Gå til innhold

Sony A200 Nytt DSLR


Anbefalte innlegg

Hei

 

Ser ut som Sony A200 er blitt annonsert. Det er en ganske enkel oppgradering av Sony A100. Ser ut som det er noen gode oppgraderinger, som Iso 3200, Fn knapp større LSD, Avansert DRO og ny AF motor. Blir spennende og høre mer om kamera.

 

Legger ut noen linker jeg har funnet ang Sony A200 fant disse på dpreview og dyxum.

 

http://www.newsdesk.se/pressroom/sony/pres...kvalitet-188410

 

http://www.newsdesk.se/pressroom/sony/docu...-sony-a200-1217

 

http://forums.dpreview.com/forums/readflat...thread=26317581

 

http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=25355

Endret av Bombasa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom de har klart å bedre af-hastighet og høy iso egenskapene, kan dette bli en killer til ca 5000,-

 

Forøvrig er dette kun det første kamera i en lang rekke som Sony vil offentliggjøre.

 

I følge Kiklop som drifter Dyxum kan vi forvente at Sony slipper ytterligere 3(!) dSLR-er i løpet av året. Dermed vil brukere av alpha-fatningen ha mulighet til velge mellom 5 forskjellige kameraer.

 

Interesserte kan lese ytterligere spekulasjoner her

Lenke til kommentar

Så mange? Det kan bli virkelig spennende for å si det mildt.

 

Helt ubegrunnet gjetning:

 

A200 - tilsvarer 400D

A700 - Tilsvarer 40D

A90 - Tilsvarende 5D?

A900 - Tilsvarende 1DsIII eller kanskje heller D3.

 

Sett mot Canons kamera siden de dekker forskjellige nivå litt forskjellig fra Nikon. Men jeg er faktisk genuint spent på å se om Sony leverer et kamera som kan konkurrere med 5D og ett rettet mot 1Ds3/D3.

 

Som sagt, ren gjetning.

Lenke til kommentar

"A900" vil ikke være et "pressekamera", men i nivået under. Altså et kamera som de fleste regner med kommer til å konkurere direkte med 5D eller 7D som etterkommeren til 5D visstnok skal hete.

 

Da har vi:

A200 - billigste modell

A700 - prosumer

"A900" - fullformat prosumer

 

Ett av de siste tipper jeg vil legge seg i samme sjikt som D80. Det andre tipper jeg vil være en alternativ modell av et eksisterende kamera, med liveview.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på LiveView. Om da Sony ikke har funnet en løsning på AF-problematikken.

 

Men ellers er jeg enig i hvor kameraene vil plassere seg, men jeg lurer likevel alvorlig på om Sony vil lansere en absolutt toppmodell.

 

Om Sony gjør dette, da har jeg fått en enda større respekt fra min side.

 

Disclaimer: Only guessing.

Lenke til kommentar

Vel bare presisere at det nok er snakk om større LCD og ikke LSD.

Om det sistnevnte skulle være rett, ville nok mange ha uniformert besøk på døra. :p

 

Når det gjelder AF i LiveView, kan de jo dra en Canon..

Holde inne en knapp når du tar bildet, så fokuserer den likevel.

 

:)

Lenke til kommentar

Da har også dpreview kommet med info.

 

Viktigste forbedringer ut ifra pressemeldingen:

The new model is designed to be faster, lighter and easier to use. Upgraded features include a wider, 2.7-inch Clear Photo LCDTM screen for easy playback viewing; a more compact body and an easily-accessible mode dial; an easy-to-use function menu (camera function display); improved noise control for higher quality images; an auto focus speed 1.7x faster than the previous model; improved predictive control performance; quieter shutter sound; automatic pop-up flash; and a battery life indicator that displays the percentage of battery life remaining so you know exactly when to recharge.

 

Jeg ser at de har fikset det meste man kunne ønske, bl.a. støyen fra lukkeren. Tror dette kan bli en seriøs utfordrer i klassen.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Med andre ord en litt omfattende oppussing av A100. Raskere autofokus vil nok bli godt mottatt, det samme gjelder det nye batteriet som i A700. Har forøvrig en venn som er virkelig sur på Sony siden A200 får vertikalgrep. Hans A100 får ikke vertikalgrep.

