Gå til innhold

Få 8 GB minne i mobilen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flere mobiler støtter nå minnekort på 8 GB, slik at du kan lagre flere tusen sanger.

 

Les mer

 

Memory Stick PRO DUO var vel det første minnekortet for mobiltelefoner som kom i 8GB? Disse brukes av litt eldre Sony Ericsson modeller. 8 GB varianten av Memory Stick micro er vel rett rundt hjørnet, og er tilgjengelig i dag, hvis man bestiller fra det store utlandet. Dessuten burde det vel nevnes at SE sin egen standard er langt raskere enn den konkurrentene velger å bruke. Hva er vitsen med et 8GB minnekort fullt av filer, hvis alt går i sirup hver gang du skal bruke det?

Lenke til kommentar
Sony Ericsson K850i støtter da microSDHC-kort på 8 GB!?

 

Det har du sannelig rett i. Dette var en merksnodig artikkel, som mest av alt minner om produktreklame for et bestemt produkt. Nokia leder slettes ikke an i denne utviklingen, men kommer diltende etter.

 

 

 

Halleluja!!! SE har 1 modell som støtter denne minnekortstandarden.. Joho... :eek:

Og hva er så gærnt med at Nokia har en del modeller som støtter disse kortene??

Du hevder også at dette er produktreklame for et bestemt produkt, men listen inneholder jo faktisk 28 modeller derav 8 Nokia telefoner..

 

Er vel utelukkende positivt at man kan utvide minnet?? :)

Endret av chief_officer
Lenke til kommentar

Bra artikkel. Helt utrolig hvordan minnekort har utviklet seg over årene. For meg til å tenke litt om hvordan lagringskapasitet vil utarte seg om 10 år, for ikke å si 20 år..

 

Minnekortenes utvikling har lenge vært imponerende, men mer irriterende før enn nå. Før kom det nye og fysisk mindre kort med en gang lagringskapasiteten begynte å nærme seg noe. Med MicroSD ser det ut til at vi har fått en grei fysisk størrelse, så endelig kommer de gode lagringskapasitetene. 600 kr og man har endret telefonen betraktelig...

 

Dessuten burde det vel nevnes at SE sin egen standard er langt raskere enn den konkurrentene velger å bruke. Hva er vitsen med et 8GB minnekort fullt av filer, hvis alt går i sirup hver gang du skal bruke det?

Bør det nevnes i en artikkel kun knyttet til lagringskapasitet? Uansett, SE/Sony skal ha skryt for det. Det er dog ikke all verdens forskjell i praksis, altså i bruk på mobil. Forskjellen blir størst når man fysisk flytter kortet til minnekortleser og bruker den til overføring.

 

Nokia leder slettes ikke an i denne utviklingen, men kommer diltende etter.

På hvilke områder, og dilter etter hvem? På lagringskapasitet og modeller med minnekortstøtte har de vel vært relativt gode om jeg ikke husker feil.

 

Er i hvert fall bra, uansett merke på mobilen, at det blir billigere kort med god kapasitet.

Lenke til kommentar

Den oversikten er vel ikke helt oppdatert heller, for HTC har da støtte for microSDHC på disse modellene også:

- Touch Dual

- S730

- P4350

 

Touch Cruise er jo også en modell som blir lansert om ikke mange dagene som har støtte for denne.

Det er jo først i den senere tid Nokia sine terminaler har fått støtte for dette. Se på oversikten, så finner du ut at Nokia N95 var vel en av de første som fikk dette.

Lenke til kommentar
Bra artikkel. Helt utrolig hvordan minnekort har utviklet seg over årene. For meg til å tenke litt om hvordan lagringskapasitet vil utarte seg om 10 år, for ikke å si 20 år..

 

Minnekortenes utvikling har lenge vært imponerende, men mer irriterende før enn nå. Før kom det nye og fysisk mindre kort med en gang lagringskapasiteten begynte å nærme seg noe. Med MicroSD ser det ut til at vi har fått en grei fysisk størrelse, så endelig kommer de gode lagringskapasitetene. 600 kr og man har endret telefonen betraktelig...

 

Dessuten burde det vel nevnes at SE sin egen standard er langt raskere enn den konkurrentene velger å bruke. Hva er vitsen med et 8GB minnekort fullt av filer, hvis alt går i sirup hver gang du skal bruke det?

Bør det nevnes i en artikkel kun knyttet til lagringskapasitet? Uansett, SE/Sony skal ha skryt for det. Det er dog ikke all verdens forskjell i praksis, altså i bruk på mobil. Forskjellen blir størst når man fysisk flytter kortet til minnekortleser og bruker den til overføring.

 

Nokia leder slettes ikke an i denne utviklingen, men kommer diltende etter.

På hvilke områder, og dilter etter hvem? På lagringskapasitet og modeller med minnekortstøtte har de vel vært relativt gode om jeg ikke husker feil.

 

Er i hvert fall bra, uansett merke på mobilen, at det blir billigere kort med god kapasitet.

 

Vel det at Nokia dilter etter er vel mer ment som at de slettes ikke var først med å tilby 8GB minnekort til mobiltelefonene sine. Og nå har ikke jeg fylt et slikt 8GB kort med data, men har fylt et MSproDuo på 4 GB, uten at jeg merket at hastigheten ble dårligere av den grunn. Og det mener jeg er viktigere enn at kortet klarer å holde 8GB med data.

 

Sony Ericsson K850i støtter da microSDHC-kort på 8 GB!?

 

Det har du sannelig rett i. Dette var en merksnodig artikkel, som mest av alt minner om produktreklame for et bestemt produkt. Nokia leder slettes ikke an i denne utviklingen, men kommer diltende etter.

