Gå til innhold

Hva venter oss i 2008?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med en SSD disk med knall ytelse og bra GB pr. krone..... Mtron toppmodellen er bra ytelsesmessig, men prisen er hinsides all fornuft. Mitt største ønske på hardware fronten i 2008 blir altså en SSD som passer lommeboka, og yter bra....

 

Godt Nytt År! :w00t:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Hva med en SSD disk med knall ytelse og bra GB pr. krone..... Mtron toppmodellen er bra ytelsesmessig, men prisen er hinsides all fornuft. Mitt største ønske på hardware fronten i 2008 blir altså en SSD som passer lommeboka, og yter bra....

 

Godt Nytt År! :w00t:

 

Jeg tror ikke vi får slike disker som er store nok til normal bruk (i laptoper) som også passer lommeboka til mannen i gata i 2008. Men det kommer nok før eller senere, om 4-5 år kan det begynne å bli bra med kapasitet på dem :roll:.

Lenke til kommentar

Under brikkesett har dere glemt nVidia sin kommende nFocre 790i. Som blir en ny chip med intrigert PCI-e 2.0 og ikke med en ekstra N-200 chip for å gjøre konvertere til 2.0.

 

Ellers håper jeg nVidia lar Intel bruke SLI på sine chipset.

 

Vil vi se noe innenfor OLED dette året? sikkert.

 

BTW: Vil ikke Nehalem føre til at Intel skifter sokket pga den intrigerte minnekontrolleren. DDR3 vil vel bli billigere og raskere og ta mer av markedet.

Endret av Håkki
Lenke til kommentar
KDE 4 kommer i år og KDE 4 programmer kan/vil bli portert til Win-plattformen.

 

Ellers, som allerede nevnt, hadde det vært knall om SSD kom med brask og bram. Harddisken er den eneste komponenten som fortsatt lager støy hos meg.

 

Feil, men det vil komme en port av enkelte programmer som Quanta, K3B, Kino osv. Altså langt fra det man kan regne som hele KDE 4.

Lenke til kommentar

Jeg forventer lavere pris og høyere ytelse på SSD.

 

Det vil nok komme små OLED-PC-skjermer(laptop?), og forhåpentligvis TVer med SED. LCD vil nok dominere markedet en god stund fremover, og LED-baklys blir nok mer vanlig. Til nå har det vel kommet en liten OLED-TV, men trolig ikke på det norske markedet.

 

 

Jeg forventer at OpenGL 3.0 (som ble utsatt) skal komme snart, som vil gjøre OpenGL ennå mer attraktivt for spillutviklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...