Gå til innhold

Radeon HD 3870 uten lyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlig ytelse? Hvorfor skriver dere at HD3870 gir dårlig ytelse?

Er dere ikke klar over at HD3870 i crossfire gir best grafikkytelse per dags dato? :p

 

f.eks gir 2x HD3870 bedre ytelse enn et 8800GTX kort til en mye billigere i penge.

Dere kan vel tenke hvor god ytelse 4 stykker gir. :)

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Dårlig ytelse? Hvorfor skriver dere at HD3870 gir dårlig ytelse?

Hvor skriver vi det? :)

 

Vi skriver at en del var skuffet over ytelsen til HD 3870 - mange trodde jo dette ville bli en skikkelig 8800 GT-konkurrent.

 

Men som vi skriver gir kortene bra med ytelse for pengene.

 

Dere skriver at de ikke gir nok konkurranse til 8800 GT ja...

Bare en finere måte å si at det er dårligere det. Ikke motsi det. Du vet det er sant. :p

 

Og HD 3870 i crossfire er jo noe av det beste per dags dato, ville heller valgt det enn 8800GT jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Denne saken her vil nok fungere som en aldri så liten varmeovn, uansett hvor god kjøling du har.

 

Jeg hadde engang et Sapphire Radeon 9700 Pro kort med kjøleribber, og det er siste gang jeg tar benytter meg av denne kjøleløsningen. PCen ble glovarm, og jeg kunne steike egg på skjermkortet. Holder meg til vifte basert kjøling, inntil noe bedre alternativ kommer.

Lenke til kommentar

Det billigste 3870 kortet koster 57kr mindre enn det billigste 8800GT....
Ingen av kortene er å få tak tilgjengelige....

Hvorvidt det tilbyr god ytelse for pengene må vel neste ses i tråd med alternativene?
Joda det er pros and cons, og jeg har selv promotert disse i forumet, men hva er det dere mener gjør at 3870 virkelig gir så mye for pengene? og er det i motsetning til 8800gt mulig å få tak i?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

et bedre alternativ er kanskje og kjøpe seg en artic cooling X1 den kjøler både 3870 og GT 2 grader under stock kjøler passivt. så varmeovn?? nei eller ja? alle ettermonterte kjølere vil jo slippe varmen i kabinettet.

 

3870 yter da ikke så mye dårligere enn et GT....... hvis man da ikke ser seg blind på crysis. og i CF er det uslåelig. GTX og ultra sli holader vel følge men det er allt

Lenke til kommentar
Dårlig ytelse? Hvorfor skriver dere at HD3870 gir dårlig ytelse?

Er dere ikke klar over at HD3870 i crossfire gir best grafikkytelse per dags dato? :p

 

f.eks gir 2x HD3870 bedre ytelse enn et 8800GTX kort til en mye billigere i penge.

Dere kan vel tenke hvor god ytelse 4 stykker gir. :)

 

8800 Ultra i SLI må da gi bedre ytelse enn 3870 i CF? :hmm:

Endret av stormx
Lenke til kommentar
Er dette da det vifteløse kortet som har høyest ytelse?

Nei.

 

Hva med i GeForce-serien, hva er det kraftigste vifteløse der?

Det blir Sparkle sitt passivt kjølte 8800GT, der GPU, shader og RAM kjører på stock klokkehastighet.

AnandTech testet det for en tid tilbake:

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3165

Som en ser er temperaturene de fikk fint lite hyggelige, men det skal sies at de testet dette i et worst case-kabinett ;)

 

Jeg hadde et passivt kjølt Radeon 9800Pro, og det var varmt! Og kabinettet ble grisevarmt. Jeg greide å få ned tempen i kabinettet med ti grader etter litt rydding med kabler, men det hindret ikke at kortet døde en varm sommerdag...

Lenke til kommentar
Denne saken her vil nok fungere som en aldri så liten varmeovn, uansett hvor god kjøling du har.

 

Jeg hadde engang et Sapphire Radeon 9700 Pro kort med kjøleribber, og det er siste gang jeg tar benytter meg av denne kjøleløsningen. PCen ble glovarm, og jeg kunne steike egg på skjermkortet. Holder meg til vifte basert kjøling, inntil noe bedre alternativ kommer.

 

Jeg har et Ati Radeon 1950xt med SCS3 (Kjøleribbe) fra powercolor og det fungerer veldig bra. Jeg kan glemme overklokking, men jeg har aldri hatt noen problemer med kortet. Ikke er datamaskinen spesielt varm heller. I tillegg til det har jeg kjøleribbe på cpu uten vifte og også den er rimelig kald (40-45 under spilling, 30+ idle). Og en vifteløs strømforsyning.

 

Så lenge man sørger for at det blåses litt luft igjennom kabinettet fungerer det veldig bra med kjøleribber. Stille er det også. =]

 

Edit: Rettet opp en temp feil.

Endret av 3dme
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...