Gå til innhold

Live-oppdatering dårlig nytt for sølvmedlemmer (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt eit godt tiltak.

 

Eg har vært fast gold medlem no i snart 2 år, og det gjer meg ingenting og betala 450 kroner for ei så god teneste som dette. Det som dog har irritert meg lenge er at når det kjem ein demo av eit veldig etterlengta / hypa spel, så lastar ein som oftast veldig seint ned. No derimot, vil me som betalar for denne tenesta endeleg bli prioritert.

 

Men dei med silver treng ikkje uroa seg, dei får jo drøyt 90% av demoane ca 1 månad før dei som sit med PSN. (c:

 

 

 

Håpar folk kan diskutere dette sakleg -- og ikkje berre mase om kor dyrt 500 kroner er i året.

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

Kva betyr kunstige sperrer? Er ikkje noko kunstig med det.

Den er eit faktum. Enten så er du gold, eller så er du ikkje.

 

Er berre rett og rimeleg at dei som betalar for tenesta skal ha nokre fordelar.

 

Denne eksklusiviteten er bare en av mange fordeler ved å ha en gullkonto på Live, skriver Major Nelson.
Det kunne ikkje vært sagt betre.

LIVESHOULDCOSTMORE

Endret av Gaz West
Lenke til kommentar

Som å kunne spille mot hverandre, mener du? Jeg kaller det en kunstig sperre, når man gjør en tjeneste dårligere for å lokke folk over på en annen, jfr. flyselskaper som behandler billigkundene som dritt for å gjøre fullflex-billetter mer attraktive. MS kan gjøre hva pokker de vil med abonnementene sine for min del, og jeg gidder ikke hisse meg opp over dette, men dette fremstår ikke som noe lysende glupt trekk og vil trolig ergre flere enn det vil lokke. Hvorfor ikke gi gold-medlemmene enda mer i stedet for å frata silver-folket noe? Det ville blitt oppfattet som raust, og ingen med hodet på rett sted ville blitt sure.

 

For meg og sikkert mange andre er det ikke aktuelt å betale for gullabo så lenge linja ikke er bra nok til å spille, men demoer takker jeg fremdeles ja til. Er ikke så nøye om jeg får dem med en gang, demoer laster jeg uansett kun ned på spill jeg er i tvil om jeg skal ha, og da gjør ikke en uke fra eller til så all verdens.

Lenke til kommentar
Som å kunne spille mot hverandre, mener du? Jeg kaller det en kunstig sperre, når man gjør en tjeneste dårligere for å lokke folk over på en annen, jfr. flyselskaper som behandler billigkundene som dritt for å gjøre fullflex-billetter mer attraktive. MS kan gjøre hva pokker de vil med abonnementene sine for min del, og jeg gidder ikke hisse meg opp over dette, men dette fremstår ikke som noe lysende glupt trekk og vil trolig ergre flere enn det vil lokke. Hvorfor ikke gi gold-medlemmene enda mer i stedet for å frata silver-folket noe? Det ville blitt oppfattet som raust, og ingen med hodet på rett sted ville blitt sure.

 

For meg og sikkert mange andre er det ikke aktuelt å betale for gullabo så lenge linja ikke er bra nok til å spille, men demoer takker jeg fremdeles ja til. Er ikke så nøye om jeg får dem med en gang, demoer laster jeg uansett kun ned på spill jeg er i tvil om jeg skal ha, og da gjør ikke en uke fra eller til så all verdens.

Kva i alle dagar er det du klagar over då? Det gjer deg jo ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg må da ikke bli dypt personlig berørt av noe for å få lov til å kommentere det, vel? Synes bare dette er klønete av MS.

 

..jeg gidder ikke hisse meg opp over dette..

Utfra innleggene så langt er du den eneste som faktisk har hisset deg opp ;)

Det får det bli opp til meg å avgjøre.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Microsoft håper nå at enda flere vil se fordelene med å betale for å ha gullabonnement på Xbox Live.

Det å ta vekk muligheter fra ikke-betalende er ikke akkurat en veldig overbevisende måte å gjøre dette på. Virker bare smålig og griskt.

 

Tar jo ikke direkte vekk noen "Mulighet" .. bare at de som ikke gidder å ofre en stakkars liten 50-lapp i måneden må vente "hele" 7 dager lengre.. det er da ikke så lenge, uansett..

 

Men, NOE må man jo få igjen for å betale de ekstra kronene det koster å være gull -medlem..

Lenke til kommentar
Men, NOE må man jo få igjen for å betale de ekstra kronene det koster å være gull -medlem..

Det er nettopp det som er poenget. Gull-medlemmer har ikke akkurat hatt så stor grunn til å være det, derfor tar Microsoft bort muligheten til å få demoer samtidig som andre og gir "eksklusivitet" til Gull-medlemmene. Hele Xbox Live-abonnementsmodellen er en gigantisk ripoff fra start til slutt. SELVSAGT skal online-spilling og tilgang til markedsmateriale (som faktisk er det en demo eller spillvideo er) være gratis.

 

Videre vil jeg påstå at det finnes langt flere som ikke betaler noe enn de som betaler, og at Microsoft her går mot sin egen brukermasse. Det hadde helt klart vært bedre måter å løse slikt på, men akk nei. :(

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...