Gå til innhold

Akam Haugaland på tur


kimare

Anbefalte innlegg

Isteden for å sitte sammen med nær og fjern familie har jeg og PM bestemt oss for å tilbringe tiden med akam-familien.

 

kiskogl har sagt han antakeligvis stiller også. Dersom det er andre som heller vil høre PM dosere om fotohistorie og andre historier, enn å høre tante Magda fortelle slektshistorier du har hørt hundre ganger før, da er det bare til å stille. Er du riktig heldig klarer du kanskje å ta noen ok bilder også :D.

 

Sted: Sandvesanden klikk på lenka for nærmere presentasjon og veibeskrivelse.

 

Tid: 26/12 ca kl 1400, vi finner vel hverandre, siden jeg ikke regner at stedet er overfullt av badende på denne årstiden, men vi kan jo håpe.

 

Vær: i følge storm

 

1,2mm nedbør mellom 13-19 (i praksis ingenting)

frisk bris 9 m/s

overskyet

Endret av kimare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bra tiltak! si ifra når dere kommer til Mo i Rana :p

Turen kommer til Mo i Rana i 2036. Vi startet på Bukkøy i fjor sommer, og fortsetter sørover denne gangen. Om et og et halvt år så kommer turen til Søragatå i Skudeneshavn. Så blir det Bokn i desember 2010. Deretter går det i tur og orden med Stavanger rundt juni 2012, et eller annet sted på Jæren i desember 2013 osv osv.

Vi er mange Akamister på Haugalandet, og vi har stor tålmodighet og god tid.

Lenke til kommentar

Da kan jeg ganske enkelt si at vi hadde et ok treff hvor 6 møtte (4 kjent fra akam). Været var etter forholdene bra. Det var fine dønninger i sjøen.

 

Og for å glede dere alle som sitter hjemme og venter på bilder har jeg tatt en veldig hurtig utvelgelse og kjørt bildene gjennom Perfectly Clear i Bibble.

 

PICT4067.jpg

Fra høyre Jørgen (PMs bror), PMnormal, ThorEH og kimare.

 

PICT3997.jpg

kiskogl med venninne

 

PICT4001.jpg

Risiko

 

PICT4002.jpg

ThorEH

 

PICT4007.jpg

E-3 hadde uansett overlevd

 

PICT4022.jpg

Bølgeskvulp

 

PICT4039.jpg

Dønninger

 

PICT4068.jpg

En bekk med solnedgangspotensiale

Lenke til kommentar
bra tiltak! si ifra når dere kommer til Mo i Rana :p

Turen kommer til Mo i Rana i 2036. Vi startet på Bukkøy i fjor sommer, og fortsetter sørover denne gangen. Om et og et halvt år så kommer turen til Søragatå i Skudeneshavn. Så blir det Bokn i desember 2010. Deretter går det i tur og orden med Stavanger rundt juni 2012, et eller annet sted på Jæren i desember 2013 osv osv.

Vi er mange Akamister på Haugalandet, og vi har stor tålmodighet og god tid.

 

Det uttales "søragadå" ;)

Lenke til kommentar

Jaja... da var klokken 04.35 og jeg har endelig fått redigert noen av bildene jeg tok den dagen.... (med et halvt øye på Rambo: First blood).

 

Dere må gjerne kommentere litt... og for de som mener jeg har dradd for mye i spakene; ja, jeg liker det... ;)

 

Lovise på kanten:

post-8299-1198985866_thumb.jpg

Kimare og ThorEH gjemmer seg i fjæra:

post-8299-1198985871_thumb.jpg

Noen steiner:

post-8299-1198985918_thumb.jpg

Flere steiner:

post-8299-1198985903_thumb.jpg

Flere steiner i sort hvitt:

post-8299-1198985912_thumb.jpg

Bølger:

post-8299-1198985892_thumb.jpg

Bølger i sort hvitt:

post-8299-1198985887_thumb.jpg

Utsikt fra fjæra:

post-8299-1198985882_thumb.jpg

Fjæra:

post-8299-1198985854_thumb.jpg

Fjæra i sort hvitt:

post-8299-1198985860_thumb.jpg

 

Håper dere liker noen av de!

 

... og forresten; Ja, jeg hadde E-3'n min under springen når jeg kom hjem :)

Lenke til kommentar

Som erfarne akamister sikkert forstår, så er jeg ikke i mitt rette element i slike omgivelser. Derfor tok jeg ikke så mange bilder. Jeg må si at jeg synes at flere har fått skapelige resultater i forhold til de få jeg tok. Jeg var jo også uten stativ, men kom egentlig kun for å treffe mine hyggelige online-venner i levende live. I så måte var dette treffet vellykket for meg, selv om bildene mine er langt mindre dekorative enn det f.eks. kiskogl har lagt ut. Det samme var tilfellet da vi var på bukkøy, så jeg har nok mer sosialt utbytte av disse turene enn kunstnerisk. Her er et bilde i litt typisk PMnormal-stil, og det viser Thor i teknisk ettertanke.

post-76334-1199019215_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Klart dere må holde potene varme, selv når jeg er nedgravd i bergensk regn utenfor kontorvinduet mitt, eller i stille ettertanke med en single malt i hånden, filosofisk skuende utover byfjorden mens jeg tenker på det fagre åpne landskapet på Haugalandet med kamera i hånden....

 

Vi finner nok på noe. Jeg skal diskutere med evt andre interessante mennesker. dessverre er min favorittlocation (som alle kjenner fra sig'en min) unndratt fra offentiligheten av det gjenlevende marakkelser etter snobbene i Asahi-klubben. De var en lidelse da de fremdeles brukte Asahi, og kan fortsatt være det fra tid til annen ;)

Godt nyttår til gamle Asahi-gutter. Dere gjorde meg litt stolt over å være Nikon-bruker i en periode. Litt fanboy, lissom.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...