Gå til innhold

AutoPatcher gjenoppstår


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid likt AutoPatcher veldig godt..

 

Før jeg skal fullstendig formatere/wipe harddisken, laster jeg ned alle drivere, programmer osv som jeg skal legge inn på PC-en etter formateringen er ferdig inn på min bærbare. Slik at jeg slipper å stresse med å laste ned alt mulig dilldall etter re-installasjon. For Windows XP Pro er temmelig ubrukelig uten en god del oppdateringer og gode drivere. Her passer AutoPatcher perfekt, med AutoPatcher kan jeg laste ned så godt som samtlige Windows oppdateringer før jeg formatere, noe som sparer meg sinnssykt mye tid.

 

For ikke å snakke om at hastigheten på Windows Update ikke er stort å skryte av, og må bli kjørt i Internet Explorer :thumbdown:

 

Dessuten inneholder AutoPatcher en del gode tweaks som du kan aktivere for å rydde litt i PC-en, gjøre den raskere osv..

 

Jeg ser på AutoPatcher som overlegent iforhold til Windows Update :new_woot:

Lenke til kommentar
så dette kan man kalle et allternativ til Microsofs egne Windows Update/Microsoft Update egentlig? Altså en trenger ikke validere en gang sikkert. Da forstår jeg jo Microsoft godt :p

 

Ja, for Windows/Microsoft Update er egentlig ubrukelig. Fungerer greit til daglig oppdatering, men kommer man til en reinstallasjon/nyinstallasjon er det ikke brukbart. Og Windows må reinstalleres en gang i blant. Pr dato krever en reinstallasjon av XP SP2 ca 140 oppdateringer i tillegg.

 

Da må man ty til verktøy som autopatcher etc for å få tak i alt, og få laget seg en slipstreama cd.

Lenke til kommentar
Ser ikke problemet til folk... Tar jo maks en halvtime å laste/installere alle oppdateringene...

 

Tja, totalt må man laste ned ca 310 MB (skal jo helst ha inn IE7 etc og), samt at man må regne med noen restarter. Er ikke alle som sitter på virkelig bredbånd heller.

 

Tror sist jeg reinstallerte uten slipstreama medium tok det ca 2 1/2 - 3 timer før jeg var ferdig.

Lenke til kommentar
så dette kan man kalle et allternativ til Microsofs egne Windows Update/Microsoft Update egentlig? Altså en trenger ikke validere en gang sikkert. Da forstår jeg jo Microsoft godt :p

 

Nei, som nevnt er nok Autopatcher litt mer enn bare et alternativ. WindizUpdate derimot, forsøker å være et mer direkte alternativ, med mer automatisering som hovedfordel. Kjører også fint i Firefox vha. en plugin/addon. Adr: http://windowsupdate.62nds.com

Lenke til kommentar

Hmm, testa ut det her da eg tilfeldigvis skulle installere XP i dag. Folka bak AutoPatcher har nok en liten jobb å gjøre enda, men så er de jo en beta versjon som de utrykkelig presiserer.

 

Dog, på forumet til AutoPatcher finner man et annet alternativ som faktisk fungerer, og som tar med Spervice Pack i samme slengen. Virker interessant - og fungerte tilsynelatende helt greit her. Måtte riktig nok restarte en gang for etter at windowsupdate servicen og microsoft installer ble oppgradert til å begynne med - men ellers var det en stor installasjonsprosess

 

Link til forumposten hos AutoPatcher http://www.autopatcher.com/forums/index.ph...dpost&p=470

og direkte link til nedlastingssida http://www.heise.de/ct/projekte/offlineupd...wnload_uk.shtml

Lenke til kommentar
Du må uansett slipstreame om du får nye CD er. CD ene inneholder jo bare oppdateringene så det er ikke noe å rope hurra for.
Da har du ikke en OVS-avtale.

 

Du får media tilsendt flere ganger årlig ferdig slipstreamet.

Folk flest har heller ikke muligheter for noen slik avtale, og det er her problemet ligger. Microsoft kunne jo tilbudt oppdaterte .ISO imager for alle kundene sine, istedenfor bare et utvalg av bedriftskundene. Slik som man får med visse andre OS :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du må uansett slipstreame om du får nye CD er. CD ene inneholder jo bare oppdateringene så det er ikke noe å rope hurra for.
Da har du ikke en OVS-avtale.

 

Du får media tilsendt flere ganger årlig ferdig slipstreamet.

 

Ok, men det koster flesk regner jeg med?

 

Edit: Ser det er leielisenser.

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...