Gå til innhold

Blogg: Tidenes beste fotballspill? (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har jeg ventet lenge på!

 

Håper virkelig de slipper den ut igjen på marketplace iløpet av dagen...

 

Synes det er synd at ikke flere av de store selskapene tenker mer enkelt, slik at vi kunne fått opp spillbarheten og hurtigheten i fotballspill igjen. Litt sært å tenke på at jeg har gledet meg mer til relanseringen av et 10 år gammelt spill, enn jeg gledet meg til Pes 2008!

 

Forøvrig litt skuffet over Pes 2008 (PS3 versjonen var jo skandale, pga hakking 2vs2, nett og repriser), fordi det føles mindre og mindre som om man spiller selv, scorer jeg på en corner i PES 2008, hva har jeg egentlig gjort som skrever skills? Gleder meg til å skru en millimeterpresis crossball til vingen min på Sensible senere ikveld, det blir etterlengtet!! Skyter jeg et skudd i Pes 2008, så er det viktigere hvor god spilleren min er, enn hvor jeg sikter.. I sensi har det seffa også litt å si hvor raske/gode skuddben spillerene har, men har skrur man de ihvertfall i lengste hjørne selv :)

 

Mente å huske at sensible hadde ekte etternavn, og kun forbokstav? Og at lagene hadde ekte navn også? Eller har jeg fortrengt dette...

Endret av oysteini
Lenke til kommentar
Mente å huske at sensible hadde ekte etternavn, og kun forbokstav? Og at lagene hadde ekte navn også?

Det er korrekt. Man slapp unna med mer før i tiden, tipper de aldri betalte et rødt øre i lisensavgift.

 

Ok, skjønner :)

 

Har ikke allverden å si, men litt trist at FIFA sitter på rettighetene og har spydd ut relativt middelmådige spill, de andre fotballspillene taper nok endel på akkurat dette.

 

Kanskje ikke så mange som bryr seg om Formel1 spill, men litt det samme her, har jo ikke hatt et bra formel 1 spill siden F1 Challenge 99-01, playstation spillene er jo ikke noe å samle på for folk som liker litt simulatorspill...

 

Herlig med kapitalismen og det "frie markedet" iblant ;) Nesten rart at noen kan "eie" et spillernavn... men men..

Lenke til kommentar

Her er en pressemelding fra Microsoft om situasjonen:

 

It has come to our attention that an incorrect version of Sensible World of Soccer was made available on Xbox LIVE® Arcade for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft® which has since been taken down. This version incorrectly disconnected users that attempted to connect to Xbox LIVE.

 

We are currently investigating the issue and will have a correctly functioning version of Sensible World of Soccer available soon.

 

Any users that have already downloaded Sensible World of Soccer will need to delete their copy of the game and download it again when the correctly functioning version is available in order to enjoy online play via Xbox LIVE. Following this process does not incur any additional charges.

 

Please look out for the fully functional version of Sensible World of Soccer soon. We thank you for your patience.

 

 

...Vi venter.

Lenke til kommentar

Smått latterlig at de etter så mange utsettelser faktisk klarer å utgi en feil version av spillet.

Hvor lenge skal man egentlig vente, og hva med å nevne en forventet ny tid/dato, så hadde millioner sluppet å sjekke kun for å bli skuffet igjen og igjen MS?

 

At det kommer i dag er vel usannsynlig, ettersom MS tok seg bryet med å gi ut en pressemelding :(

Lenke til kommentar
Forøvrig litt skuffet over Pes 2008 (PS3 versjonen var jo skandale, pga hakking 2vs2, nett og repriser), fordi det føles mindre og mindre som om man spiller selv, scorer jeg på en corner i PES 2008, hva har jeg egentlig gjort som skrever skills?

Nå har det seg slik at det har blitt sluppet ut en oppdatering til PES2008 på PS3 som fikser fps-dropp og annet lagg. I det minste, det har blitt bedre.

 

Når det gjelder ''skills'' og hvor godt man klarer å håndtere spillet, så må man ha en viss peiling. Det er jo ikke slik at spilleren selv skal styre alle faktorene som trengs for å ta en frispark. Retning og styrke er nok. Dessuten kan du jo velge om du vil ha en svak lompe inn mot 16-meter, eller en rett og hard crosser som går fort.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg spillt dette en stund på amiga-emulator, de gamle er eldst osv, og da kan jeg velge om jeg vil bruke xbox-stikke, eller de gode gamle competition pro-stikkene også, for den virkelig store nostalgi-følelsen. Ellers må jeg si jeg moret meg litt over kommentaren om flyt, det burde jo være mulig å få til flyt på et spill fra nittitallet

 

AtW

Lenke til kommentar

Ufff.. Ett spill jeg skulle hatt, men det kom på feil konsoll.. :(

Og gidder ikke spandere tusenvis av kroner på det..

 

Husker jeg spilte turnering på ett copy-party (det vi kallte LAN-party i gamle dager) på Sunde, premien var 50 tomme disketter.. I finalen lå jeg under 5-0 ved pause, før en kamerat kom borti strømledningen, og vi måtte begynne på nytt igjen.

Jeg vant finalen 4-0 og stakk av med 50 disketter, med en dritsur finale-motstander.. :p

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Ufff.. Ett spill jeg skulle hatt, men det kom på feil konsoll.. :(

Og gidder ikke spandere tusenvis av kroner på det..

 

Husker jeg spilte turnering på ett copy-party (det vi kallte LAN-party i gamle dager) på Sunde, premien var 50 tomme disketter.. I finalen lå jeg under 5-0 ved pause, før en kamerat kom borti strømledningen, og vi måtte begynne på nytt igjen.

Jeg vant finalen 4-0 og stakk av med 50 disketter, med en dritsur finale-motstander.. :p

 

Emuler det på PC da vel? Jeg har vansklig for å se det moralske problemet med å kjøpe det på xbox, og spille det på PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...