jo å kontre storm sin satsing på værtjenester.

 

Alltid like inspirerende å se hvordan statlige norske tjenester prøver å konkurrere i senk private initiativ - yey.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...