Gå til innhold

TV med DVB-C, har Canal Digital kort, ikke Conax i TV'en dog.


Anbefalte innlegg

Tv'en min har følgende funksjon som DVB-C. Jeg ser at CI-slot'en er tom i TV'en, m.a.o. mangler det en Conax greie der. Jeg har et Canal Digital kort for kabel-TV og jeg er nysgjerrig på om det ville fungert hvis jeg anskaffet denne Conax CAM og puttet det i CI-slot'en til TV'en. Får jeg da en integrert digital TV boks på en måte? Ville det fungert å se på Canal Digitals kanaler gjennom slik løsning? Er det forskjell på Conax CAM greier for kabel-TV og parabol?

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos foreldrene mine er det Canal Digital gjennom parabol. De har flere tunere og kun ett kort. Kortet kan brukes i alle tunere. Riktignok påstår kundeservice at kortet låses til en tuner, men situasjonen hos foreldrene mine beviser det motsatte.

 

Har dog ikke prøvd det samme med kabel-TV, men har sterkt tro på at en annen tuner får det til. Noen andre som også har prøvd?

Lenke til kommentar

Var på besøk hos bestefaren min i sommer. Han har Canal Digital parabol, men bare nrk/tv2. Tok derfor med et eget Canal Digital parabol-kort med full pupp. Satte i kortet, og alt virket flott. Så på TV hele kvelden uten problemer. Dagen etter virket ingen kanaler, så jeg ringte til Canal Digital. De sa at kortet var sperret siden det sto i en annen tuner.

 

Dersom man har et gammelt kort (fra før de begynte med denne parringen), skal det derimot fungere fint å flytte kortene mellom forskjellige tuner.

Lenke til kommentar

OK så det er årstallet på kortet å gjøre. Kabel TV boksen jeg fikk var elendig da jeg bestilte et tilbud fra dem for 1 år sida. Pr i dag slutta den bare å fungere helt plutselig. Alt frøs seg, jeg har dratt ut strømmen flere ganger og prøvd å bytte batteri på fjernkontrollen. Fortsatt er alt fryst. Den svarer ikke til noe knapper jeg trykker hverken på fjernkontrollen eller på selve boksen. Og Canal Digital svarer ikke på e-mailen heller.

 

Har vært borti en annen såkalt Canal Digital dekoder for parabol, og den var elendig også. Er det tilfeldig at dekodere med bare merket Canal Digital er _litt_ mer elendig enn de "ordentlige" merkene?

 

Hvis kortet låser seg til den aller første dekoderen den setter seg i, da kan jeg egentlig i prinsippet bare la være å sette i et splitter nytt kort på en Canal Digital dekoder? Så kan jeg sette det nye kortet i en dekoder jeg ønsker istedet?

 

Skal prøve å ringe dem på mandag og høre hva de har å si om saken...jeg aner ikke om jeg leier eller har kjøpt dekoderen deres...men det kosta bare 10 kr da jeg slo til på tilbudet :p Nå koster den ca. 1000 kr i normalpris hvis jeg ikke husker feil.

 

Uansett, jeg kan i prinsippet si opp abonnementet og vente par mnd også tegne nytt abo. og få meg et nytt kort igjen? hehe :ninja::ph34r: Og da skal ikke kortet inn i en elendig C.D. dekoder.

Lenke til kommentar

Canal Digital låser kun boksen mot et bestemt kort, og de låser ikke kortet mot en bestemt tuner. Slik at man kan bruke kortet i alle conax cammer/ tunere på markedet som ikke er godkjent av Canal Digital. Setter man inn et annet kort enn det som orginal boksen kom med, må man endre dette hos CD.

 

Det du trenger hvis TVen har DVB-C tuner er å skaffe deg en cam som takler conax og som fungerer på tven. Så skulle du få bilder fra kabel tv også dekryptert med et gyldig kort.

Lenke til kommentar
Canal Digital låser kun boksen mot et bestemt kort, og de låser ikke kortet mot en bestemt tuner. Slik at man kan bruke kortet i alle conax cammer/ tunere på markedet som ikke er godkjent av Canal Digital. Setter man inn et annet kort enn det som orginal boksen kom med, må man endre dette hos CD.

 

Det du trenger hvis TVen har DVB-C tuner er å skaffe deg en cam som takler conax og som fungerer på tven. Så skulle du få bilder fra kabel tv også dekryptert med et gyldig kort.

 

Ah så det låser seg den andre veien altså. Da kan jeg prøve med en Conax CAM som jeg setter i TV'en. Blir litt færre kabler og fjernkontroll i stua også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...