Gå til innhold

Test: TomTom One XL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

En fin-fin test, kjøpte en One XL på Elkjøp i dag som impulskjøp da jeg var dritlei av å måtte navigere meg rundt i landet ved hjelp av utskrifter fra Gulesider.no og hadde prestert å rote meg bort i Oslo ;)

 

GPS-en fungerer i alle fall helt fint for mitt brutk, jeg kommer neppe til å utnytte alle funksjonene som er tilgjengelig på ONE XL, men ønsket større skjerm enn hva som er på ONE v3. Eneste jeg la merke til var at den ikke hadde fått med seg miljøfartsgrensene i Oslo eller at motorveibroen i Drammen har kommet på plass (inkl. endringer i fartsgrenseR) og en fotoboks har blitt fjernet der.

Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar
En fin-fin test, kjøpte en One XL på Elkjøp i dag som impulskjøp da jeg var dritlei av å måtte navigere meg rundt i landet ved hjelp av utskrifter fra Gulesider.no og hadde prestert å rote meg bort i Oslo ;)

 

GPS-en fungerer i alle fall helt fint for mitt brutk, jeg kommer neppe til å utnytte alle funksjonene som er tilgjengelig på ONE XL, men ønsket større skjerm enn hva som er på ONE v3. Eneste jeg la merke til var at den ikke hadde fått med seg miljøfartsgrensene i Oslo eller at motorveibroen i Drammen har kommet på plass (inkl. endringer i fartsgrenseR) og en fotoboks har blitt fjernet der.

Du kan prøve å legge inn fotoboksdatabase fra http://tomtom.nystul.no/forum/ (du må være medlem for å laste ned). Det er min erfaring at den er mye mer oppdatert enn TomTom's orginale. Miljøfartsgrenser i Oslo var med i fjor, men er ikke sikker på hva som er status nå. på E18 Lysaker- Sentrum blir det jo tidvis feil uansett siden fartsgrensen varierer med klokkeslett.

Lenke til kommentar

Har eid en One XL en stund selv, prøvde ut en hel del GPS systemer (bla. Garmin som ofte kommer ut som testvinner) men må si at One XL er genial i sin enkelhet med en fin og oversiktelig skjerm der du får all informasjonen du ønsker deg; dessuten liker jeg fartsvisningen &fotoboksvarslingen (som jeg opplever som langt bedre enn i fks. Garmin) med fartsgrensene i bakgrunnen - fiffig.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...