Gå til innhold

IPEA blir til One Call


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke helt sikker på om jeg er enig med deg, whom. En større aktør har økt kapital og ressurser til å konkurrere mot de andre aktørenesom telenor, netcom, tele2 og andre. Det finnes enda nok operatører der ute, så jeg ser ikke at noen som slår seg sammen vil skape dårligere forhold for kunden.

Lenke til kommentar
DJ_Matsern: NetCom har ikke noe å gjøre med Network Norway foruten at Network Norway leier nett av dem der de ikke har nett selv. NetCom har ingen eierandeler i Network Norway.

 

Network Norway har eierandeler i OneCall, IPEA og Lebara.

 

 

Leier nett = underoperatør

Jeg er fullstendig klar over at Network Norway har eget nett, men det dekker jo ikke mange prosent av Norge per idag.

 

Mitt poeng er at dersom du er IPEA kunde i et område der Network Norway ikke har dekning har du følgende mellommenn:

 

IPEA -> One Call -> Network Norway -> Netcom :thumbdown:

Lenke til kommentar
DJ_Matsern: NetCom har ikke noe å gjøre med Network Norway foruten at Network Norway leier nett av dem der de ikke har nett selv. NetCom har ingen eierandeler i Network Norway.

 

Network Norway har eierandeler i OneCall, IPEA og Lebara.

 

 

Leier nett = underoperatør

Jeg er fullstendig klar over at Network Norway har eget nett, men det dekker jo ikke mange prosent av Norge per idag.

 

Mitt poeng er at dersom du er IPEA kunde i et område der Network Norway ikke har dekning har du følgende mellommenn:

 

IPEA -> One Call -> Network Norway -> Netcom :thumbdown:

Du ka nå stryke Ipea fra og med i dag.

Ser heller ikke det som et problem så lenge vi har dekning. :)

Lenke til kommentar

Syns å ikke dette var noe ille. Et sterkere network norway vil si økt konkurranse mellom de med eget nett, og ergo vil det komme oss forbrukere til gode.

 

Det er ikke bestandig det er like lønnsomt å drive med alt i samme selskap, og derfor er det hensiksmessig med mindre datterselskap. Men kan derfor se One Call (inkl. Ipea) og Lebera som datterselskap av network norway, akkurat som Telenor Mobil og Djuice er datterselska av Telenor ASA.

Endret av Huni
Lenke til kommentar

skjønner ikke helt hva folk klager over... har dere tatt dere tiden til og sjekke ut de nyeste abb. til telenor eller netcom? eller nekter dere av et eller anne hinsides teit prisipp og undersøke det engang?

 

se på netcom sitt smart talk abb. se på telenor sitt fri het eller fri venner eller eventuelt Frifix. dette er alle sammen BILLIGE abb. for guds skyld ikke la dere lure av gratis ringeminutter og billige telefoner, ler like mye hvær gang en kammerat kjøper seg telefon med for eksempel fri 120... og ender opp med telefon regninger 3x høyere en nødvendig. og ja jeg VET hva jeg snakker om det er tross alt jobben min.

Lenke til kommentar
Har både et OneCall og et IPEA ab. nå (med gratis ringeminutter). Og de tilater deg bare ha 1 slikt ab.

Så hva skjer når de blir slått sammen? Mister jeg da IPEA abonnomentet mitt tro?

 

Er i samme situasjon, sendte mail til IPEA og fikk til svar at jeg ikke ville miste noe av abonnementene.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Jeg har ikke betalt mobilregning siden juli eller august. Synd Ipea blir oppkjøpt, det fører som regel ikke med seg noe bra.

 

Står her at IPEA hadde 15000 kunder så de kunne fort ha tatt samme veien som Nutel.

Da er det bedre at de blir kjøpt opp av One Call som faktisk har over 100 000 kunder nå.

Det at de blir kjøpt opp er også et tegn på at det ikke går så bra som oftest.

 

Digitalglenn: Joda. Telenor og Netcom er sikkert greie de, men så lenge de operatørene operer med minstefakturering kan de brenne i helvete for min del!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...