Gå til innhold

TEST: MIST Oghma


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
urk, hvorfor må dem drive å kødde med området mellom hoveddelen og nummertastaturet hele tiden?!

Enig. 3 oppe og 3 nede fungerer utmerket og logisk.

Grunn nok alene til å diskvalifisere tastaturet.

Amen til det. Personlig er jeg for gammel til å drive tilvenning til nytt oppsett. Har tastatur med denne layouten. Det ligger i garasjen.

 

IP

Lenke til kommentar

Er enig med de folka over meg :)

 

Det er sikkert en vanesak, men nå er de innlært og jeg har lite lyst til å venne det av meg. Hadde de hatt en versjon med 3 over (insert, home, page up) , 3 under (delete, end, page down) så ville jeg ha kjøpt den :)

 

De knappene bruker jeg ganske ofte, og den eneste "fordelen" jeg ser med 2 - 2 - 2 oppstillingen er at tastaturet kan bli litt "kortere", men når det ikke er et bærbar tastatur ser jeg liten grunn.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte faktisk dette i går kveld, jeg er enig i at tre oppe og tre nede er det beste, siden jeg alltid har hatt tastatur med den layouten.

Det kan bli litt problematisk med tanke på backspace og delete-knappene som jeg bruker sammen nå og da. Men det er en vanesak og er neppe umulig og endre, selv om det kan ta tid.

Lenke til kommentar

Kva eg synest:

 

Negativt:

Den opphøyingen ved hurtigtastane passer ikkje i det heile

Eg kan leve med ein litt forminska venstre <skift> men ikkje med det alternative opsettet av knappane over piltastane.

Ikkje alu mellom tastane (sp vidt eg kan sjå på bileta)

 

Posetivt:

Svart

<SysRq> o.s.v. i tilnerma normal posisjon

Stor <CR>, <BS> og høgre <skift>

Ingen F-lock

Lenke til kommentar

Dette var nesten ett vurderbart alternativ, synd at noe som tilsynelatende kunne vært et godt produkt gjøres dårlig ved å ha alternativ plassering av taster, samt at selve tastene er i stygg plast når selve huset er i aluminium. Det er helt utrolig at det ikke finnes ett eneste tastatur i hele verden som faktisk oppfyller mine enkle ønsker:

* Sort aluminium

* 100% standard layout av taster

* Stor enter-tast

* Ingen multimediataster, eller veldig få som ikke gjør tastaturet fysisk større

* Bryter/dimmer for status-LEDene

Lenke til kommentar

Sier meg enig med Findus og så mange andre her.

 

Ser etter tre ting i et tastatur

1. Standard plassering av knapper, ja, også home/end som man bruker ekstremt mye når man skriver kode eller behandler tekst generelt. Enter-tasten skal selvsagt også da gå over to knapperader.

2. Håndleddsstøtte (blitt ekstremt vanskelig å finne, dessverre... med mindre man vil ha trådløst - burde jo finnes løst som ekstrautstyr i det minste?!)

3. Mute-knapp for lyd.

 

Sort/sølv farge er et mest aktuelt, men samme for meg om ps2 eller usb.

 

Det er merkelig at disse punktene skal være så vanskelige å oppfylle.. Har nå et slitent Logitech Internet Pro som gjør susen helt fint, men finner ikke noen som har dette på lager lengre. Typisk.

Lenke til kommentar
Dette var mer reklame enn test, dessuten har forfatteren glemt å nevne tilkoblingsmetode (USB, trådløs USB, Bluetooth, PS/2).

Side 2:

Tilkobling: USB, PS/2-adapter følger med

 

Det er en aluminiumsramme (litt vanskelig å si, men det er ikke mulig å ripe den med neglen) rundt tastaturet, men mellom tastene er det plast. Den alternative plasseringen av piltastene + tastene over er uvant, men man venner seg til det.

 

Ut over det er det dessverre ikke mulig å skrive en god test av et tastatur uten å være nokså subjektiv i sine vurderinger. Alt annet vil være en ren oppramsing av egenskaper...

 

Men når alt kommer til alt: Dette tastaturet kjøper man mer pga. utseende enn noe annet. Jeg kommer definitivt ikke til å skifte ut diNovo-trøkketuret mitt på arbeids-PC'n. Jeg liker nemlig heller ikke å venne meg til et annet oppsett...

Endret av EC
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...