Gå til innhold

Styr bilen din med mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Styr bilen din med mobilen - Et nytt system lar deg låse opp bilen, starte motoren og sender deg en SMS når bilen din blir stjålet.

 

Ut fra brødteksten i denne artikkelen (og det var alt jeg gadd å lese) kan man altså forestille seg følgende scenario:

 

Du befinner deg på punkt A, et stykke fra bilen som står ved punkt B.

Du tar frem mobilen: låser opp bilen og starter motoren.

Noen minutter senere får du en hjelpsom SMS om at bilen forståelig nok ble knabbet.

Lenke til kommentar

Dette her må være noe for politiet. Bare å sette en bil i et område hvordet skjer mange biltyverier. Så kan de låse opp døren og starte motoren remotly og vente på at en tyv slår til. ^^ Men virket som et smart system da. Kanskje litt dyrt, men absolutt greit å ha for sikkerhetens skyld. Spesielt hvis man har en dr bil av mrket Lexus eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Ut fra brødteksten i denne artikkelen (og det var alt jeg gadd å lese) kan man altså forestille seg følgende scenario:

 

Du befinner deg på punkt A, et stykke fra bilen som står ved punkt B.

Du tar frem mobilen: låser opp bilen og starter motoren.

Noen minutter senere får du en hjelpsom SMS om at bilen forståelig nok ble knabbet.

Ja, men regner med man kan starte bilen da, UTEN å faktisk låse opp dørene først.

 

Hvem har vel ikke drømt om denne funksjonen når du står opp en kald vintermorgen. :)

Lenke til kommentar
Ut fra brødteksten i denne artikkelen (og det var alt jeg gadd å lese) kan man altså forestille seg følgende scenario:

 

Du befinner deg på punkt A, et stykke fra bilen som står ved punkt B.

Du tar frem mobilen: låser opp bilen og starter motoren.

Noen minutter senere får du en hjelpsom SMS om at bilen forståelig nok ble knabbet.

Ja, men regner med man kan starte bilen da, UTEN å faktisk låse opp dørene først.

 

Hvem har vel ikke drømt om denne funksjonen når du står opp en kald vintermorgen. :)

Det kan du allerede, med hjelp av motorvarmere, eks vebasto... Du får en fjernkontroll, som du trykker på så begynner varmeapperatet i bilen å gå, og bilen er varm og fin når du skal kjøre! helt genialt system, vi har det på land roveren

Lenke til kommentar
Det kan du allerede, med hjelp av motorvarmere, eks vebasto... Du får en fjernkontroll, som du trykker på så begynner varmeapperatet i bilen å gå, og bilen er varm og fin når du skal kjøre! helt genialt system, vi har det på land roveren
De som har drømt skikkelig hardt har vel gått til anskaffelse av Defa WarmUp eller lignende for lenge siden :p

HeHei! Dere er geniale!

 

 

Eller jeg er ufattelig glemsk. ^^

 

Lenke til kommentar
Bildet av den litt eldre BMW 5-serien og mobilkontrollert bil ga meg visse assosiasjoner til Tomorrow Never Dies. :wee:

 

Bare for å kverulere var det en 745i (tror den var såpass motorisert), modell E38, og ikke en 5-serie (E34 på bildet) Bond brukte (søk på google etter bilder), hvilket han før øvrig styrte via sin flip-touch-telefon med samme designfilosofi som 9xxx-serien til Nokia (og E90 selvsagt). Telefonen til bond var forresten et Ericsson-konsept.

 

Bilen til Bond, og telefonen til Bond.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...