Gå til innhold

Surfet for en halv million


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

med det gamle satsene fra telenor med max 10kr dagen, hadde man fått max 310kr i mnd ^^ og da nett overalt :D

men de snikene gjore om til 75kr, og hadde heller ikke oppdatert sidene sine... så denne mnd blir regninga mi stor.. nå har jeg husket hvorfor jeg ikke liker telenor... fordi at kundeservice heller ikke vista prisene da jeg ringte i ettertid!!!!!

Lenke til kommentar
10kr dagen var med wap, 50kr dagen var det når det gjaldt datatraffik slik som nevnt over. Verdt å nevne.

 

Men det var jo en hyggelig gest av selskapet å la han slippe unna med minstebeløpet for fast oppkobling! God kundeservice tross alt! Så fremst han er normalt oppegående burde han gå med på det..

nå ja... har alltid betalt 10kr når jeg brukte telefonene min, og d gjore jeg da jeg var på kurs sist... jeg sjekket nettsiden og d var samme pris ennda... jeg kobla opp og når jeg kom hjem fra kurset hadde jeg fin liten regning på 75kr dagen... og jeg ringte kundeservice... og de sa d var 10kr dagen, og jeg ble oppringt og de sa det var 75 nå...

Lenke til kommentar
10kr dagen var med wap, 50kr dagen var det når det gjaldt datatraffik slik som nevnt over. Verdt å nevne.

 

Men det var jo en hyggelig gest av selskapet å la han slippe unna med minstebeløpet for fast oppkobling! God kundeservice tross alt! Så fremst han er normalt oppegående burde han gå med på det..

nå ja... har alltid betalt 10kr når jeg brukte telefonene min, og d gjore jeg da jeg var på kurs sist... jeg sjekket nettsiden og d var samme pris ennda... jeg kobla opp og når jeg kom hjem fra kurset hadde jeg fin liten regning på 75kr dagen... og jeg ringte kundeservice... og de sa d var 10kr dagen, og jeg ble oppringt og de sa det var 75 nå...

 

brukte du telefonen som modem? og hadde du noen andre gprs profiler inne den telenor wap? og var det noe annet den websider du benyttet oppkoblingen til?

 

tingen er nemlig den at inntil telenor la om prisene sine så sto det (og kansje den står der enda) en proxy på wap profilen, som tok seg av http trafikk. med andre ord så regnet telenor alt som gikk over http gjennom den proxyen som wap trafikk...

 

det morsomme er når en kunne gjøre som jeg gjorde på min SE, og rettet alt av java-programmer som kunne bruke http, gjennom den proxyen ;)

opera mini med alt av bilder og annet skrudd på, 10kr dagen uansett hvor enorm siden var :p mig33 nærmest 24/7, 10 kr dagen...

 

men angående den karen og abonnementet hans. for det første så var han vant til at dem stengte det om det ble for mye bruk, for det andre så kalte dem det "unlimited". om telenor hadde gått ut å sagt ubegrenset bruk, for så å sett en eller annen mengdepris så tror jeg ett eller annet tilsyn hadde vært på døra innen dagen. kan noen si villedende reklame? ;)

Lenke til kommentar

Steike for noen priser. Er ikke det minste overrasket over at telefonselskapet lot ham slippe med billigste abonnement, det er vel eneste måten de kan håpe på å få se noen av de pengene uten en masse trøbbel/ ekstraarbeid.

 

Når han påberoper seg uvitenhet som forsvar så tror jeg ikke akkurat "de burde beskytte meg mot megselv" når så langt i retten.

 

Hvis telenor innførte fakturagebyr på 1000 kroner ville det nok vært mange som fikk seg en overraskelse, men man burde i det minste sjekke prisene på teletjenester før man begynner å bruke dem.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Hah blir spennende å se hva jeg får i mobilregning nå når jeg har vært uten internett i 1 uke (forbanna telenor...). Fikk fikset det i dag, men har brukt mobilen som modem gjennom hele uken og til 12kr/MB hos Tele2, så blir det moro å se til neste måned hehe.

 

Hvordan det går an å bruke en halv million er jo litt mystisk, må ha vært noen heftige nedlastinger her i hvert fall.

Lenke til kommentar
Hah blir spennende å se hva jeg får i mobilregning nå når jeg har vært uten internett i 1 uke (forbanna telenor...). Fikk fikset det i dag, men har brukt mobilen som modem gjennom hele uken og til 12kr/MB hos Tele2, så blir det moro å se til neste måned hehe.

 

Hvordan det går an å bruke en halv million er jo litt mystisk, må ha vært noen heftige nedlastinger her i hvert fall.

viss du er avhengi av at linja er oppe, og telenor ikke greier d og du må opp med midlertidlig utstyr skal telenor betale dette

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...