Gå til innhold

Google ordner opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg forstår ikke hvilken glede de som sprer maleware, virus og spyware har av å ødelegge for vanlige mennesker jeg.

 

Nei si det. Det tror jeg ikke personen selv vet. Det er en form for tvangstanke de har.

 

Tenk å greit alt hadde vert vist vi hadde sluppet å ha sånne vandaler ravende rundt oss kun for å lage bråk å kvalme...

 

Men godt at google ordner opp :)

Lenke til kommentar
Hvis dere tror de gjør dette som hobby så tar dere nok feil. Det aller aler meste av malware og virus er ren business. maskiner brukes som zombies, for å sende ut spam, for å hente personlig info osv. osv.

 

-Stigma

 

Nei, hobby er det nok ikke.

 

Mye av spammen som sendes ut er reklame for et eller annet. Hadde det ikke vert for at noen stakkarer går fem på og kjøper så ville de nok ikke send det ut. Samme med phishing relaterte e-poster. Noen går fem på der også og utleverer bankkontonummer med passord osv. og får kontoen tømt. Når det gjelder virus og malware så er det mest sannsynlig å tro at det er penger og griskhet som står bak det også. Kanskje det er antivirus selskapene som tjener mest...

 

Det er uansett veldig trist å se at de anngriper søkemotorene og sørger for å gjøre nettet mer rotete. Google har gjort en kjempejobb i å gjøre arbeidet med å finne informasjon på nettet utrolig mye enklere. Jeg håper de finner en god måte å filtrere ut denne typen angrep.

 

De som står bak slike ting er tydeligvis veldig inelligente og oppegående personer med gode kunnskaper om internett og søkemotorer. Er dette virkelig det beste de kan bruke kunnskapene sine til? De har uansett funnet en måte å tjene penger på som irriterer flest mulig, men det er kanskje akkurat det de ønsker...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...