Gå til innhold

Test: Motorola F3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne telefonen har jeg. Kjøpte den på gøy, siden den koster 300kr. Det er en super fyllatelefon! Skal en del for at den går i stykker, og gjør den det, så er det ingen krise..

 

Jeg merket også, siden skjermen bruker elektronisk blekk, så kan man ta ut batteriet mens den er på, og skjermen vil fortsatt være på.

 

Så må jeg bare si at første gangen jeg slo på telefonen, så skremte "the man in the phone" skiten ut av meg.. Maken til kvepping :p hehe

Lenke til kommentar

Negative sider:

- Dårlig på sms

- Litt kryptisk i bruk

 

Det burde vel resultere i ca. 2-3 på terningen? At en telefon i denne prisklassen presterer å være dårlig på 2 av 3 områder er ille nok. En telefon i denne prisklassen skal være enkel i bruk, god på sms og god på tale.

 

Kan ikke tenke meg at denne vil være noe særlig bedre for noen enn Nokia 1200 til 339 kr. For de som måååå ha en tynn telefon, og ikke har råd til å gi 900 kr for Nokia 2630 eller 700 kr for Samsung C170 så er det forsåvidt en grei telefon, men bortsett fra den knøttlille kundegruppen jeg beskriver der så er det vel bedre med en annen modell enn denne.

Lenke til kommentar
den virka jo kul, men hvor får man kjøpt den ? eneste prisen jeg finner her er til 600kroner hosm obilland, og det er jo dobbelt så dyrt.

 

Jeg kjøpte min på Expert til 299kr. De solgte også den for 349kr med kontantkort. Men skal nevnes at det er ett par mnd. siden jeg kjøpte denne.

Lenke til kommentar

Det slår meg at denne kan passe utmerket til blinde og svaksynte.

 

Personlig synes jeg mangelen på grafisk display er det største ankepunktet for folk flest. Det er lite brukervennlig at den mangler en lettlest kontaktliste og SMS. Ellers så er jo talefunksjonen innovativ. Det elektroniske blekket gir sikkert enormt lang batteritid.

Lenke til kommentar
Negative sider:

- Dårlig på sms

- Litt kryptisk i bruk

 

Det burde vel resultere i ca. 2-3 på terningen? At en telefon i denne prisklassen presterer å være dårlig på 2 av 3 områder er ille nok. En telefon i denne prisklassen skal være enkel i bruk, god på sms og god på tale.

 

Kan ikke tenke meg at denne vil være noe særlig bedre for noen enn Nokia 1200 til 339 kr. For de som måååå ha en tynn telefon, og ikke har råd til å gi 900 kr for Nokia 2630 eller 700 kr for Samsung C170 så er det forsåvidt en grei telefon, men bortsett fra den knøttlille kundegruppen jeg beskriver der så er det vel bedre med en annen modell enn denne.

 

Nokia 1200 er direkte stygg i forhold til denne, dessuten er den dyrere. Hvis man beveger seg opp mot 1000 lappen, så finner man da langt bedre alternativer enn de du ramser opp. Poenget med denne er at den er meget billig, samtidig som den er stilig. Dessuten har billige Nokiamodeller en tendens til å ha meget dårlig lydkvalitet.

 

Personlig synes jeg mangelen på grafisk display er det største ankepunktet for folk flest.

 

Ja, og den kunne da godt hatt 3G, 5mp kamera og WiFi...

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg mangelen på grafisk display er det største ankepunktet for folk flest.

Ja, og den kunne da godt hatt 3G, 5mp kamera og WiFi...

Nei, det var ikke meningen å ramse opp alt den ikke har. Kun å påpeke det jeg mener ville vært en svært billig oppgradering og stor forbedring i veldig grunnleggende funksjoner. Funksjoner de fleste har tatt for gitt i over et tiår. Jeg synes ikke det er for mye å be om noe så grunnleggende og billig.

