Gå til innhold

Nokia avslører strømslukene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GPSen er synder altså. Doblet vel forbruket tror jeg (da var bakgrunnsbelysningen på hele tiden, også når jeg testet telefonen i standby).

 

Overraskende nok økte snittet bare fra 0,21W til 0,27W når jeg satte meg på MSN via WLAN. Da stoppet jeg overvåkningen slik at den begynte å telle på nytt snitt bare på MSN-delen. Måler ca 30 sekunder av gangen.

 

Skal få testet mer.. Har en N82 btw.

Lenke til kommentar

Her er litt testmateriale, gjør det litt ordentlig nå sånn for moroskyld. Alt er målt med de nevnte programmene kjørt aktivt og overvåkningsprogrammet i bakgrunenn. Bakgrunnsbelysningen er på hele tiden ved testingen. Tallene er snitt per minutt, overvåkningstid per program er 1 minutt.

 

Standby: 0,2W

Nokia Maps under navigering: 0,62W

Pålogget Windows Live Messenger via WLAN: 0,26W

Musikkavspilling 50% volum: 0,54W

Musikkavspilling 100% volum: 0,7W

Aktiv surfing/nedlastning via WLAN: 1,06W

 

*oppdateres etterhvert*

 

GPS er altså i samme gata som å høre på musikk, det syns jeg var overraskende. Overrasket over MSN via WLAN, men det kommer jo av at nettverkskortet er lurt nok til å sette seg som inaktivt når det ikke skjer noe. Ved test av aktiv surfing/nedlastning lastet jeg inn VGnett og så dagbladet.no før VGnett var helt ferdig så nedlastningen blei sammenhengende. Tydelig at nedlastning er en større synder enn GPS.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar
Så synd at alle de nyttige programmene bare kommer til series 60 og ikke 40. :(

Burde snart utvikle litt mer på den plattformen også.

Det er noe av poenget med S60 da. S40 er til vanlige mobiltelefoner, mens S60 er for dem som vil ha tredejepartsprogrammer, flere funksjoner ogmer smarttelefonting. Ønsker du å bruke slike programmer, så må du kjøpe en smarttelefon.

 

Jeg ble også overrasket over det lave strømforbruket med MSN og W-LAN. Men det er jo ikke så mye datatrafikk som blir sendt, så da er det ikke så høyt strømforbruk heller. Musikken sjokkerte litt

mer. Jeg bruker musikkavspilleren på mobiltelefonen veldig mye, og på min LG KE850 Prada har jeg merket at batteriet blir tappet enormt. Men på SE P990i er det langt fra så ille. Selv om den har langt fra en god batterilevetid, så bruker ikke MP3-spilleren så mye strøm, i alle fall slik jeg har erfart. Skulle gjerne hatt et slikt program til den også for å teste. Selv om SE kanskje ikke skal lage det, så hadde det vært greit om en eller annen hadde gjort det :p En java-versjon hadde vært smart også :)

Lenke til kommentar
Så synd at alle de nyttige programmene bare kommer til series 60 og ikke 40. Burde snart utvikle litt mer på den plattformen også.

S40 er ikke en platform hvor 3. parts utviklere slipper til med native programvare. Det eneste man kan kjøre på den er Java-programmer, og de har jo som kjent ikke verdens beste rykte. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...