 

Forøvrig, ..2.7-inch Clear Photo LCDTM screen for easy playback viewing [...] - tror nok vi kan se bort fra LiveView i denne omgangen. :)

Lenke til kommentar
Med andre ord en litt omfattende oppussing av A100. Raskere autofokus vil nok bli godt mottatt, det samme gjelder det nye batteriet som i A700. Har forøvrig en venn som er virkelig sur på Sony siden A200 får vertikalgrep. Hans A100 får ikke vertikalgrep.

 

Forøvrig, ..2.7-inch Clear Photo LCDTM screen for easy playback viewing [...] - tror nok vi kan se bort fra LiveView i denne omgangen. :)

 

 

A100 hadde helt klart vært bedre om A200 ikke hadde hatt vertikal grep :D

 

Ingen forventet LiveView på A200. Derimot tror jeg med at vi får se det på en av de modellene som kommer senere iår.

Lenke til kommentar
"A900" vil ikke være et "pressekamera", men i nivået under. Altså et kamera som de fleste regner med kommer til å konkurere direkte med 5D eller 7D som etterkommeren til 5D visstnok skal hete.

 

Da har vi:

A200 - billigste modell

A700 - prosumer

"A900" - fullformat prosumer

 

Ett av de siste tipper jeg vil legge seg i samme sjikt som D80. Det andre tipper jeg vil være en alternativ modell av et eksisterende kamera, med liveview.

Du har selvfolgelig helt rett i at Sony neppe kommer med en pressemodell. Det vil vare bortkastede ressurser, og er ikke i trad med den tradisjonen de forsoker aa fortsette. Jeg kan derimot se for meg en modell under dagens A100, med mer begrensede muligheter. Det ville Minolta ha kommet med, vil jeg tro.

 

Av en eller annen merkelig grunn sa fungerer ikke norsk tastatur pa akam naa. Det virker i andre programmer paa maskinen min, sa jeg faar ta en tur paa et annet forum for aa sjekke om det er slik der ogsaa. Polski, saa irriterende.

Lenke til kommentar
Du har selvfolgelig helt rett i at Sony neppe kommer med en pressemodell. Det vil vare bortkastede ressurser, og er ikke i trad med den tradisjonen de forsoker aa fortsette. Jeg kan derimot se for meg en modell under dagens A100, med mer begrensede muligheter. Det ville Minolta ha kommet med, vil jeg tro.

 

Av en eller annen merkelig grunn sa fungerer ikke norsk tastatur pa akam naa. Det virker i andre programmer paa maskinen min, sa jeg faar ta en tur paa et annet forum for aa sjekke om det er slik der ogsaa. Polski, saa irriterende.

 

 

Jeg tar ikke dette i utfra løse lufta, men fra brukere som i større grad enn meg har info og hinter.

 

Hintene går langt i retning av to modeller mellom A200 og A700. Det har også vært en lekasje fra Sony på en A200 med utflippbar skjerm og liveview (se bilde).

 

Navn er ikke kjent enda. Kilder sier at det ikke vil være A300 slik mange spekulerer i men "A200 Ultra". Den andre modellen er høyst sannsynlig A500 som legger seg i D80-klassen. Begge kameraene vil antakeligvis bli offentliggjort under PMA.

 

A200-swivel-comp.jpg

Lenke til kommentar
Forøvrig har SonyStyle begynt å ta imot bestillinger på A200.

 

Pris:

For A200-hus ca 5200,- inkl frakt og mva.

A200 + 18-70mm ca 5900,- inkl frakt og mva.

 

Dersom af og iso er forbedret, bør det selge bedre enn A100.

 

Lenke til Sonystyle

Hvordan er ytelsen på 18-70 i forhold til Nikon sin? Ser variende resultater på de testene jeg har sett.

 

Tom

Lenke til kommentar
Varierer i forhold til eksemplar. Veldig bra stoppet ned. Forøvrig et det Tamron som har lagd objektivet, slik at Tamron 18-70 er veldig likt.
Huh? Når kom Tamron med en 18-70?

 

http://www.google.com/search?q=tamron+18-7...lient=firefox-a

 

og

 

http://www.google.com/search?q=%22tamron+1...lient=firefox-a

 

Opps da har Tamron lagd dette eksklusivt til Minolta og senere Sony.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...