Gå til innhold

Lad batteriet ledningsløst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel jeg har sett prototyper som ikke er stort større den ett tegneserie hefte...

 

og ideen er god, om en kan ettermontere mobilere, og alle nye mobiler kommer med støtte ferdig.

 

tingen er den at en kan ha en slik på ett bord hjemme, der en vanligvis legger mobilen osv, vips så er den hele tiden fullt ladet. om en også har en på bordet på jobben eller lignende så blir det enda bedre.

 

og denne saken kan garantert brukes til å lade flere enheter samtidig, med en ledning :D

selv om en går usb hub som lader så vil en måtte kødde med en kabel pr enhet, og alt det der, om en skal lade flere på en gang.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Noe sier meg at denne og fungerende batterier kommer til å bli så dyre at denne ikke kommer til å bli noe særlig stort marked for den

Oppladbare elektriske tannbørster bruker det samme prinsippet og de er ikke spesielt dyre. Man får de på Clas Ohlson til 99 kroner eller noe sånt.

 

Syns å huske at man på et produkt ikke trengte spesielle batterier, men en liten brikke som man kunne montere inni mobilen.

Det man trenger inni mobilen er en liten mottagerspole som kan være formet som f.eks en 1mm tykk ring som går langs kanten rundt rommet der batteriet sitter. I tillegg trenger man en likeretter (4 dioder), en spenningsregulator, noen motstander og en liten kondensator. Alle de sistnevnte komponentene fåes i en integrert brikke som er et par millimeter bred og lang. Batteriene kan være helt vanlige oppladbare batterier: Li-Ion, Li-polymer eller eldre NiMH eller NiCd.

 

Alle har lader til mobiltelefonene sine i dag. Noen har mobiltelefonholder, et sted de setter fra seg mobilen når de er hjemme. Disse to tingene kan lett integreres. Mobiltelefonholder med innebygget trådløs lader. Hvis det gjøres på denne måten i stedet for konseptboksen i artikkelen så tror jeg det kan bli populært.

Lenke til kommentar

hvorfor en holder når en kan lage en plate med plass til både mobil, mp3spiller, kamera og andre ting (bluetooth enheter av forskjellig slag kanskje)?

 

den store fordelen med slik lading er at en kan teoretisk bruke samme system på flere enheter. men om en skal ha en spesifikk holder så ender en opp med en lader, en enhet igjen...

Lenke til kommentar

Jeg har en oppladbar LED lommelykt fra Clas Ohlson eller Biltema, som bruker 3xAAA (vanlig oppladbar), som settes i en rund holder som er dekket av 100% plastikk. Der er heller ingen kontakter på lommelygten.

Jeg blir ikke forundret om der ikke kommer "ledningsløse" løsninger for f.eks mobiler/mp3er innen veldig kort tid. Det hadde vært greit, for det er f... stress når alle dingser skal ha forskjellig strømadaptere!

Lenke til kommentar
Jeg blir ikke forundret om der ikke kommer "ledningsløse" løsninger for f.eks mobiler/mp3er innen veldig kort tid. Det hadde vært greit, for det er f... stress når alle dingser skal ha forskjellig strømadaptere!

 

vel nå ble nylig mobilprodusentene enige om å bruke micro-usb som standard data og ladeport i fremtidige mobiler (om jeg husker rett).

 

men ja, ledningsløse løsninger vil være ett skritt opp fra dette igjen, når det gjelder lading.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Håper dette er bedre gjennomtenkt enn som så.. Hva med stråling? Hva er vitsen med å kjøpe en sånn boks når du alikevel må ha bobilen rett over den innenfor den ringen? Hadde vært mye mer praktisk om jeg kunne sitte nede i stua med mobilen i hånda og la den lade.

 

Er dette "Alfa" stråling?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...