Gå til innhold

Test ut Vista SP1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Microsoft har nå lagt ut en åpen versjon av Windows Vista SP1 slippkandidat.

 

Les mer

"Microsoft har nå lagt ut Windows Vista SP1 RC1" blir vel mer riktig?

 

 

Hvorfor det? Etter alt jeg vet så betyr RC "Release Candidate"

HW legger ut så mye vissvass for å fylle artiklene. "Åpen versjon" for faen? Er Vista blitt Open Source?

Slipkandidat er et tullete ord. En RC er en RC. Det er ikke nødvendig å oversette sånt. Jeez!

Lenke til kommentar
HW legger ut så mye vissvass for å fylle artiklene. "Åpen versjon" for faen? Er Vista blitt Open Source?

Slipkandidat er et tullete ord. En RC er en RC. Det er ikke nødvendig å oversette sånt. Jeez!

Jo, det er faktisk det. Liker du engelsk så foreslår jeg at du finner en engelsk nyhetsside. Hardware.no er norsk, hvorfor skal ikke da artiklene skrives på norsk? Finnes det en fornuftig oversettelse så brukes den. Anglifisering av språket gjør at det mister mangfold. Folk har godt av å bruke språket og se det bli brukt. Gjør vi ikke det kan vi like greit flagge ut til engelsk. Så lenge norsk er vårt språk så skal og bør dette brukes så langt som mulig.

 

Og bare for å pirke så er ikke åpen det samme som åpen kildekode. Du kan jo slå opp ordet åpen i ordboka di og se selv.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? DEt er et norskt forum og nettside.
Du har kanskje ikke lagt merke til at norske IT-ord har hatt heller liten suksess? Jeg syns jeg det er greit å holde seg til "ordentlige" istedenfor å sitte å finne på ord ingen har hørt om før.
Er bare teit å tro at man er proff fordi man sier de Engelske ordene.
Sikkert, hvorfor nevner du det? Jeg har ikke sagt det er mer proft å gå rundt å slenge ut teknisk slang ut i løse lufta, men nå er det heller ikke det jeg sier. Jeg sier det blir for dumt å bruke HjemmePC/ITAvisen-oversettelser på HW.

 

EDIT: Firefox sin ordbok ba meg endre ITAvisen til misvisende. :p

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Skjønner ingen ting jeg:S nå har jeg lasta ned alle nye updates i Windows Update, og enda vil ikke spinstall.exe starte :( en kompiss på msn sier at det tar litt tid, ja ok, nå har det gått 1 time og enda så har det ikke dukka opp noen ting her:S jeg dobbel klikker på Windows6.0-KB936330-wave0-X86.exe og trykker på Allow når den sikkerhet melinga kommer opp, så kommer det ikke noe mere:S hva skjer?

Lenke til kommentar

Denne gangen så kræsja ikke SP1 hele vista så den ikke ville starte opp igjen under install som en av de forrige betaene.

 

Merker litt forbedring her og der, men stabiliteten får jeg se om har blitt bedre på mitt system om noen dager (er jo ikke så allerværst fra før av heller).

 

Endelig er filkopieringa så kjapp som den bør være!!!

 

Et lite problem: Er det flere der sidebar programmene ikke er på samme plass når en restarter/starter opp igjen? Nå endrer de plass hver jævla gang.....

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...