Gå til innhold

TEST: Scythe Kama Meter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg alltid lurer på når det gjelder denne type produkter:

Hvorfor kan de ikke lage de pot-meterene med mulighet for å trykke dem inn/ut. Dette for å kunne få plass i et kabinett med frontdeksel/dør? Kjøpte en gang et sånt prdukt (Akasa), og var helt sikker på at såpass hadde produsentene tenkt igjennom produktdesignet, men hvor feil man kan ta.

:(

Lenke til kommentar

sondrev: volumkontrollen gjelder for lyd fra lydkortet. Det følger med en egen kabel og et "blind-deksel" for en ekspansjons-slot bak på kabinettet. Du kobler kabelen mellom Kama Meter og blind-dekselet. Så kobler du en medfølgende kabel (minijack til minijack) mellom blind-dekselet og lydkortet. Høyttalerne / headsettet kobler du så til blind-dekselet.

 

Kan vel kalle det en "inline volumkontroll". :)

 

Når det gjelder pot-metrene, stikker de omtrent 1 cm. ut. Det er fullt mulig å kappe av skaftet en del, og kappe litt av knottene slik at de ikke stikker så langt ut.

Men jeg er enig med deg der - produsentene tar ikke alltid hensyn til kabinetter med dør.

Det går jo fint an å lage en enhet som er forsenket inn i en 5,25" brønn.

Lenke til kommentar
flott!

 

test også kama bay ;) vurderer en slik, bortsett fra at jeg skal ha en delta i denistedenfor :D

Er du riktig navla eller? :) En DELTA-vifte??? Med det mesh-filteret foran? Å fyttetu!

 

Ser ikke hensikten i å teste den, så det blir neppe gjort. Men så langt har samtlige produkter jeg har sett/testet fra Schyte vært av svært god kvalitet.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg just en kama meter selv. Når man først har valget mellom å bytte farge på displayet, hvorfor i huleste laget de den ikke slik at man kan slå av det fordømrade lyset også :dontgetit:

 

En ting til: Jeg får ikke justert CPU viften til under 1080 RPM. Der stoper det! Ganske irriterende, i og med at den gikk på 700-800 RPM før :ermm: Kan det ha noe med at jeg ikke har koblet til temperatur sensorene?

Lenke til kommentar

Enda en viftestyring som er ubrukelig for meg. Er det virkelig bare Sunbeam Rheobus som kan justere fra 0-12 volt?

Det er jo jævla kjekt og kunne skru av enkelte vifter. Rheobus blir min fjerde viftestyring, alle andre jeg har hatt er mer eller mindre ubrukelige.

Jeg kan værtfall skru av 2 stk på zalman sin 6-kanaler, men da måtte jeg kappe av kontakten og skru fast endene i viftestyringa. Unødvendig.

Endret av Sneakydecoy
Lenke til kommentar

Har en slik en selv.

Styrer 4 kabinettvifter, en cpu vifte og en gpu vifte paa 92 mm - alle de andre er 120mm vifter. Totalt 6 vifter. Bare vaer veldig forsiktig med total ampere hvis du splitter til 2 vifter paa en kanal - toleransen er ikke veldig stor og du kan fort overloade og oedelegge hele enheten.

Kabinetttemp paa caa 26-27 gr og 33-36 paa cpu/gpu. 120mm viftene rusler paa ca 1000rpm og gpu vifta paa ca 1400 - og det er saa deilig stille! Rom temp paa ca 25.

Har litt problemer med aa faa temp sensorene til aa sitte skikkelig - noen som vet om noe temp bestandig silikon/lim som kan gjoere nytten?

 

Faar ikke temp kontrollen til aa virke heller. Selv om jeg har temp kontroll paa tastaturet som er bedre og letter tilgjengelig hadde det jo vaert kjekt at det virket. Har koblet i hht bruksanvisningen og som EC sier.

Lenke til kommentar

har hatt lyst på denne en stund. har litt kjenskap til den da en kamerat bruker den. men da jeg kjører alle vifter på stock speed uansett (utenom cpu, den går ca 200 rpm over stock) så ser jeg ikke poenget med å bytte aerocool viftestyringa jeg har nå.

 

egentlig så klarer jeg meg uten viftestyring, men det er kjekt å ha når man har 8 vifter i kassa + psu og skjermkort :p

 

btw, noen som vet om det er en ny versjon av kama meter på vei?

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
sureup, hehe, har også antec nine hundre. Ha aldri hatt noe behov for å ha viftene på mer en "Low" uansett. Men tøff denne, hadde vært kul å hadd i fronten *me wantz*

 

jepp har alt på low jeg og, untatt topp vifta. litt off topic men er det en kontroll for den store topp vift inni kabinettet? Hvis det er d så har jeg sikkert klart å rote den bort sammen med de andre kablene

Lenke til kommentar
jepp har alt på low jeg og, untatt topp vifta. litt off topic men er det en kontroll for den store topp vift inni kabinettet? Hvis det er d så har jeg sikkert klart å rote den bort sammen med de andre kablene

 

 

Jeg har da en slik bryter på toppvifta, i alle fall kan jeg justere hastighete på den.... :p

 

k, jeg får nok ta en titt igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...