Gå til innhold

GeForce 9 i februar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nvidia var veldig treg med å komme med 55nm synes nå jeg, som ati har lansert for et par uker siden.

 

Kansje bare bra det?

 

Synts det er litt rart at de ikke lager 9-serien med 55nm...

Lenke til kommentar

Jeg har googlet litt og funnet litt mer info, eller rettere sagt spekulasjoner siden ingenting er bekreftet av nvidia:

 

- D9E står for Desktop 9. generasjon Entusiast eller Dual 9. generasjon Entusiast

- D9E skal være to stk G92-brikker på ett kort og skal konkurrere mot Radeon HD 3870 X2.

- D9E skal i likhet med HD 3870 X2 få 1GB ram

- D9E skal få en etterfølger i mellomklassen med kodenavn D9P noe senere. (P=Performance)

- Ennå senere skal budsjettløsningen med kodenavn D9M komme. (M=Mainstream)

- Det er uvisst om D9E blir to GPU'er på ett kort eller en dobbeldekker som geforce 7950 GX2.

- D9E får totalt 512 bit minnebuss, D9P får 256bit og D9M får 128 bit minnebuss.

- Navnene er forventet å bli: D9E: geforce 9850 GX2. D9P: geforce 9800, D9M: geforce 9600.

Lenke til kommentar
- Navnene er forventet å bli: D9E: geforce 9850 GX2. D9P: geforce 9800, D9M: geforce 9600.

Disse navnene minner om navn fra gamle ATI-kort. Tenker da på Radeon 9600, Radeon 9800 og Radeon 9850. :p

 

Men før eller siden hadde det skjedd. Ati vil også en gang i tiden kalle sine kort 8800, 8600 etc. Og vil også sikkert bruke 9800 igjen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å gå for et par av de nye 8800GTS-kortene som kommer om noen dager. Tror ikke jeg venter på D9E, med mindre det viser seg at prisen blir virkelig konkurransedyktig eller ytelsen totalt utklasser de nye 8800GTS.

 

Er det noen som vet noe om prisen eller ytelsen?

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Jævlig kjekt med lønnsøkning i Februar ja :D

Men da blir det vel minne, hk og prosessor som blir flaskehalsen igjen... :hmm:

 

Vi kan jo bare håpe! =) Eller, spørs hva du skal bruke maskinen til. Men i f.eks Crysis, tror jeg fremdeles det er GPU som er flaskehalsen. Meeen, blir spenndende å se! :D

 

Det blir i alle fall lønnsøkning for min del. Som lærling går jeg opp et par tusen i lønn ;) Fra 30-40%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...