Gå til innhold

Julens beste mobilkjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Evt. burde de hatt en egen kategori for foretningsmannen, ikke bare den for kvinnen. Hva med bestefar og minstekvinnen da? :p

 

Litt rart er det også at ikke Amobil anbefaler iPhone i noen av kategoriene, i og med at 43,7% av artiklene den siste tiden på Amobil.no har handlet om den :/

Endret av djchange
Lenke til kommentar

Her er redaksjonens beste stalltips!

 

Altså redaksjones sin mening! Om dere er uenige så lag deres egen liste!!

 

Snakk om og henge seg opp i detaljer.. om det står forrentningskvinne eller mann så spiller det ikke noen rolle, skjønner jo hvem målgruppen er!

 

Jeg hadde nok også tatt med ett par HTC modeller ja!

Men men!

 

Iphone syntes jeg ikke skal taes med i listen når man ikke kan kjøpe den i butikken!

Lenke til kommentar
Litt rart er det også at ikke Amobil anbefaler iPhone i noen av kategoriene, i og med at 43,7% av artiklene den siste tiden på Amobil.no har handlet om den :/

 

Kanskje fordi du ikke for kjøpt den i Norge? Heller ikke brukt den "lovlig" her?

 

Dessuten er ikke iPhone mye til mobiltelefon, bare se på den store mangelen av mobilfunksjonalitet..

Pen er den, utrolig bra multi-touch, og det beste og raskeste grensesnittet vi har sett på noen mobiltelefon til nå. Men når det kommer til funksjonalitet så stiller den utrolig dårlig.

 

Må heller vente på neste versjon som skal ha 3G og litt sånt, så du faktisk får funksjonaliteten også :)

 

Dessuten så må Apple gjøre noe med forretningsmodellen om den i det hele tatt skulle kunne bli solgt i Norge.

 

 

Men jeg syntes også det er litt rart at det ikke er noen HTC mobiltelefoner å finne på listen, ei Nokia N95 8GB / N82

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Glad jeg valgte p1 isteden for e90 gitt, tror jeg hadde angra med den mursteinen i lomma gitt ;)

 

Så stor og tung er den da ikke :p

 

Det er jo en smakssak, men jeg går aldri i bukser som "er i fare for å dette av" om jeg har noe for tungt i lomma. Har også generelt litt store lommer, og da er det svært sjeldent jeg syntes noen mobiltelefon blir verken for svær eller for tung. Vi snakker ting på under 500gram her, det veier ikke akkurat mye :p

Lenke til kommentar
Hvor er kategorien "til otakuen"?

Jeg vil se anime på mobilen.

 

Om du vil se anime på mobilen, bør du ha en kjapp telefon med stor skjerm. De vokser ikke akkurat på trær. Du må gjerne et godt stykke opp i pris før skjermene begynner å bli noe å se film på. Da snakker vi LG KU990 (3"), HTC Touch (2,8")/Touch Dual (2,6") og Nokia N95 (2,6" på originalen og 2,8" på 8 GB-versjonen). (Nokia E61i har jo også 2,8" skjerm, men den er ganske bred og ingenting for folk flest.)

 

Om du virkelig skal se mye video på farten, kan det nok være mer praktisk med en god portabel mediespiller med tanke på batteri og bilde, som f.eks. Samsung P2, Creative Zen eller Cowon D2. ;) 

Lenke til kommentar
*zapp*
Kanskje fordi du ikke for kjøpt den i Norge? Heller ikke brukt den "lovlig" her?

 

Dessuten er ikke iPhone mye til mobiltelefon, bare se på den store mangelen av mobilfunksjonalitet..

Pen er den, utrolig bra multi-touch, og det beste og raskeste grensesnittet vi har sett på noen mobiltelefon til nå. Men når det kommer til funksjonalitet så stiller den utrolig dårlig.

 

Må heller vente på neste versjon som skal ha 3G og litt sånt, så du faktisk får funksjonaliteten også :)

 

Dessuten så må Apple gjøre noe med forretningsmodellen om den i det hele tatt skulle kunne bli solgt i Norge.

Det jeg skrev over om iPhone var ironisk.... Sorry at jeg ikke gjorde ironien mer åpenbar.

 

Snakk om og henge seg opp i detaljer.. om det står forrentningskvinne eller mann så spiller det ikke noen rolle, skjønner jo hvem målgruppen er!

Ikke helt enig der...

 

Forretningskvinne:

klz1197920046e.jpg

 

Forretningsmann:

rgh1197920039a.jpg

 

Tviler på at de har identisk hverdag, identiske interesser og da likt bruksmønster på mobilfronten.

Lenke til kommentar

merkelig at nokia 3500C er på listen og ikke 3110C som til tross for 1.3mpx i stedet for 2mpx kamera har betydelig bedre ergonomi enn 3500C (ellers er telefonene så å si identiske, også på pris, så jeg lurer på hvordan den ene kan få terningkast 6 (den med kjip ergonomi) mens den andre får terningkast 3 på amobil ...)

Lenke til kommentar

Synes det er et paradoks at snittprisen på mobilene som blir anbefalt, er godt over 3 000 kr. De eneste billigmobilene som er nevnt, er i "styr unna"-kategorien. Er det bare en forglemmelse, eller mener Amobil at man må ut med minst 2-3000 kr for å gi en OK julegave?

Lenke til kommentar
Synes det er et paradoks at snittprisen på mobilene som blir anbefalt, er godt over 3 000 kr. De eneste billigmobilene som er nevnt, er i "styr unna"-kategorien. Er det bare en forglemmelse, eller mener Amobil at man må ut med minst 2-3000 kr for å gi en OK julegave?

 

Helt enig i den!

 

Hadde jeg skrevet lista, hadde jeg ført opp telefoner som 6233, 6300 eller 6120? Virkelig gode, robuste og funksjonelle telefoner som ikke koster skjorta. Det er fullt mulig å finne smågodt på tilbud i jula.

 

Forresten veldig mange gode kjøp som kunne ha vært tatt med. Tror kanskje denne guiden har vært offer for en kraftig begrensning. Det skrives jo at merke er viktig for mange, med tanke på menyer osv. En komplett guide med tips til telefoner fra alle produsenter i alle kategorier hadde vært kjempeflott. Kanskje brukerne på forumet vil ta initiativ?

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar

DJchange.. Du kan jo ikke ta to eksempler slik.. hva med mannen som selger

jordbær om sommeren.. Eller han som selger juletrær i julesesongen..

Begge to er forretningsmenn.. men telefonen(e90) passer overhode ikke for dem!

 

Sari Baldauf (49) sjef for Nokia Networks!

Hun trenger nok en nokia e90 like mye som rimi hagen!

 

Når det nevnes mobil som passer for en forretningskvinne eller mann så

er det ikke hvem som helst man tenker på som en forretningsperson..

Man tenker på en som trenger ett mobilt kontor,en som trenger og

være tilgjengelig til en hvertid!

Så om Amobil skriver forretningskvinne eller mann så er det er det

samme type person, bare anderledes kjønn!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...