Gå til innhold

Messenger 9 i ny prøveversjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Live Messenger 9 burde komme i to versjoner: "Jalla" og "lett". Rett og slett lei av at de skal dytte inn så alt for mange funksjoner, når prioriteten burde vært på å gjøre programmet mer stabilt og lettkjørt, samt fikse på protokollen, som på enkelte områder er elendig, spesielt filoverføring.

Hvem trenger animerte bilder i samtalevinduene?

(Takk og lov for A-patch, som fjerner omtrent halvparten av de alt for mange rare funksjonene.)

Lenke til kommentar
Live Messenger 9 burde komme i to versjoner: "Jalla" og "lett". Rett og slett lei av at de skal dytte inn så alt for mange funksjoner, når prioriteten burde vært på å gjøre programmet mer stabilt og lettkjørt, samt fikse på protokollen, som på enkelte områder er elendig, spesielt filoverføring.

Hvem trenger animerte bilder i samtalevinduene?

(Takk og lov for A-patch, som fjerner omtrent halvparten av de alt for mange rare funksjonene.)

 

Enig, de hadde kommet veldig langt om de hadde forbedret det de har og fjerna noen av de enorme minnelekasjene som til tider fryser hele maksinen (med 2 GB minne).

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte, føler jeg at støtten for "animated display pictures". Altså animerte *.GIF bilder som profilbilde er relativt meningsløst.

 

Eneste du får muligheten til, er en bitteliten animasjon på et par sekunder.

 

Jeg selv benytter alltid bilde av dama mi som profilbilde, eller noen få ganger bilde av meg selv.

Utrolig sjeldent jeg benytter noe annet.

 

Derfor satt jeg med ned da, og skulle ta 40 bilder av dama, sette de sammen til et slideshow, hvor den byttet bilde hvert 5sekund. Det hele ble ganske bra følte jeg, det ble tilslutt en 12mb store GIF fil.

 

Så skulle jeg endelig ta å bruke det som profilbilde, så får jeg beskjed om at profilbilde ikke kan være større enn 250kb??

 

Hva i allverden tenker jeg, jeg har da benyttet *.BMP bilder på flere mb tidligere.

 

Så prøvde jeg å fjerne noen bilder i slideshowet, og jeg fant ut at jeg kan bare ha fattige 2-3bilder, om jeg skal klare å komme meg under 250kb.

 

Må si meg utrolig skuffet over denne funksjonen, hvis den skal være såpass begrenset!

 

 

EDIT:

 

Rettelse, det er faktisk 200kb som er maksimum grensen

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Live Messenger 9 burde komme i to versjoner: "Jalla" og "lett". Rett og slett lei av at de skal dytte inn så alt for mange funksjoner, når prioriteten burde vært på å gjøre programmet mer stabilt og lettkjørt, samt fikse på protokollen, som på enkelte områder er elendig, spesielt filoverføring.

Hvem trenger animerte bilder i samtalevinduene?

(Takk og lov for A-patch, som fjerner omtrent halvparten av de alt for mange rare funksjonene.)

det finnes da mange andre programmer du kan logge på msn med. Hvorfor ikke bruke en av dem? google hvis du vil finne noe enklere og prøv deg ut.

Lenke til kommentar
Som jeg nevnte, føler jeg at støtten for "animated display pictures". Altså animerte *.GIF bilder som profilbilde er relativt meningsløst.

 

Eneste du får muligheten til, er en bitteliten animasjon på et par sekunder.

 

Jeg selv benytter alltid bilde av dama mi som profilbilde, eller noen få ganger bilde av meg selv.

Utrolig sjeldent jeg benytter noe annet.

 

Derfor satt jeg med ned da, og skulle ta 40 bilder av dama, sette de sammen til et slideshow, hvor den byttet bilde hvert 5sekund. Det hele ble ganske bra følte jeg, det ble tilslutt en 12mb store GIF fil.

 

Så skulle jeg endelig ta å bruke det som profilbilde, så får jeg beskjed om at profilbilde ikke kan være større enn 250kb??

 

Hva i allverden tenker jeg, jeg har da benyttet *.BMP bilder på flere mb tidligere.

 

Så prøvde jeg å fjerne noen bilder i slideshowet, og jeg fant ut at jeg kan bare ha fattige 2-3bilder, om jeg skal klare å komme meg under 250kb.

 

Må si meg utrolig skuffet over denne funksjonen, hvis den skal være såpass begrenset!

 

 

EDIT:

 

Rettelse, det er faktisk 200kb som er maksimum grensen

 

 

Du har altfor stor oppløsning på bildene du bruker. Du trenger ikke mer enn ~65x65 i et slikt lite bilde, og da blir straks fila VELDIG mye mindre.

Lenke til kommentar
Live Messenger 9 burde komme i to versjoner: "Jalla" og "lett". Rett og slett lei av at de skal dytte inn så alt for mange funksjoner, når prioriteten burde vært på å gjøre programmet mer stabilt og lettkjørt, samt fikse på protokollen, som på enkelte områder er elendig, spesielt filoverføring.

Hvem trenger animerte bilder i samtalevinduene? (Takk og lov for A-patch, som fjerner omtrent halvparten av de alt for mange rare funksjonene.)

Takk og lov for konkurrenter som Pidgin som bare fungerer fra første museklikk helt uten behov for "brannslukking" av søppelfunksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...