Gå til innhold

Ti spådommer for 2008


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. GPS vil floppe, men bli vanlig

2. Fastpris er sannsynlig

3. Hvis ikke operatørene skjønner hvordan de skal markedsføre mobil-internett, vil svært få ta i bruk teknologien

4. Musikk og mobiler vil smelte mer sammen, ja.

5. Jeg tror ICE forstår at de ikke kommer til å tjene penger på en slik telefon, da GSM-dekningen er nærmest komplett i Norge.

6. Network norway kommer til å bli store.

7. Minnet på musikktelefoner må være på minst 8 gb ja.

8. iPhone kommer til å få ganske mange kunder her til lands, uten den store suksessen.

9. Billigkameraene blir ikke erstattet av mobiltelefoner. Dette har vi hørt i så mange år at jeg ikke tror det kommer til å skje før utgangen av 2008.

10. Vi kommer ikke til å se flashminnespilllere med over 32 gb internminne i Norge til neste år.

Endret av b_penguin
Lenke til kommentar

Holder en knapp på b_penguins spådommer over amobils spådommer.

 

Når det er sagt tror jeg ikke iPhone vil komme før tidligst senhøsten 2008, mest sannsynlig nærmere jul, og da muligvis i andregenerasjonsversjon med super-3G, GPS og exchange-støtte. Innen den tid vil det være utviklet såpass mange nyttige programmer, spill og ekstrautstyr til iPhone at svært mange vil falle for fristelsen til å kjøpe den for 3500 kroner med abonnement. Jeg tipper også at media og kritikere vil stille ekstreme krav til hva som kan kalles suksess for iPhone ift. andre mobilmodeller, som etterfølgerne til N95 o.l., siden N95 egentlig aldri har vært noen suksess sammenlignet med billigmobiler.

Lenke til kommentar
siden N95 egentlig aldri har vært noen suksess sammenlignet med billigmobiler.

Men å sammenligne billigmodeller med en profftelefon til 6000kr er galskap. N95 har vært en gigantisk suksess for Nokia og har solgt over all forventning med totalt 1 million solgte siden mars. Jeg kan knapt nok gå i Oslo by uten å se 2-3 stykker, og dette gjelder ikke bare Norge :p

 

Når det gjelder mobilkameraer vs. kompaktkameraer så tror jeg vi får se det i løpet av 2009 en gang. Det kan jo hende vi vil se det mot slutten av 2008 men tviler egentlig litt på det. Uansett så nærmer vi oss med stormskritt :cool:

Lenke til kommentar

3. Vi oppdager endelig 3G

 

Jeg tror folk flest har fått med seg at 3G er "raskt" internett på mobilen. Skjønner man at det er internett så skjønne man også hva man kan bruke det til.

 

Det som derimot setter en ganske heftig stopper for fakisk BRUK av 3G internett er jo prisen. Jeg kunne godt tenkt meg å bruke mobilen mer til internett, jeg, men jeg betaler ikke 10 spenn per jævla MB. Dyrere å laste ned forsiden på VG enn det er å kjøpe hele jævla avisa i butikken jo.

Lenke til kommentar

ikke helt enig at digitalkameraet og mobil-kamera kommer til og bli like bra..

Hadde jeg jobbet for en kamera produsent så vil jeg jobbet og stått

på for og videreutvikle kameraet på en slik måte at mobilkamera ikke vil

klare og holde følge med digital-kameraet!

Så jeg tror Mobil-kamera kommer alltid til og ligge ett skritt bak

digitalkameraet!

 

Det jeg tror kommer til og bli noe av det store er som sagt på en annen

lignende tråd på forumet, TV-ut..

Slik som I-mate ultimate kommer med.. Tror flere produsenter

kommer til og få til TV-ut med høyoppløsning, og kunne se film/streame

film gjennom super3g og gjennomtelefonen også på TVen..

Vist det kommer i det hele tatt så tror jeg det kommer en dårlig utgave av

det i 2008 også en faktisk brukende utgave av det i 2009...

Lenke til kommentar

Utifra sånn som jeg ser det, vil dere treffe spikeren i hodet på noen av spådommene. Kan ikke si hvilke. ;)

Håper i hvert fall at noen går i oppfyllelse, som f.eks fastpris og gps og sist og ikke minst at kameraene blir like gode som på billige digitalkamera.

Edit: La til noe tekst.

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
Tror flere produsenter

kommer til og få til TV-ut med høyoppløsning, og kunne se film/streame

film gjennom super3g og gjennomtelefonen også på TVen..

Vist det kommer i det hele tatt så tror jeg det kommer en dårlig utgave av

det i 2008 også en faktisk brukende utgave av det i 2009...

eh, det har jo allerede eksistert i snart 2 år. UPnP heter det. Du han streame musikk eller video til alle enheter i huset som støtter UPnP. PC, TV, Stereoanlegg osv.

Lenke til kommentar
Tror flere produsenter

kommer til og få til TV-ut med høyoppløsning, og kunne se film/streame

film gjennom super3g og gjennomtelefonen også på TVen..

Vist det kommer i det hele tatt så tror jeg det kommer en dårlig utgave av

det i 2008 også en faktisk brukende utgave av det i 2009...

eh, det har jo allerede eksistert i snart 2 år. UPnP heter det. Du han streame musikk eller video til alle enheter i huset som støtter UPnP. PC, TV, Stereoanlegg osv.

 

Ja jo, det er jo det...

Men tenkte litt mer som at du kan legge en film

inn på mobilen også kanskje gå til en kamerat også se filmen på

TVen han sin.. og tenker på dvd kvalitet og ikke mp4 kvalitet!

Litt slik som PsP bare bedre kvalitet!

Eller og streame f.eks Hotel Cæsar fra tv2 sine sider..

Og se det med litt skikkelig kvalitet på TVen!

Og da trenger man jo super3g for og kunne ha nok hastighet på

nettet!

Lenke til kommentar
De blir kjøpt opp av NetWork Norway.

 

Det tror jeg ikke du skal regne med ;) MTU Mobil er på vei, og hvis du

undersøker litt hva som ligger bak MTU navnet - så vil du se at det

her dreier seg om et relativt stort selskap, som driver med langt mer

enn bare et eget mobilnett :)

 

 

ZP

Lenke til kommentar

Tror nok MTU kommer til å komme på som en seriøs utfordrer til Telenor og Netcom :)

 

Edit: og for 3G sin del, hvem sitter på den siste lisensen?Er ikke det 3? Leste for en stund siden at MTU og 3 var i dialog med hverandre... Og så vidt jeg vet har de en lisens som _må_ brukes innen en gitt tid...

Og hvis det er snakk om oppkjøp, er det vel MTU som sitter på cash til å kjøpe opp Network Norway - MTU sitter vel på nærmere 300 millioner i aksjekapital(proff.no), mens Network Norway sitter på en 50 mill...

Endret av neofix
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...