Gå til innhold

Vil gjøre kopi av CD til mp3-spiller ulovlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er ulovlig med .mp3 filer så er firmaer som Creative, Apple Sandisk osv. kriminelle de også da, siden de hjelper oss "pirater" i å høre på musikken vår :roll:

 

RIAA mener altså at vi skal drasse rundt på en sekk full av CD-er hele tiden når vi vil høre på musikk? nei dette blir bare for dumt :thumbdown:

Endret av Sapphire56
Lenke til kommentar
hvor er køen for og drepe disse folkene , for jeg regner med den er lang

 

trekker meg en kø lapp

 

 

når jeg kjøper en cd vil jeg kunne bruke den i bilen , på datan , telefonen min , i stua , og på hvilke andre plasser jeg måtte ha for og spille musikk .

 

kan du også, bare ikke samtidig (i følge platebransjen) ;)

Lenke til kommentar

Det der må være det mest latterlige jeg har hørt siden... ja... mp3-formatets morgen. :hm:

 

Hvis der der går gjennom, håper jeg inderlig at platebransjen opplever et sterkt resdusert salg fordi folk ikke gidder å kjøpe CD-er lenger når de ikke får bruke dem til annet enn å spille av på CD-spilleren. Det er vel i så fall det man kan kalle eid! :p

 

Er bare en ting å gjøre hvis noe sånt skulle skje: slutte å kjøpe CD-er.

Lenke til kommentar
hvor er køen for og drepe disse folkene , for jeg regner med den er lang

 

trekker meg en kø lapp

 

 

når jeg kjøper en cd vil jeg kunne bruke den i bilen , på datan , telefonen min , i stua , og på hvilke andre plasser jeg måtte ha for og spille musikk .

 

kan du også, bare ikke samtidig (i følge platebransjen) ;)

 

 

strengt tatt ikke , jeg bruker ikke originale plater i bilen , kun kopier , alt på dataen er mp3 , telefonen min har veldig dårlig cd spiller så da må jeg kopiere de fra datan , en mp3 spiller ser jeg for meg mangler cd støtte ( siden de fleste er mindre en en cd ser jo store problemer med og få de til og lese cd i framtiden og )

 

ergo det er ikke så mye jeg kan bruke cd plata til .

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt i dag!! Når man kjøper en cd med lydfiler på, forventer man vel at det er det samme hvordan man bruker disse lydfilene så lenge man ikke selger kopiene videre eller distribuerer dem på noen måte?

 

Jeg vil i så fall bli vanekriminell, for jeg kjøper stadig cd-er, men jeg spiller dem jo tilnærmet aldri. De fleste går rett på mp3-spilleren (riktignok i .wma-format). Huff, RIAA prøver bare å skremme folk.

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper en CD og spiller den av drithøyt på et kjempeanlegg som peker mot en stor fjellvegg slik at det blir ekko, bryter jeg loven da?

 

om du ikke har lisens for offentlig fremføring, mulig det ja. om da ikke du bare får politet på dør for forstyrrelse av offentlig lov og orden...

 

eller, om dem virkelig ønsker å være jævlige, begge deler ;)

Lenke til kommentar
Da må det bli ulovlig å kunne huske sanger siden disse også lagres som en "kopi" i våre hjerner.

Ja, det har de ikke tenkt på! Det kommer nok det også. Må vel snart søke om lisens for å få lov å synge offentlig også.

 

Enda en krampetrekning fra RIAA. Det eneste det vil resultere i er at CD-salget stuper enda mer.... Smart.

Vi får håpe det ja, så kanskje de tar til fornuft.

 

Dummeste jeg har hørt i dag!! Når man kjøper en cd med lydfiler på, forventer man vel at det er det samme hvordan man bruker disse lydfilene så lenge man ikke selger kopiene videre eller distribuerer dem på noen måte?

Ja, det skulle jeg mene! Platebransjen taper da ikke et øre på at vi bruker musikken vår til det vi vil, så lenge vi ikke selger det videre til noen. Det fører bare til at folk bruker musikken sin mer, som igjen fører til at man kjøper mer musikk, noe platebransjen åpenbart ikke har skjønt.

 

Bra det enda er litt fornuft igjen i dette landet i alle fall. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...