Gå til innhold

Julekalender 2007 - luke 16


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke folk VÆÆÆR SÅ SNILL å slutte og mase om at akkurat JEG skal vinne i dag! Er så utrolig fantasiløst å skrive det i hver eneste luke...

 

 

Det har selvfølgelig sniket seg inn en freidig feil i denne luken også. Verken jeg eller Firefox er kjent med HHTTP-protokollen. :p Det er altså bare en feil i linken til strømforsyningen...

Lenke til kommentar
Da var svaret avgitt . Var ganske lett å svre på første spørsmålet siden jeg går elektro :)

Second that. Jeg går VG2 da.

Third that :p Andre var ikke så vanskelig heller da jeg har lest om PSU fra før :p

 

"Third and a half" that! Går flyfag nå, men har gått elektro grunkurs, så husker fortsatt litt.

 

Måtte den heldigste vinne!

Lenke til kommentar

jeg trenger DESPERAT ny strømforsyning til filserveren da den jeg har er en råtten qtek som dauer ca en gang eller 2 daglig pga den ikke tåler lasten (gir nok ikke en milimeter av hva den skryter av), men har ikke råd til å kjøpe ny, da jula er en pengesluk i seg selv, og har just kjøpt leilighet, noe som koster noe helt jævlig!

 

En slik gevinst hadde gjort godt!

Lenke til kommentar

Hva står de forskjellige bokstavene for da? Jeg tror jeg husker hvordan vi gjorde det i niende, men når jeg ikke vet hva bokstavene står for så er det ikke lett. Vi brukte andre bokstaver da.

 

EDIT: Jeg har aldri lært dette, jeg lærte Ohms lov.

Endret av Dofty
Lenke til kommentar
Hva står de forskjellige bokstavene for da? Jeg tror jeg husker hvordan vi gjorde det i niende, men når jeg ikke vet hva bokstavene står for så er det ikke lett. Vi brukte andre bokstaver da.

 

EDIT: Jeg har aldri lært dette, jeg lærte Ohms lov. Det er stor forskjell.. tror jeg.

Det er ohms lov som blir brukt her og ;)

Lenke til kommentar

Spørsmål nummer 2 er forferdelig dårlig formulert.

Spør dem etter antall molexer eller spør dem eller faktisk antall 4pins kontakter ? :p

I og med at den har 6 4pins molexer, 1 4pins FDD, 1 4pins 12V kontakt. så gir dette 8 til sammen.

Men i testen av psuen skriver de bare 6. FS skriver derimot at GLN-E utgaven av psuen har 11 4pins kontakter tilsammen.

Lenke til kommentar
Spørsmål nummer 2 er forferdelig dårlig formulert.

Spør dem etter antall molexer eller spør dem eller faktisk antall 4pins kontakter ? :p

I og med at den har 6 4pins molexer, 1 4pins FDD, 1 4pins 12V kontakt. så gir dette 8 til sammen.

Men i testen av psuen skriver de bare 6. FS skriver derimot at GLN-E utgaven av psuen har 11 4pins kontakter tilsammen.

 

Molex er en produsent av elektrokomponenter. Kontakten du prater om er AFAIK en periferiks 4-pinners-kontakt, og det sto spesifisert i spørsmålet av det var dette det var snakk om.

 

Måtta bare kontra-pirke litt :)

 

EDIT: @posten over: det er snakk om periferiske kontakter i den forstand at de ikke er vitale for datamaskinen (så vidt jeg tolker det)

Endret av G.G.
Lenke til kommentar
Spørsmål nummer 2 er forferdelig dårlig formulert.

Spør dem etter antall molexer eller spør dem eller faktisk antall 4pins kontakter ? :p

I og med at den har 6 4pins molexer, 1 4pins FDD, 1 4pins 12V kontakt. så gir dette 8 til sammen.

Men i testen av psuen skriver de bare 6. FS skriver derimot at GLN-E utgaven av psuen har 11 4pins kontakter tilsammen.

 

Molex er en produsent av elektrokomponenter. Kontakten du prater om er AFAIK en periferiks 4-pinners-kontakt, og det sto spesifisert i spørsmålet av det var dette det var snakk om.

 

Måtta bare kontra-pirke litt :)

 

EDIT: @posten over: det er snakk om periferiske kontakter i den forstand at de ikke er vitale for datamaskinen (så vidt jeg tolker det)

Den kalles nå 4 pins molex. ( Da det er de som utviklet kontakttypen :p) Og skal vi se bort fra alt som har med hovedkort å gjøre. Så er det forsatt to mulige svar. Det som FS selv oppgir og det hw.no oppgir i testen sin. 7 vs 8 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...