Gå til innhold

Nokia 3500 Classic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for at dere testet denne telefonen :)

 

I konklusjonen:

Nokia 6131 er også svært lik 3500c, men har dårligere kamera og annet design.
Dere mener Nokia 3110C.

 

Jeg har noen spørsmål:

Det er imidlertid et stort feiltrinn med hele designet til 3500c - metallrammen rundt [....] Men den gnager noe helt seriøst i øret når du snakker i telefonen, noe som er irriterende i lengden
* Er det så ille? og hvis ja, hvorfor blir det ikke tatt med som trekk i +/- boksen? Hvordan er ramma i forhold til å skrive masse SMS-er?

 

* Den laderen som følger med, er det den nye Nokialaderen som trekker mindre strøm og piper når ladingen er ferdig?

 

* Hvor lang er batteritiden på denne telefonen konkret?

 

* Er baksiden av telefonen gummiert slik som på 3110C eller er det glatt plastikk?

 

* Dere kunne kanskje også ha nevnt SAR verdien til telefonen, den er relativt veldig lav:

Type RM-272: 0.43 W/kg, Type RM-273: 0.39 W/kg

 

(Noen som vet hva det innebærer at Nokia har to versjoner av telefonen? Hvordan fungerer det? Er det avhengig av region eller erstatter høyere tall lavere tall (eks. endring av maskinvare i samme region)? Dersom sistnevnte stemmer er det litt merkelig siden telefonen nettopp har kommet ut)

Endret av mandela
Lenke til kommentar
(Noen som vet hva det innebærer at Nokia har to versjoner av telefonen? Hvordan fungerer det? Er det avhengig av land / region eller erstatter høyere tall lavere tall? dersom sistnevnte stemmer er det litt merkelig siden telefonen nettopp har kommet ut)

De fleste telefoner kommer ofte ut i flere versjoner avhengig av hvilket marked de er ment for. Nokia lagde blant annet egne CDMA telefoner for det amerikanske markedet som så prikk lik ut som GSM telefonene i Europa. Nå om dagen er det ikke så mye CDMA telefoner fra Nokia, men de leveres fortsatt i USA med litt annen firmware og hardware. USA har blant annet lenge brukt GSM850 som ikke brukes i Europa.

 

Tallene hos Nokia har ikke nødvendigvis noe med alder eller gammel/Ny å gjøre. Nokia skiller telefonene sine med nummerserier for at du lettere skal vite hvaslags type telefon du er etter. 3serien har alltid vært enkle og billige serier. mens 8serien oftest er eksklusive designtelefoner.

Sony Ericsson gjør det samme med W (Walkman) K (Kamera) osv...

Siemens brukte i sin tid samme betegnelser som Mercedes... S klasse var for eksempel blant de dyre avanserte telefonene ;-),

Lenke til kommentar
De fleste telefoner kommer ofte ut i flere versjoner avhengig av hvilket marked de er ment for. Nokia lagde blant annet egne CDMA telefoner for det amerikanske markedet som så prikk lik ut som GSM telefonene i Europa.
tenkte meg det, kan testeren si oss hvilket RM nummer denne telefonen har?

 

Edit: når jeg tenker meg om så kom f.eks Nokia 6230i til Norge med forskjellig maskinvare i løpet av produksjonstiden, fikk de ulike hw modellene egne RM numre?

Endret av mandela
Lenke til kommentar
De fleste telefoner kommer ofte ut i flere versjoner avhengig av hvilket marked de er ment for. Nokia lagde blant annet egne CDMA telefoner for det amerikanske markedet som så prikk lik ut som GSM telefonene i Europa.
tenkte meg det, kan testeren si oss hvilket RM nummer denne telefonen har?

 

Edit: når jeg tenker meg om så kom f.eks Nokia 6230i til Norge med forskjellig maskinvare i løpet av produksjonstiden, fikk de ulike hw modellene egne RM numre?

3500c er RM-272. 6230i hadde samme type-navn, men den nye hardwaren måtte ha egen versjon av firmwaren.

Lenke til kommentar
Tror det blir litt dumt å trekke for 3G, bare fordi X-One har det...

 

Som nevnt i konklusjonen har 6151 det også. Den er over 1 år gammel og koster det samme, men har altså 3G. I tillegg kommer LG KU250, som er billigere.

 

Jeg har noen spørsmål:

* Er det så ille? og hvis ja, hvorfor blir det ikke tatt med som trekk i +/- boksen? Hvordan er ramma i forhold til å skrive masse SMS-er?

* Den laderen som følger med, er det den nye Nokialaderen som trekker mindre strøm og piper når ladingen er ferdig?

* Hvor lang er batteritiden på denne telefonen konkret?

* Er baksiden av telefonen gummiert slik som på 3110C eller er det glatt plastikk?

 

Det er ille mot øret, men har ingenting å si for fingrene. Laderen er gammel standard AC-4E. Batteritiden er ikke målt ferdig enda pga et par tekniske problem, men vi jobber med saken. Baksiden er "gummiert" ja. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er ille mot øret, men har ingenting å si for fingrene.
Flere brukere på gsmarena sier at man ender opp med plaster på tomlene pga ramma rundt telefonen. Mange klager også over batteriet.

 

Og dere har fortsatt ikke rettet opp den feilen i konklusjonen som jeg pekte på:

Nokia 6131 er også svært lik 3500c, men har dårligere kamera og annet design.
dere mener 3110C er også svært lik 3500c tror jeg Endret av mandela
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...