 

Grafisk display, gjerne bare 128x128 monokrom skjerm, ville blant annet fjernet de to store minusene (tatt prisen i betraktning):

- Dårlig på sms

- Litt kryptisk i bruk

Lenke til kommentar

Har denne telefonen jeg også. Kjøpte den som Steffen_moss mest for morroskyld for 299,- på Expert.

 

Men jeg er ganske overrasket over telefonen. Når man først skjønner hvordan den virker blir man ganske så glad i den. Jeg foretrekker faktisk F3'en over Nokia 6070'n jeg har liggende.

Lenke til kommentar
Nokia 1200 er direkte stygg i forhold til denne, dessuten er den dyrere. Hvis man beveger seg opp mot 1000 lappen, så finner man da langt bedre alternativer enn de du ramser opp. Poenget med denne er at den er meget billig, samtidig som den er stilig. Dessuten har billige Nokiamodeller en tendens til å ha meget dårlig lydkvalitet.

Ja, Nokia 1200 er direkte stygg i forhold til denne, det kan jeg gjerne innrømme. På alle andre punkter er vel F3 direkte dårlig, i forhold til 1200. Prisforskjellen er 40 kr.

 

Ja, finner andre bedre under 1000 kr også, f.eks. Nokia 1650. De jeg nevnte, 2630 og C170, er til en viss grad designtelefoner så da gir man litt mer for designet, så klart.

 

Altså, har man kun 300 kr og måååå for all del ha en tynn telefon er F3 valget. Er det ikke livsviktig at den er tynn er 1200 et langt bedre valg, og har man noen kroner ekstra kan man få en god telefon som også er tynn.

Lenke til kommentar
Nokia 1200 er direkte stygg i forhold til denne, dessuten er den dyrere. Hvis man beveger seg opp mot 1000 lappen, så finner man da langt bedre alternativer enn de du ramser opp. Poenget med denne er at den er meget billig, samtidig som den er stilig. Dessuten har billige Nokiamodeller en tendens til å ha meget dårlig lydkvalitet.

Ja, Nokia 1200 er direkte stygg i forhold til denne, det kan jeg gjerne innrømme. På alle andre punkter er vel F3 direkte dårlig, i forhold til 1200. Prisforskjellen er 40 kr.

 

Ja, finner andre bedre under 1000 kr også, f.eks. Nokia 1650. De jeg nevnte, 2630 og C170, er til en viss grad designtelefoner så da gir man litt mer for designet, så klart.

 

Altså, har man kun 300 kr og måååå for all del ha en tynn telefon er F3 valget. Er det ikke livsviktig at den er tynn er 1200 et langt bedre valg, og har man noen kroner ekstra kan man få en god telefon som også er tynn.

 

Denne er da ikke bare et alternativ om man ønsker en tynn billig telefon? Den får da masse skryt for andre ting, og på en såpass simpel telefon som dette er, så burde tale kvaliteten i alle fall telle 80% av totalscore. Denne er muligens en glimrende telefon til små barn? Noen som vet om man kan legge inn hurtigvalg til telefonboken på nummertastene, slik man kan på SE telefoner?

Lenke til kommentar

Det er jo en sann katastrofe å finne frem i menyene og sms tingen er jo bare rar... jeg prøvde også batteritiden på min, og den var dårligere enn på min 6 år gamle nokia 6100, (6100 i litt bruk og den andre bare på skrivebordet.) Tenkte at denne kom til å holde på strømmen i ei uke, minst... Holdt i alle fall 2,5 dag.

 

Hadde denne som lånetelefon mens min brors mobil var på reperasjon...

Lenke til kommentar

1. Nokia 1200 fås for 299,- med kontantkort på expert

2. Nokia 1200 har mye bedre ergonomi enn Motorola F3 (og er penere i mine øyne ;))

3. F3 har lavere SAR-verdi enn Nokia 1200, det er eneste fordelen jeg ser med den i forhold til Nokiaen (for folk som ikke trenger en talende telefon).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...