Gå til innhold

TEST: Corsair TX750W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for nok en god test av psu. Jeg savner kun en ting: Ta med den gjennomsnittlige lengden på ledningene på psu'en, si noe om hvordan lengden er i forhold til hva som er vanlig på psu'er, og også spesifisere om enkelte ledninger avviker mye fra det oppgitte gjennomsnittet. Det er utrolig surt å kjøpe deler som ikke passer i et stort kabinett. Det er også kjekt å få vite om ledningene er modulære. Takk!

 

HX620 har gått ut av sortimentet hos Komplett, vet noen om Corsair kutter ut HX-serien fremfor TX eller noe annet som kommer?

Lenke til kommentar

Kjøpte denne for 2 uker siden nå, og denne er ikke modulær nei. Kjøpte denne ilag med et 8800GTX kort, og tilsammen (selv om systemet i helhet ikke er "rått") er den veldig stillegående(!). Ledningene er lange og gode, og det er et kjempepluss (erfaring fra Mist500W) at ledningene ikke er strømpet før etter utgangen fra selve boksen. Eneste dette egentlig har å si er at de er umiddelbart mer tekkelige i å gjemmes bort/bøye umiddelbart. At den også har rom for 8800 i tospann er jo kjempefint imho.

 

Dessuten håper jeg folk her ikke ser på non-modulært som en uting, da modulære PSUer som regel har mere ustabile spenningsverdier ved høy belastning.

 

Fra meg får denne samme karakter som HW.no, selv om jeg ikke tatt noen form for spenningstester. Jeg oppfatter systemet her som mer stabilt (og utrolig nok) raskere.

Lenke til kommentar

Tja, er ikke helt enig i konklusjonen til Hw.no , da det er et par ting som mangler i mine øyne :

 

*En bedre og mindre støyende løsning.

*Modulære kabler, ikke en uting men det er greit å ha valgmuligheten når man kjøper psu.

 

Men, absolutt en bedre psu ja, men jeg savner dette for å gi topp karakter i boka mi i alle fall.

Lenke til kommentar
Tja, er ikke helt enig i konklusjonen til Hw.no , da det er et par ting som mangler i mine øyne :

 

*En bedre og mindre støyende løsning.

*Modulære kabler, ikke en uting men det er greit å ha valgmuligheten når man kjøper psu.

 

Men, absolutt en bedre psu ja, men jeg savner dette for å gi topp karakter i boka mi i alle fall.

Corsair har også HX-serien som er modulær, de vil jo ikke utkonkurre sine egne produkter ;)

Lenke til kommentar
Takk for nok en god test av psu. Jeg savner kun en ting: Ta med den gjennomsnittlige lengden på ledningene på psu'en, si noe om hvordan lengden er i forhold til hva som er vanlig på psu'er, og også spesifisere om enkelte ledninger avviker mye fra det oppgitte gjennomsnittet. Det er utrolig surt å kjøpe deler som ikke passer i et stort kabinett. Det er også kjekt å få vite om ledningene er modulære. Takk!

 

HX620 har gått ut av sortimentet hos Komplett, vet noen om Corsair kutter ut HX-serien fremfor TX eller noe annet som kommer?

 

Det kommer ganske klart frem nederst på side 2. http://www.hardware.no/tester/stromforsyni..._tx750w/45589/2

 

Hva som er normalt er litt difust, så vi har oppgitt den nøyaktige lengden, og anbefaler deg å måle i ditt kabinett for å se om det holder :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg kjøpte denne for et halvt år siden, og den gjør jobben sin i skrivende stund hvertfall. Hadde en Tagan 480W før dette som jeg hadde i 3 år før den takket for seg med et gnistrein inni boksen. Ingen klager før dette, men jeg tenkte jeg skulle prøve et nytt merke. Vi får nå se hva denne duger til - så langt fornøyd. Eneste minuset er at ubrukte kabler(vet det finnes et ord for det som jeg ikke husker akkurat nå) ikke kan nappes ut. En kompis kjøpte en annen modell i denne serien hvor dette var mulig, så jeg antok at det gjaldt denne også. Vel, my bad. Kunne byttet men jeg var on a mission for og si det sånn. Mayby next time....

 

Modulære kabler, modulære kabler... for pokker :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...