 

 

 

Halleluja!!! SE har 1 modell som støtter denne minnekortstandarden.. Joho... :eek:

Og hva er så gærnt med at Nokia har en del modeller som støtter disse kortene??

Du hevder også at dette er produktreklame for et bestemt produkt, men listen inneholder jo faktisk 28 modeller derav 8 Nokia telefoner..

 

Er vel utelukkende positivt at man kan utvide minnet?? :)

 

Prøv å les hva jeg skriver en gang til du. Måten amobil presenterer at det er Nokia som leder an på minnekortfronten, er direkte misvisende, og minner om reklame.

Lenke til kommentar
Memory Stick PRO DUO var vel det første minnekortet for mobiltelefoner som kom i 8GB? Disse brukes av litt eldre Sony Ericsson modeller.
Det er vel bare tre SE-telefoner som støtter MSPD på 4 GB (P990i, W810i og W850i), og ingen som støtter MSPD på 8 GB.

 

Sony Ericsson K850i støtter da microSDHC-kort på 8 GB!?
K850i bruker ikke microSD, men Memory Stick Micro-kort (M2).

 

Selv om jeg fortsatt foretrekker M2 må jeg si meg veldig fornøyd med microSD som standard i mobilverden da dette gjør at kort på flere GB koster noen hundre kroner og kan brukes på telefoner fra alle de store utenom SE.

Lenke til kommentar
K850i bruker ikke microSD, men Memory Stick Micro-kort (M2).

Som sagt, SE 850 har en minneport som støtter begge formatene. Det i en og samme port! Jeg liker M2 kortene og de kommer snart hit i 8GB versjon, men jeg tror at SE skyter seg i foten med å levere en slik løsning. Har ikke opplevd forskjell i praksis på microSD og M2 men den skal være ganske stor vis folg skal velge det dyrere M2 fomatet vis de kan kjøpe et like stort kort til en mye rimeligere pris.

Lenke til kommentar

"Prøv å les hva jeg skriver en gang til du. Måten amobil presenterer at det er Nokia som leder an på minnekortfronten, er direkte misvisende, og minner om reklame."

 

 

 

 

Vel, denne artikkelen omhandler jo MicroSDHC-minnekortene og såvidt jeg kan lese står det at Nokia og HTC leder ann med støtte for disse kortene i telefonene sine, ikke at de er ledende på minnekortfronten generelt.. :xmas:

 

Og skulle denne artikkelen i det hele tatt ha snev av reklame i seg måtte vel det være for Sandisk og ikke Nokia?? :)

Endret av chief_officer
Lenke til kommentar
Memory Stick PRO DUO var vel det første minnekortet for mobiltelefoner som kom i 8GB? Disse brukes av litt eldre Sony Ericsson modeller.
Det er vel bare tre SE-telefoner som støtter MSPD på 4 GB (P990i, W810i og W850i), og ingen som støtter MSPD på 8 GB.

 

Sony Ericsson K850i støtter da microSDHC-kort på 8 GB!?
K850i bruker ikke microSD, men Memory Stick Micro-kort (M2).

 

Selv om jeg fortsatt foretrekker M2 må jeg si meg veldig fornøyd med microSD som standard i mobilverden da dette gjør at kort på flere GB koster noen hundre kroner og kan brukes på telefoner fra alle de store utenom SE.

 

P990i støtter 8GB og har hatt det tilgjengelig i snart ett år. Så hvis det er noen som "leder an", så er det vel Sony Ericsson?

Lenke til kommentar
"Prøv å les hva jeg skriver en gang til du. Måten amobil presenterer at det er Nokia som leder an på minnekortfronten, er direkte misvisende, og minner om reklame."

 

 

 

 

Vel, denne artikkelen omhandler jo MicroSDHC-minnekortene og såvidt jeg kan lese står det at Nokia og HTC leder ann med støtte for disse kortene i telefonene sine, ikke at de er ledende på minnekortfronten generelt.. :xmas:

 

Og skulle denne artikkelen i det hele tatt ha snev av reklame i seg måtte vel det være for Sandisk og ikke Nokia?? :)

 

Denne artikkelen handler om minnekort. Og man kan få inntrykk av at det kun er en standard som leverer kort med 8GB til mobiltelefoner, noe som er helt feil. Det er i alle fall 3 varianter av 8GB kort som er tilgjengelig, og det aller først var Memory Stick Pro Duo. Og nå ser det jaggu ut som om overskriften er forandret fra "Nokia leder an", til "Nokia og HTC leder an" :) Men det skulle stått: "Nokia og HTC kommer endelig etter Sony Ericsson" :p

Lenke til kommentar
K850i støtter både M2 og microSD(HC).
Hmm, jeg var ikke klar over at den leste både M2 og microSD. Er det helt sikkert den også støtter microSDHC?

 

Sjans for at også Motorola RIZR Z10 støtter microSDHC-kort?

 

P990i støtter 8GB og har hatt det tilgjengelig i snart ett år. Så hvis det er noen som "leder an", så er det vel Sony Ericsson?
Enda en ting jeg ikke var klar over. Tydelig man går glipp av mye ved å være 2500km unna Oslo. :whistle:
Lenke til kommentar
Og nå ser det jaggu ut som om overskriften er forandret fra "Nokia leder an", til "Nokia og HTC leder an" :) Men det skulle stått: "Nokia og HTC kommer endelig etter Sony Ericsson" :p

 

Det har det stått hele tiden. (Med mindre noen har vært inne og redigert på artikkelen, men det tror jeg ikke.)

 

At det er Nokia og HTC som leder an i bruken av MicroSDHC i vårt marked, som denne artikkelen hovedsakling handler om, er det vel liten tvil om.

Endret av hitokiri
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...