Gå til innhold

Blu-ray på 360?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv HD DVD-drevet og er storfornøyd med det.

Om de vil gi meg muligheten til å skaffe meg et BLU-RAY-drev i tillegg så blir jeg veldig glad!

Det ville vært en gavepakke til forbrukerne fra MS.

 

Jeg gir strengt tatt blanke i hva slags format som vinner, så lenge jeg får oppleve nydelige bilder og fet lyd.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Jeg har selv HD DVD-drevet og er storfornøyd med det.

Om de vil gi meg muligheten til å skaffe meg et BLU-RAY-drev i tillegg så blir jeg veldig glad!

Det ville vært en gavepakke til forbrukerne fra MS.

 

Jeg gir strengt tatt blanke i hva slags format som vinner, så lenge jeg får oppleve nydelige bilder og fet lyd.

 

Stemmer det :)

Lenke til kommentar

Dette går egentlig i retning mer felles konsoller som var sankk om tidligere. Er i utgangspungtet ikke noe problem at spillene er i HD-DVD, men dersom blu ray vinner filmformatet, så er det meget negativt for Ms at de ikke kan vise filmene på 360.

 

Dersom forandringene skulle komme, hvordan blir det egentlig for alle som har kjøpt 360 allerede? Tror ms får store utgifter med dette samme hvordan man snur på det. Enten i tapt salg av produkter, eller i "omskolering" av eksisterende produkter.

Lenke til kommentar
Jeg tror faktisk MS vil satse på IP-TV teknologien sin i stedet. Jeg forventer at Xbox 3 eller whatever kommer til å ha opptaksmuligheter og bli markedsført som en komplett "one-in-all" boks som passer perfekt sammen med Windows Home Server.

 

Jeg gleder meg faktisk litt til det :)

Kjenner jeg microsoft rett lager de sine egne harddisker som de selger og nekter å bruke en egen standard på noe. Så derfor må man ha Vista eller XP Media Center. Men IPTV-teknologien kan jo bli spennende, ja. Men jeg vil tro hvertfall sony også kommer med noe lignende på PS3 og hvertfall PS4 nå når de har så tett samarbeid med filmselskapene takket være blu-ray. Og så har de jo et bra filmstudio selv også.

Lenke til kommentar
Jeg har selv HD DVD-drevet og er storfornøyd med det.

Om de vil gi meg muligheten til å skaffe meg et BLU-RAY-drev i tillegg så blir jeg veldig glad!

Det ville vært en gavepakke til forbrukerne fra MS.

 

Jeg gir strengt tatt blanke i hva slags format som vinner, så lenge jeg får oppleve nydelige bilder og fet lyd.

 

Bryr det deg ikke at spilleren du har kjøpt kanskje blir "obsolete", eller totalt unødvendig, fordi ingen filmer blir sluppet til formatet den kjører? Greit nok at du kan kjøpe blu-ray i tillegg, men pengene brukt på HD DVD-drevet kunne du neste like greit ha kastet ut vinduet (hvis blu-ray vinner da, noe som det ser ut til å gjøre)

 

Hadde prøvd å fått dumpa HD DVD-en på noen før den ble helt verdiløs.. Men det er bare meg.

Lenke til kommentar
Jeg tror faktisk MS vil satse på IP-TV teknologien sin i stedet. Jeg forventer at Xbox 3 eller whatever kommer til å ha opptaksmuligheter og bli markedsført som en komplett "one-in-all" boks som passer perfekt sammen med Windows Home Server.

 

Jeg gleder meg faktisk litt til det :)

Kjenner jeg microsoft rett lager de sine egne harddisker som de selger og nekter å bruke en egen standard på noe. Så derfor må man ha Vista eller XP Media Center. Men IPTV-teknologien kan jo bli spennende, ja. Men jeg vil tro hvertfall sony også kommer med noe lignende på PS3 og hvertfall PS4 nå når de har så tett samarbeid med filmselskapene takket være blu-ray. Og så har de jo et bra filmstudio selv også.

 

Nope, tenker Sony går tilbake til en ren spillkonsoll neste generasjon, de kommer nok til å satse hardere på ren spillopplevelse etter å ha dreti seg skikkelig ut med PS3. Antagelig kommer de til å kjøpe noen spilldevs også.

 

IMHO, of course.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke hvordan de har dritet seg ut med PS3. Det er imo den beste SPILLkonsollen om man ser bort fra mediemulighetene. Jeg tror de kommer til og fortsette å satse videre på mediemulighetene i tillegg til selve konsollen. De har jo faktisk vunnet HD DVD vs blu-ray krigen MYE på grunn av PS3

Lenke til kommentar
Jeg har selv HD DVD-drevet og er storfornøyd med det.

Om de vil gi meg muligheten til å skaffe meg et BLU-RAY-drev i tillegg så blir jeg veldig glad!

Det ville vært en gavepakke til forbrukerne fra MS.

 

Jeg gir strengt tatt blanke i hva slags format som vinner, så lenge jeg får oppleve nydelige bilder og fet lyd.

 

Bryr det deg ikke at spilleren du har kjøpt kanskje blir "obsolete", eller totalt unødvendig, fordi ingen filmer blir sluppet til formatet den kjører? Greit nok at du kan kjøpe blu-ray i tillegg, men pengene brukt på HD DVD-drevet kunne du neste like greit ha kastet ut vinduet (hvis blu-ray vinner da, noe som det ser ut til å gjøre)

 

Hadde prøvd å fått dumpa HD DVD-en på noen før den ble helt verdiløs.. Men det er bare meg.

 

Tror han mente at han ikke bryr seg om HD DVD eller Blu-Ray vinner, bare han får toppkvaliets HD-filmer :)

Lenke til kommentar

Mye rare meninger her. At MS hele tiden sier at kunde må velge er jo bare svada. Kunden vet stort sett ikke hva Blue-ray og HD-DVD er. De koser seg med dvd.

 

$ony kan jo vinne, og det er kanskje på tide at de lager et format som faktisk blir noe av.

 

MS har ikke driti seg ut. Det er et latterlig argument som ikke har noen rot i virkeligheten. MS mener at HD-DVD er bedre for kunde og støtter det. Om det har noe med at det er $ony som har laget det konkurrerende formatet kan vi jo bare spekulere i.

 

HD-DVD er bedre på mange måter, og visa versa. Disse kommer jo med trippellag nå som gjør plass til 51 gig, så det er ikke plassen. Om Blue-ray blir det førende optiske drevet vil jo denne fortsette å utvikles, og da vil nok flere av funksjonene som gjør HD-DVD bedre bli implentert.

Lenke til kommentar
HD-DVD er bedre på mange måter, og visa versa. Disse kommer jo med trippellag nå som gjør plass til 51 gig, så det er ikke plassen. Om Blu-ray blir det førende optiske drevet vil jo denne fortsette å utvikles, og da vil nok flere av funksjonene som gjør HD-DVD bedre bli implentert.

 

Jeg skal ikke gjøre dette til et HD DVD vs Blu-Ray debatt :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...