Gå til innhold

Akam har tatt på finklærne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er positivt med designet er at det ser mer moderne og mindre amatørmessig ut. Jeg synes også at selve artiklene har blir mer lettleste.

 

Ulempene er, som mange har kommet inn på, at det er vanskelig å se den kronologiske rekkefølgen på artikler, og at det blir rotete.

 

Det som irriterer meg mest er og blir reklame; nå kjører jeg riktignok Firefox+Adblock Plus, så det er ikke et problem for meg. Eller rettere sakt var; for nå er det så mye blanke felter at det er helt håpløst; særlig på toppen av skjermen. Dette er særlig et problem på små skjermer. Det er faktisk folk som 1024x768 av forskjellige grunner. Og 1280x800 er veldig vanlig på laptop'er for tiden.

 

Tom

Lenke til kommentar

Det er for tidlig til å kunne gi et godt svar på hva jeg syns om det nye designet. Derfor vil jeg nøye meg med å påpeke at "siste diskusjoner" virker malplassert der den blir plassert litt nede på siden helt ute til høyre (den ligger liksom et hakk til høyre for alt annet). Jeg bruker siste versjon av Opera på en Macbook. Jeg har også blokkert reklamebannerne (noe jeg gjør hvis en side har irriterende store bannere), noe som kan være årsaken til bugen. Ikke vet jeg den virkelige årsaken, men ville bare påpeke problemet.

Lenke til kommentar

Synes siden ser "penere" ut, men foreløpig liker jeg den dårligere...

 

Det er for mye bilder, ikke minst synes jeg reklamen tar for mye plass.

 

Har dere vurdert om mindre reklame gjør siden mer attraktiv for de som reklamerer? Betaler de like lite uansett? Hjemme bruker jeg plugins som blokkerer reklame på sider som overdriver for mye, har hittil latt akam's reklame passere for å bidra til å finansiere stedet, men det kan fort endre seg om det blir for mye...

 

Og hver lille sak trenger ikke et eget bilde, i hvertfall ikke like bredt som saken som følger. En ting at de kan gjøre det raskere å se hvilken kategori saken er i, men jeg synes/tror at en liten tag/icon er mindre visuelt forstyrrende. Kanskje bare en tekst-tag er best.

 

Antar at den største verdien av omleggingen ligger i bedre arbeidsflyt? Lykke til med nytt design og justeringer.

Lenke til kommentar

SAMMENHENGER..... at det nye designet er veldig mye mer moderne enn det gamle er vel hevet over enhver tvil og responsen fra "folket" er ikke uventet blandet. Videre synes jeg det er litt rart at folk på død og liv må klage på reklame på sidene.... er det så utrolig vanskelig å skjønne at gode artikler og tester skrives kun kan skrives av gode journalister og dyktige mennesker.... som igjen skal ha betalt for sitt arbeid? Alternativet til reklame på sidene er vel et medlemsskap med login og skyhøye priser for oss lesere.....

 

er det det folk vil ha?

 

Reklame er helt greit det, så lenge det ikke tar overhånd :yes:

Lenke til kommentar

Jeg likte de nye fargene og selve utseendet til de nye sidene, men layouten var mye bedre i den gamle varianten. De justeringene som er gjort for å linke de forskjellige delene av nettverket tettere sammen, kunne uten problemer vært gjort med det gamle oppsettet også. Selve hovedsiden synes jeg også blir for høyretung, hovedsakene kommer for langt til venstre, uten noe ved siden av seg. Menyer og navigering bør ligge til venstre i bildet (nærmest "konvensjon" ellers på nettet), dessuten kommer "Ferske diskusjoner" som en avstikker helt ute på høyrekanten, utenfor alt annet. Det blir rotete.

Lenke til kommentar
Vel hva kan man si ?

 

har kun 800 px høyde tilgjengelig på laptopen,

så her blir det iherdig jobbing med adblock plus, og elementhider for å bli kvitt det UsannSynlige STORE! Toppbanneret.

dessverre forsvant reklamen i samme dragsuget :p

 

Nettopp! Dette er også mitt største ankepunkt. Gruer meg til den dagen jeg skaffer meg asus eee med 800x480 skjerm!

 

Noen ganger skulle jeg ønske at web-utviklere måtte sitte på 800x600 skjermer i test perioden.

 

Tom

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...