Gå til innhold

Blogg: Spilltradisjoner i julen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, Space Quest serien var en god ide... har hatt samleboksen jeg kjøpte i år på hyllen i noen måneder nå. CGA/EGA versjonen av SQ1 er vel det første PC spillet jeg installerte og spilte selv på 286'en til familien (oppdaget tilfeldigvis esken på soverommet til foreldrene mine en fine tid i 1986/87). Er vel det spillet som egentlig har gjort at jeg er spillvrak den dag idag.

 

Ellers blir det vel en årlig gjennomgang av Deus Ex og noen av de andre Sierra spillseriene (Police Quest og LSL :) ).

Lenke til kommentar
Egentlig så har Julen vært mer familie for min del.

Men dersom jeg eller noen andre får et TV spill (som nå) så blir julen sterkt preget av det.

Tradisjonen kan vel egentlig sies å være: Spille spillene som jeg får. Og jeg tror nok mange er enige i det.

 

her også. fikk guitar hero i fjor, og hele familien spilte flere timer hver dag i romjulen :p

Lenke til kommentar

Eg har spelt igjennom Call of Duty kvar jul sidan det kom ut, så det er nok mitt julespel nr. 1. Ellers blir det gjerne ei runde eller to med gamle klassikarar på NES og Playstation. I ein ellers så stressande kvardag er det fint å kunne kose seg med nokre gode spel i jula. :)

Lenke til kommentar

Det har blitt tradisjon her i heimen å invitere nabolaget på settlers of catan, nå i senere tid også med sjøfarer og byer & riddere.

 

Det spilles også ofte fallout 2 i romjula. Jeg skal kjøpe super mario 64 til VC i kveld, så det blir nok en del nostalgi med dette spillet, siden også det har vært et populært julespill.

 

GOD JUL ALLE SAMMEN!

Endret av slash
Lenke til kommentar

Julen eller rettere sagt romjulen har alltid vert spillingens høytid blandt mine kompiser. Nesten eneste gangen i året alle var samlet, og vi "lanet hardt og lenge". Gikk mye i Total Annhilation.

Nå er vi imidlertidig spred for alle vinder, folk vokser til og får famile. Må si jeg savner det good old days i julen, når vi var samlet. Veldig sosialt.

 

Tror ikke jeg drar fram commandorene med det første, men en liten retro kveld kunne utvilsomt vert morrsomt.

 

For min del blir det Supreme commander Forged alliance i julen, kraftig forbedring fra orginalen, et must for alle strategi elskere.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Skulle ønske det fantes et slags julespill, et jule-FPS-spill. I hvert fall et fps-spill med juleelementer, som kunne inngå i et slags julestemningsreitual. Kanskje det finnes juleboter for Quake 3 eller UT? Litt trist å drepe julenisser, da...

Jeg vet ikke om noe "julefps", men du kan forsøke å redde jula i Sam & Max: Ice Station Santa. Det skal i hvert fall jeg gjøre i løpet av romjula:)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...