Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

både ny epostleser og oppdatert imsystem er på vei, eller kan lastes ned nå for dem som er litt eventyrer.

 

og om en har en N800 så kan en kjøre samme programvare der. så om en har gps fra før, og mener en ikke trenger fysisk tastatur (eller har ett sammenbrettbart ett) så kan en fint oppdatere til nyeste programvare.

 

morsomt at dere lovpriser webleseren, for andre har vist ikke helst sansen for den. men men, smak og behag på det området.

Lenke til kommentar

Kikket litt på nettsidene til Nokia. Det eneste tilbehøret listet opp for N810 var to blåtann-baserte GPS-moduler. Ironisk nok.

 

Denne hadde i tillegg vært perfekt til min utenlandsreise i april. Kjekk på flyet (ingen flyvertinner som tviler når jeg sier det bare er en videospiller, håper jeg) og kjekk på hybelen/leiligheta eller hvordan vi nå skal bo der nede den måneden. :)

Lenke til kommentar

Og det er for så vidt like greit. Strengt tatt så syns jeg det var unødvendig å gi iPhone terningskast også, men det kan vi ta i en annen diskusjon. :)

 

N810 er i hvert fall på min ønskeliste!

 

Edit: Denne posten var et svar til CesiuM_E. For øvrig godt poeng okvangar, Eee er jo litt det samme, kanskje litt mer fleksibel. Vet ikke hvor lett det er å legge Windows på N810, men det skal visst være kurant på Eee. I tillegg har Eee USB-innganger. Stort pluss. :)

Endret av OML
Lenke til kommentar
Noen som har noen formening om hvordan denne er sammenlignet med Asus Eee?

 

De dekker jo en del av de samme bruksområdene, og er ikke så veldig langt unna hverandre i pris.

 

fordømt vanskelig sammenligning det der.

 

eeepc har ikke innebygget bluetooth eller gps, men har til gjengjeld skikkelig tastatur...

 

eeepc-en sparker nok generelt mer fra seg også, siden den kjører på en X86, heller den en ARM slik N810 gjør.

(men om jeg har hørt rett så kommer det nye ARM modeller nå som sparker like godt fra seg som den kommende lav-forbruks serien til intel, så vi går en spennende tid i møte)

 

men det kommer igjen an på hvor mye du tror du kommer til å besøke youtube og annet (og for youtube finnes det løsninger for N810, hvor en kan laste ned filmen til maskinen og bruke mplayer heller den flash i webleseren).

 

forresten, en liten sak til dere som vurderer å putte N810 i bilen:

http://openbossa.indt.org/carman/

 

ja, det står bare 770 og N800 før øyeblikket, men siden N800 og N810 er pr def dønn like innvendig... ;)

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Det programmet så ganske fantastisk ut :D

 

Det står på programmets nettsider at det fungerer med biler som støtter OBD-II. Det står også at programmet krever "OBD-II Scan Tool with Bluetooth support", som nok er maskinvare man må kjøpe utenom. OBD står for On Board Diagnostics, og jeg tror det er dette som brukes på alle biler der man kan avlese feilkoder osv.

 

Jeg ser på mange forumer at OBD-II er vanlig i de fleste bilmerker etter 1996.

Endret av CesiuM_e
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...