Gå til innhold

Auto-brenning av CD-plater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe.. Likte kommentaren på slutten der:

 

men så er nok også sannsynligheten lav for at brukere av andre operativsystemer ikke vet hvordan man brenner en CD.

 

Men kult det der. Det jeg lurer litt på er om det brenne-programmet tar opp mye plass og om det blir overskrevet da det brennes slik at det ikke tar plassen som burde blitt brukt til det du vil brenne på platen?

Lenke til kommentar
Da er man virkelig n00b hvis man ikke kan brenne en plate. Prisen på 50 dollar for 2 stk er virkelig dyrt. Har man brenner så følger det nok med en brenneprogramvare som man bruker. Men dette tar kaka !

50 dollar? 5 dollar, tror jeg vi sier. ;)

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

problemet for de som nesten aldri bruker data er å finne ut hvor datafilene ligger .

således kan jeg ikke se at et integrert program på den cd man skal brenn hvil hjelpe

 

når filen er funne da er det enkelt .

de fleste programmene funger på samme måte som det som er en del av Windows.

eneste ulempe med det i windows er at de har noen særheter.

bl.a. så må en cd-rw slettes før man kan brenne nye filer

jeg vet ikke om Microsoft har endret det i vista i forhold til xp

Lenke til kommentar
Den innebygde programvaren støtter ikke overraskende kun Windows-versjoner

Er litt usikker på hva som menes i denne setningen, men det er det at programmet kun støtter Windows, sant?

 

Den innebygde programvaren støtter (ikke overraskende) kun Windows-versjoner.

 

Men, det der er en god idé synes jeg. Enkelte her inne lever tydeligvis i sin egen verden, og tror at alle kan noe så simpelt som å brenne ut noen filer på en CD-plate (med mindre man er "totalt noob").

 

Jeg må oftest flere ganger i uken hjelpe folk med å brenne ut filer til en CD.

Husk at ikke alle vet hva alle programmene på maskinen sin heter, og hvilke funksjonen de har.

I tillegg så er det ikke alle som har brenneprogram installert.

 

Det at alle sammen installerer brenneprogram, fordi at alle sammen fikk med et program "når de kjøpte cd-brenneren sin", er bare tull.

 

 

Prisen er det heller ikke noe å si på. Jeg er ikke sikker på hva enkelt-plater går for i dag, men det er ikke så lenge siden de ble solgt for 20kr stykket på butikker som Expert, Elkjøp osv.

Om man i tillegg bare skal brenne ut noen filer, så kjøper man ikke en spindel på 200 plater, bare fordi at man da får de til under 2kr platen.

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Høres veldig praktisk ut, egentlig :) Håper dette brenneprogrammet i seg selv ikke tar opp for mye plass. Men uansett, har ikke de fleste dagens OS allerede et innebygget brenneprogram? Windows har jo hatt det siden tidlig XP, bare å poppe i en CD-R og et brenneprogram kommer automatisk opp. Ikke at det er så funksjonsrikt da, men ...

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Men, det der er en god idé synes jeg. Enkelte her inne lever tydeligvis i sin egen verden, og tror at alle kan noe så simpelt som å brenne ut noen filer på en CD-plate (med mindre man er "totalt noob").

Man må jo uansett igjennom prosessen med å velge ut filer, og sette igang brenning (kanskje også velge brenner osv.). Men nå har jeg ikke sett hvordan GUIet ser ut, og derfor er det vanskelig å vite noe mer om hvor lett dette programmet er i forhold til andre løsninger.

 

På linux-burken min er det hvertfall svært enkelt å brenne plater i GNOME. Man åpner Places-menyen øverst på skjermen (som også brukes til å åpne hjemmeområdet eller andre mapper), og velger "CD/DVD Creator". Deretter pøser en på med filer man vil brenne, og klikker "Write to disc".

 

Hvis Kodak har en løsning som er enklere, vil jeg gjerne se den ;)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Bra initiativ av Kodak, men mange, mange år for sent.

 

CD-brenning har alltid vært en "komplisert" prosess. Jada, alle oss her inne klarer det uten problemer, men for en gjennomsnittlig databruker, som kanskje brenner max en plate eller to i året, er prosessen med brenning alt for komplisert. De vet kanskje hvordan man kopierer filer, men det at man må inn i et ukjent program for å brenne CD'er, gjør nok at de fleste gir opp, eller ringer til barnebarnet for å be om hjelp. Sånn sett er dette i hvert fall et skritt i riktig retning, ved at alle automatisk får opp en veiviser når de setter inn CD-en.

 

Men nå som USB-sticker har blitt billige, ser jeg ikke noe marked for dette lenger. USB-sticker er og blir enklere å bruke, og enklere å ta med seg, uansett hvordan man snur og vender på det. Hadde Kodak kommet med dette for 10 år siden, kunne de nok blitt styrtrike på det. Men nå har jeg mine tvil...

Lenke til kommentar
... men er det altså dermed sagt at dette programmet gjør at du ikke må ut og hjelpe folk med brenning?

Det er heller det at de som IKKE har mulighet for å få hjelp, kan gjøre dette selv.

 

(kanskje også velge brenner osv.)

Det er vel gjerne akkurat det du skal slippe.

Du skal jo såklart ikke å trenge å velge brenne, om du starter programmet fra cd-en som står i den brenneren du skal brenne ifra.

 

Men er enig i det at de kommer en god del år for sent med dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...