Gå til innhold

Hollywood-regissør ut mot Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke helt og bry meg om hva Michael Bay sier om formater, og hva som er best av de to kommer ann på en og en film, fler hddvd filmer ser bedre ut enn blu ray og omvendt.

Jeg skulle ønske folk kunne bare gitt faen i og krangle om hva som er best av en forbanna optisk medium.

 

 

(Ps: MB lager bare drittfilmer)

Lenke til kommentar

Men var det ikke samme karen som hadde noen saftige uttalelser for en stund siden, da det ble kjent at Transformers kun skulle komme på HDDVD?

Mener å huske at han angret på sine uttalelser den gangen. (Også?)

 

(Ps: MB lager bare drittfilmer)

 

Vet ikke om Michael Bay har laget mye dritt i sine tidligere år, men han gjorde en råbra jobb med Transformers, spør du meg. Det er uansett offtopic fra meg.

Lenke til kommentar
Det å hente film via nettet virker uansett som den beste måten for min del, nå som man begynner å få ganske fete linjer. Hva er det som er "klart bedre" med blu-ray? (jeg vet ikke, derfor jeg spør..)

Betre kopibeskyttelse, og vesentleg høgare lagringskapasitet (10GB per lag). Trur òg platene er meir robuste, men skal ikkje seie det sikkert.

 

Jaja...eg er einig når det gjeld bestikkelsen av Paramount. HD-DVD-gruppa bladde opp ein stor sum, og kort tid etterpå bestemte Paramount seg for å droppe all støtte for Blu-ray, sjølv om BD solgte (og fortsatt sel) klart betre enn HD-DVD. Det var eit destruktivt trekk, som ikkje gagna oss forbrukarar på nokon måte. Det hadde vore betre om dei brukte pengane på å gi HD-DVD-eigarar eit betre tilbod, enn på å redusere tilbodet for Blu-ray-eigarar.

 

Når det gjeld Microsoft sin skjulte agenda...tek eg den uttalelsen med ei lita bøtte salt. Skal bli spennande å sjå om Bay må trekke han attende denne gongen òg, som han måtte sist.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

@Hr. Jenssen

 

Eg er òg ganske irritert over at Transformers ikkje kjem på Blu-ray...fekk han ikkje med meg på kino, hadde sett fram til å fyre han opp på 40-tommaren. Men eg gidd ikkje kjøpe han på DVD, når ein HD-versjon eksisterar. Ved å betale Paramount for å droppe Blu-ray-støtta, hindrar HD-DVD-gruppa filmen i å nå ut til ein del kundar. Synest det er svært forståeleg at Bay er irritert over dette.

 

Som sagt, dei øvrige uttalelsane tek eg med ei bøtte salt.

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo frustrasjonen din, men jeg vil fortsatt ikke kalle Microsoft for en ondartet organisasjon av Satans hær slik Bay prøver å fremstille dem, bare fordi en film ikke kommer på trykken i et visst format. At Microsoft prøver å skvise ut Blu-Ray kan jeg skjønne. De selv kjører kun HD-DVD, så de blir vel bare glade om Blu-Ray går duken - på samme vis som Sony sikkert blir veldig glade om de skulle høre at HD-DVD har sett sin siste solskinnsdag.

 

...Derimot tviler jeg på at Microsoft prøver å drepe begge formatene slik at alt til slutt blir digitalt. Det blir rett og slett alt for dumt. Microsoft har for eksempel ikke kapasitet til å lansere fulle spill over Marketplace enda, så det ville være absurd om de prøver å drepe sitt eget bestselgende format.

 

Dette virker mer som sutring fra Bay sin side, fordi han ikke tjener like mye penger på filmen som han kanskje kunne gjort (den var jo helvetes dyr å produsere, så kanskje han "trenger" pengene).

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg hadde blitt overlykkelig hvis begge formatene døde snarest mulig. Når de ikke klarte å bli enige før de startet masseprodusering av både spillere og filmer ønsker jeg filmbransjen bare vondt. Denne formatkrigen er noe av det mest selvdestruktive filmbransjen har gjort hittil. Formatene var ikke modne for debut riktig ennå og de burde ha ventet til bransjen som helhet ble enig om ett format. Dessverre er det altfor mange sterke selskap som har interesse i disse formatene; Toshiba, Sony, MS, Universal, Warner Bros, Disney etc.

 

Mitt drøm: Behold Blu-ray teknologien, men skift navn til HD DVD og fortsett med kun ett format. Blu ray navnet er rett og slett idiotisk nå som DVD har blitt så stort. HD DVD er lett gjenkjennelig og logisk.

Lenke til kommentar
Mitt drøm: Behold Blu-ray teknologien, men skift navn til HD DVD og fortsett med kun ett format. Blu ray navnet er rett og slett idiotisk nå som DVD har blitt så stort. HD DVD er lett gjenkjennelig og logisk.

Erru gæærn?! Har du uttalt HD DVD noen gang på engelsk? Den personen som oppfant akronyment DVD burde vært skutt, på samme måte som den personen som syntes det var en fantastisk ide å kalle det HD DVD. Blu-Ray eller BD - beskrivende samt raskt og enkelt å uttale.

Lenke til kommentar

Meningsløs pjatt fra en meningsløs person. Mange påstår også at MS har ikke noe med denne "smøringen" å gjøre heller, men at det er Toshiba som har bladd opp pengene. Skal det nå begynne å pirke på hvem som er kjøpt og betalt i denne krigen så bør man kanskje se på andre siden også (*host* Disney * host*).

 

Hva har også dette temaet hos gamer.no å gjøre? Alt annet av diskusjoner angående Blu-ray og HD DVD har blitt flyttet fra forumet, så hvorfor komme med dette?

Lenke til kommentar
Så det han mener er at microsoft kjemper for digital nedlastning, som uten tvil er det aller beste "formatet" vi kan ende opp med. Ser ikke problemet.

 

Jeg er enig, bortsett fra at HD-WMV med VC-1 fra microsoft er noe forbanna dritt. Eneste fordelen det har over h.264 er at du kan spille det på xbox..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...