Gå til innhold

DDR3-1333 for bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bærbare maskiner er definitivt den plattformen hvor DDR3 virkelig har noe for seg. Den eneste tekniske ulempen med DDR3 er at kapasiteten går ned noe i forhold til DDR2, men dette vil ikke bli problematisk for den vanlige bruker da støtte for 4GB og 8GB bør gå greit for en dual channel kontroller i løpet av 2008.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Bærbare maskiner er definitivt den plattformen hvor DDR3 virkelig har noe for seg. Den eneste tekniske ulempen med DDR3 er at kapasiteten går ned noe i forhold til DDR2, men dette vil ikke bli problematisk for den vanlige bruker da støtte for 4GB og 8GB bør gå greit for en dual channel kontroller i løpet av 2008.

 

Så du sier at det kommer til å komme 2 og 4GB moduler til bærbare i løpet av 2008? Eller er det bare kontrolleren som kommer til å støtte det? Jeg kjøpte meg nettopp en laptop som dessverre ikke støtter mer enn 4GB (DDR2). Fant ingen hensiktsmessige bærbare som støttet mer ram enn 4GB. (Har heller ikke sett noen DDR2-moduler for bærbare på mer enn 2GB)

 

2GB DDR2 er forresten blitt latterlig billig:

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1137777 (377,- for 2GB Kingston modul for bærbare)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar

Tja, det har ikke så mye å si for ytelsen men man takker vel ikke nei til litt ekstra ytelse om prisen er rett? ;) (Jeg lurer ennå på når DDR3 skal bli verd prisen i forhold til konkurransen fra DDR2)

 

Jeg regner med at disse modulene er mest for PR-effekten av å være først ute med noe. Ingen bærbare støtter jo ennå DDR3. Modulene kommer sikkert til nytte i diverse utviklingsavdelinger fram til nye brikkesett lanseres. Intel kommer vel med nye brikkesett til bærbare før sommeren en gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...