Gå til innhold

Test: Nokia 7900 Prism


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grei test forøvrig. Har ventet på denne.

Men må si jeg setter et lite spørsmålstegn ved å gi prism 7500 abefalt stempel, og 7900 terningkast 3.

Den er en del dyrere, men den er også enda mer unik, samt har en del ekstra funksjoner. Synes derfor 3 virker noe strengt...

 

Det slo meg også. Dette er vel først og fremst en designtelefon, og da blir vel designet nødvendigvis litt upraktisk?

Lenke til kommentar
Grei test forøvrig. Har ventet på denne.

Men må si jeg setter et lite spørsmålstegn ved å gi prism 7500 abefalt stempel, og 7900 terningkast 3.

Den er en del dyrere, men den er også enda mer unik, samt har en del ekstra funksjoner. Synes derfor 3 virker noe strengt...

 

Det slo meg også. Dette er vel først og fremst en designtelefon, og da blir vel designet nødvendigvis litt upraktisk?

 

Vi tar heller ikke hensyn til om en telefon er rettet mot en spesiell målgruppe. Terningkastene skal nemlig være sammenlignbare. De fleste telefoner passer bra for sin spesifikke målgruppe, men det betyr ikke at de automatisk skal få et godt terningkast. Kommer de dårlig ut av en sammenligning med andre mobiltelefoner i butikkene, får de derfor også et dårlig terningkast.

 

Så det at den er mer unik er ikke noe som blir tatt hensyn til..

Lenke til kommentar

Sant det Cenzriuz, men hadde nok vært en god idè å la samme person anmelde 7900 som anmeldte 7500, da karrakterforskjellen på disse testene (tenker da særlig på "Design og byggekvalitet" , tastene er litt forskjellige ja, men er ikke så mye så det kunne ihvertfall vært nevnt hvorfor 7900 er dårligere enn 7500 på dette området).

Da hadde nok denne testen sett ganske annerledes ut og man hadde sluppet nok et eksempel på amobil.no's til tider schizofrene anmeldelser/tester..

Lenke til kommentar

Hmm, da var denne testen på plass ja.. Forventet ikke at denne skulle fortsette anbefalt-rekka, men såpass dårlig forventet jeg ikke.

 

Tror fortsatt det vil være mange lykkelige kjøpere av denne mobilen. 1GB passer til de fleste, og tviler selv på at tastene er særlig vanskelig å bruke, men får vel teste snart selv.

 

Har likt denne telefonen siden den ble presentert (liker metallmobiler), så ble vel en smule skuffet :/

 

Har litt plukk fra første siden i artikkelen:

Ellers er telefonen laget en ganske eksklusiv form for hardplast. Spesielt bakdekselet skiller seg ut og virker nesten å være av metall, mens skjerm og taster er dekket av mørk, gjennomsiktig plast.

Mangler et ord i første setning. Bakdekselet _er_ laget i metall, nærmere bestemt aluminium. Ikke noe nesten her i gården.

 

Dere skriver mye negativt, men også mye positivt om designet. Teksten matcher i hvert fall ikke karakteren i design, altså 1 av 5.

 

Friske menyer

Ikke et ord om de animerte bakgrunnene som varierer fra telefon til telefon?

 

Det vi setter pris på med Nokias siste versjon av S40 er at du kan justere menyene etter eget behov i langt større grad enn før. Du kan for eksempel velge mellom å vise menyene i en matrise på 3 x 3 ikoner, ha dem som liste eller som faner som vises når du navigerer deg rundt på telefonen.

Dette er overhodet ingen nyhet. Hva er det S40 v5 tilføyer av muligheter for å justere menyer?

 

edit:

Synes det burde vært med minst ett bilde av baksiden, som jo da er i aluminium. Ikke et eneste bilde av baksiden med deksel på i testen, og det er jo en mobil hvor utseendet står i fokus.

art05_m.jpg

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Sitter og sammenligner denne testen og testen av 6500 classic som jo er den samme telefonen bare i annen innpakning.

Synes det er merkelig at 7900 scorer høyere på Maskinvare og tilbehør, kommunikasjon, nyttefunksjoner og underholdning når dette er helt identisk på begge. :) Forøvrig er det feil i faktaboksen under underholdning. 7900 har ikke radio.

Lenke til kommentar

Her var det mye grums ja, men det meste er nevnt. Dog jeg synes det virker rart å skrive:

Den er unik fordi den får nesten alle andre telefoner til å se ut som billige plastleketøy. Designen er utvilsomt spesiell, og kvaliteten og arbeidet som er lagt ned i karosseriet på telefonen er helt eksepsjonelt.

Og samtidig gi kun en stjerne i Design og Byggekvalitet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...